اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی چالدران خبر داد:

استقرار زنبورداران مهاجر در مناطق ییلاقی چالدران

استقرار زنبورداران مهاجر در مناطق ییلاقی چالدران
مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: تاکنون ۲۰ درصد از زنبورداران مهاجر آذربایجان غربی و استان های همجوار در مناطق ییلاقی شهرستان چالدران استقرار یافته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همه ساله زنبورداران مهاجر کوچ خود را از نیمه دوم خرداد ماه با هدف تولید عسل مرغوب به مناطق ییلاقی چالدران آغاز و تا پایان همین ماه در این مناطق استقرار پیدا می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این خصوص، مدیر جهاد کشاورزی چالدران در گفت و گو با نوای چالدران، گفت: شهرستان چالدران هر ساله پذیرای زنبورداران مهاجر از شهرستانهای استان از جمله ارومیه ، خوی ، سلماس و ماکو و سایر استانهای همجوار کشورمان می باشد امسال پیش بینی شده است ۳۰ هزار کندوی زنبور عسل در مناطق ییلاقی چالدران استقرار داده شود که تا کنون ۲۰ درصد از این کندوها در این مناطق استقرار داده شده اند.

, نوای چالدران,

جلالی، افزود: این زنبور داران در طول حضور ۵ ماهه خود در این شهرستان خواهند توانست ۶۳۰ تن عسل تولید و به بازار مصرف عرضه نمایند.

,

وی، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۴ نفر زنبور دار بومی با۷ هزار کندوی زنبور عسل در این شهرستان مشغول فعالیت هستند که پیش بینی می شود این زنبورداران بومی ۱۴۰ تن عسل را تولید نمایند.

,

مدیر جهاد کشاورزی چالدران، خاطر نشان کرد: داشتن بیش از ۶۰ هزار هکتار مراتع سر سبز روستایی ، وجود بیش از ۳۰ گونه انواع گل های شهد زا و آب و وهوای مساعد و مناسب باعث شده شهرستان چالدران به عنوان قطب مهم تولید عسل در استان به شمار آید.

,

به گزارش نوای چالدران، امسال تعداد حضور زنبورداران مهاجر در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه