اخبار داغ

تخریب راه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیست / استان تهران رکورددار اجرای گلخانه

تخریب راه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیست / استان تهران رکورددار اجرای گلخانه
مدیر کل جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه استان تهران رکورددار اجرای گلخانه است، گفت: تخریب راه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، کریم ذوالفقاری مدیر کل جهاد کشاورزی استان تهران در آیین افتتاحیه گلخانه روستای عمادآور بخش مرکزی اظهار داشت: خوشحالیم که مسئولان شهرستان و این بخش با این علاقه به بحث تولید ورود کرده‌اند. شورای شهر، فرمانداری و سایر نهادها به این رسیده‌اند که راه نجات کشور رونق تولید و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی عنوان کرد: چند ماه بعد از پیروزی انقلاب سازمان جهاد کشاورزی تاسیس و ۲۱ سال بعد به وزارت جهاد کشاورزی تبدیل شد.

,

 

,

استان تهران رکورددار اجرای گلخانه در کشور است

,

ذوالفقاری ادامه داد: ما در استان تهران رکورددار اجرای گلخانه هستیم. در ایران ۱۴ هزار مترو گلخانه وجود دارد که بیش از ۳۰ درصد آن در استان تهران است.

,

مدیر کل جهاد کشاورزی استان تهران بیان داشت: هزینه‌های اجرای گلخانه هم‌اکنون بین ۸۰۰ میلیون تا ۳ و ۴ میلیارد در هر هکتار است اما سودآوری بالایی دارد. سرمایه‌گذار این گلخانه می‌تواند طی دو سال مخارجش را صفر کند.

,

وی افزود: تغییر کاربری اراضی معضلی بزرگ برای شهرستان و استان است. این اتفاق تا حدی مهار شده اما تخریب تنها راه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیست. محصولات کشاورزی استان تهران از آذربایجان شرقی بیشتر است. ما از بسیاری از استان‌های مطرح در حوزه کشاورزی جلوتر هستیم و تولیداتمان خیلی زیاد است.

,

مدیر کل جهاد کشاورزی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: علاقه سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان تهران افزایش یافته و روزی نیست که من حداقل ۲۰ مجوز ایجاد گلخانه را امضا نکنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه