اخبار داغ

ذخیره سازی بیش از 15 هزار تن گندم در سیلوها/ خرید تضمینی در سیستان همچنان ادامه دارد

ذخیره سازی بیش از 15 هزار تن گندم در سیلوها/ خرید تضمینی در سیستان همچنان ادامه دارد
مدیرعامل شرکت غله و‌ خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان از ذخیره سازی 15هزار و 751 تن گندم مازاد بر مصرف کشاوزارن در سال زراعی جدید و تداوم این روند در شهرهای شمال استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامعلی گنجعلی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون، گفت: از زمان آغاز برداشت محصول گندم از مزارع استان تاکنون 15 هزار و 751 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از طریق 6 مرکز خرید فعال خریداری و در سیلوها ذخیره سازی شده است.

وی افزود: عمده گندم خریداری شده از کشاورزان شهرهای پیشین و ایرانشهر و دلگان بوده و اولویت با کشاورزانی است که در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی ثبت مشخصات کرده اند.

وی با اشاره به آغاز خرید تضمینی این محصول از کشاورزان شمال استان اذعان داشت: به تازگی، کار خرید گندم در منطقه سیستان نیز آغاز شده و در همین مدت کوتاه، حدود 10 تن گندم از کشاورزان زابلی از طریق یک مرکز خرید خریداری شده است.

وی یادآور شد: قیمت خرید هر کیلوگرم از این محصول در سال زراعی جاری هزار و 700 تومان است و ارزش کلی گندم های خریداری شده تا کنون قریب به 26 میلیارد و 810 میلیون تومان بوده است.

گنجعلی خاطرنشان کرد: مطالبات گندم کاران حداکثر تا 48 ساعت از طریق بانک کشاورزی به حساب شخصی کشاورزان واریز می شود.

وی افزود: خرید گندم بازه زمانی خاصی نداشته و مادامی که کشاورزان نسبت به برداشت و فروش آن اقدام کنند تداوم خواهد داشت.

شایان ذکر است، طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت، 100 هزار تن گندم از کشاوزران خرید و در سیلوهای استان ذخیره شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه