اخبار داغ

ماهواره ظفر کاربرد عمومی دارد

ماهواره ظفر کاربرد عمومی دارد
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ماهواره ظفر کاربرد عمومی دارد و در آینده ای نزدیک همه بخش های مهم علمی ، فناوری ، زیست محیطی و مردم با استفاده از خدمات این محصول ملی شاهد تغییر و تحول می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه ماهواره ظفر این دانشگاه دارای کاربرد عمومی است، گفت: یکی از خبرهای خوب کشور بومی سازی شدن ساخت ماهواره توسط نخبگان و جوانان داخل کشور است که در آینده ای نزدیک همه آحاد مردم می توانند از خدمات این محصول کاملاً ایرانی استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: ماهواره دارای خدمات مختلف برای حوزه های اقتصادی، اجتماعی و حتی تا حدودی سیاسی است زیرا یکی از خدمات ماهواره شناسایی محل های حاصل خیز برای گسترش حوزه کشاورزی و تولید محصولات اساسی برای کشور است.
,
 
,
ذاکری ادامه داد: ماهواره ظفر کاربرد عمومی دارد و در آینده ای نزدیک همه بخش های مهم علمی، فناوری، زیست محیطی هم با استفاده از خدمات این محصول ملی شاهد تغییر و تحول می شوند.
,
 
,
وی تصریح کرد: بدون شک در حوزه علمی و فناوری در مدت زمان کوتاهی با پیشرفت های متنوعی روبرو خواهیم بود چراکه ماهواره می تواند جواب بسیاری از پرسش ها یا مسائل مربوط به موضوعات مخلف را بدهد.
,
 
,
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران اضافه کرد: ماهواره ظفر در ابعاد ۷۰ در ۷۰ طراحی شده که هدف آن پس از پرتاب، دیتاگیری و ارسال اطلاعات به زمین است.
,
 
,
وی در پایان گفت: ماهواره ظفر در حال حاضر در مرحله کنترل کیفی قرار دارد و اواخر تابستان در شهریور ماه پرتاب خواهد شد.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه