اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

دریافت هزینه پیش از آغاز سال تحصیلی ممنوع است/مراکز پیش‌دبستانی باید از آموزش‌وپرورش مجوز بگیرند

دریافت هزینه پیش از آغاز سال تحصیلی ممنوع است/مراکز پیش‌دبستانی باید از آموزش‌وپرورش مجوز بگیرند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: قبل از آغاز سال تحصیلی هیچ مدرسه‌ای مجاز نیست یک ریال پول از دانش آموز بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خیرالله رحمانی در گفت‌وگو با شاخص، درباره وضعیت هزینه مدارس هیئت امنایی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل شورای عالی آموزش و پرورش، هیئت امنای این مدارس باید نیمه دوم مرداد ماه نیز کلاس‌های فوق برنامه را مصوب کنند که بر اساس هزینه برآورد شده برای برگزاری این کلاس‌ها، مبلغ را پیشنهاد می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، هیئت امنای مدارس این هزینه را تصویب می‌کنند و بعد از تایید در شورای آموزش و پرورش به هیئت امنای مدارس ابلاغ می‌شود که مجاز هستند هزینه فوق برنامه را بگیرند؛ چیزی تحت عنوان شهریه نداریم و این رقم تحت عنوان هزینه فوق برنامه اخذ می‌شود.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: قبل از آغاز سال تحصیلی هیچ مدرسه‌ای مجاز نیست یک ریال پول از دانش آموز بگیرد؛ مدارس هیئت امنایی بعد از آغاز سال تحصیلی در مهر و آبان می‌توانند بر اساس اعلامی که از سوی شورای عالی آموزش و پرورش صورت گرفته نیز هزینه کلاس‌های فوق برنامه را دریافت کنند.

,

رحمانی با اشاره به اینکه ۱۳۶ مدرسه در استان به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند، گفت: سال گذشته ۴۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این مدارس تحصیل کردند؛ ثبت نام این مدارس هم مانند مدارس عادی و در محدوده جغرافیایی انجام می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هزینه مدارس هیئت امنایی از ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برای مدارس ابتدایی، متوسطه اول از ۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، متوسطه دوم از ۱۲۰ تا ۳۵۰ هزار تومان متغییر بود.

,

این مسئول ادامه داد: احتمال دارد امسال افزایشی در نرخ هزینه‌ها توسط هیئت امنا حاصل شود که در جلسه هیئت امنای مدارس پیشنهاد و در جلسه شورای آموزش و پرورش تایید و ابلاغ می‌شود؛ نرخ کامل هزینه‌ها بر اساس مبالغی است که در شورای آموزش و پرورش تصویب می‌شود و هیچ مدرسه‌ای حق ندارد بیشتر از آن مبلغ دریافت کند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان داشت: باتوجه به اینکه کنترل و نظارت در مدارس با دقت انجام می‌شود، سال گذشته مورد خاصی از تخلفات را در مدارس هیئت امنایی نداشتیم و اگر هم موردی احراز بود بازرسی برخورد لازم را انجام داده است.

,

رحمانی در خصوص مراکز پیش دبستانی گفت: مراکز پیش دبستانی غیردولتی هستند و تحت سیستم دولتی آموزش و پرورش قرار ندارند اما ما ملزم هستیم فضایی را ایجاد کنیم که ۱۰۰ درصد کسانی که شرایط پیش دبستانی را دارند ثبت نام کنند.

,

وی اضافه کرد: سال گذشته استان رتبه اول را در جذب نوآموزان پیش دبستانی کسب کرد و توانستیم ۱۰۰ درصد نوآمورانی که شرایط پیش دبستانی را داشتند را جذب کنیم.

,

این مسئول بیان کرد: ثبت نام برای پیش دبستانی اختیاری است اما توصیه داریم برای اینکه بچه‌ها برای پایه اول ابتدایی آمادگی داشته باشند حتما ثبت نام را انجام دهند و آمادگی لازم را بویژه در بحث دو زبانه‌ها پیدا کنند که در پایه اول مشکلی پیش نیاید.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه سال گذشته ۲۱ هزار نوآموز در قالب ۸۲۶ کلاس داشتیم، گفت: این مراکز غیردولتی موظف هستند از آموزش و پرورش مجوز بگیرند و براساس نظارت آموزش و پرورش در قالب موسسات غیردولتی فعالیت کنند.

,

وی ادامه داد: اگر مراکز پیش دبستانی بخواهند در مدارس دولتی مستقر شوند باید براساس تشریفات قانونی با مدارس قرارداد ببندند و اجاره بپردازند و آموزش و پرورش در قبال این مراکز هیچ مسئولیتی ندارد.

,

این مسئول ابراز کرد:سال گذشته بر اساس جلسه انقلاب فرهنگی در نظر داشتیم مراکز پیش دبستانی را یکپارچه کنیم و بر این اساس کلیه مراکز باید از آموزش و پرورش مجوز اخذ کنند اما برخی از دستگاه‌ها متاسفانه تخلف می‌کنند و مجوزی از آموزش و پرورش اخذ نمی‌کنند.

,

رحمانی خاطرنشان کرد: مراکز پیش دبستانی باید در چارچوب آموزش و پرورش قرار گیرند و بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش فعالیت کنند.

,

وی افزود: آموزش و پرورش هیچ تعهدی در قبال مراکزی که از آموزش و پرورش مجوز اخذ نکرده‌اند، ندارد و بر اساس قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش تنها مرجعی است که می‌تواند برای مراکز پیش دبستانی مجوز صادر و محتوای آنان را مدیریت کند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها برای ایجاد مراکز پیش دبستانی موظف هستند مجوز لازم را از آموزش و پرورش اخذ کنند و بر اساس ضوابط و قوانینی که شورای عالی آموزش و پرورش و انقلاب فرهنگی در نظر گرفته فعالیت کند؛ مراکزی که از آموزش و پرورش مجوز نگرفتند نیز مجاز به فعالیت نیستند و درصورت بروز هرگونه اتفاق آموزش و پرورش مسئولیتی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه