اخبار داغ

مسئولانی که پشت سر متخلفان قرار می‌گیرند

مسئولانی که پشت سر متخلفان قرار می‌گیرند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متأسفانه بعضاً شاهدیم برخی از مقامات رسمی به جای حمایت و دفاع از نیروی انتظامی، پشت سر متخلفان قرار می‌گیرند تا وجهه اجتماعی خود را حفظ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین نقوی‌حسینی درباره عملکرد نیروی انتظامی در مسئله حجاب و برخورد با بی‌حجابی اظهار کرد: بی‌حجابی و عدم رعایت شئونات دینی در جامعه تظاهر آشکار به زیرپا گذاشتن ارزشهای دینی و اعتقادات مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظیفه هر مسلمان است که در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر با نصیحت، تذکر و زبان لین اقدام کند، در عین حال در قانون امر به معروف و نهی از منکر، وظایف دستگاه‌ها تعریف شده و باید به وظایف خود عمل کنند.
,
 
,
بیشترین هجمه علیه نیروی انتظامی است
,
وی با اشاره به وظایف دستگاه‌های مختلف فرهنگی، سازمانی، اداری، اقتصادی و نیروی انتظامی در زمینه امر به معروف و نهی منکر، گفت: نیروی انتظامی به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل می‌کند اما متأسفانه بیشترین هجمه به نیروی انتظامی است؛ بارها شاهد بودیم مأموران وظیفه‌شناس نیروی انتظامی براساس وظیفه قانونی خود تذکر داده اما مورد هجمه، حمله و توهین قرار گرفتند.
,
 
,
نماینده مردم ورامین با یادآوری ماجرای حمله به مأموران ناجا (گشت ارشاد) در پارک لاله، تصریح کرد: متأسفانه در اینگونه موارد شاهدیم برخی از مقامات رسمی به جای حمایت و دفاع از نیروی انتظامی، پشت سر متخلفان قرار می‌گیرند تا وجهه اجتماعی خود را حفظ کنند.
,
 
,
دستگاه‌ها موظف به حمایت جدی از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند
,
 
,
این نماینده مجلس دهم شواری اسلامی، در پاسخ به این سؤال که آیا حمایت کافی از آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت می‌گیرد، گفت: در قانون امر به معروف و نهی منکر مصوباتی را برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر لحاظ کردیم و دستگاه‌ها موظف هستند در چارچوب به قانون از آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت جدی کنند.
,
 
,
نقوی حسینی ادامه داد: برخی مواقع دستگاه‌ها یا حتی شهروندان وظایف شرعی و دینی خود را فراموش می‌کنند، در جامعه شیعی انجام معصیت تلخ است اما وای به روزی که هنجارشکنی و نادیده گرفتن ارزشها شیرین شود اما به هر حال قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا برای حمایت بیشتر از آمران به معروف و ناهیان منکر نیاز به اصلاح قوانین یا ایجاد سازکارهای جدید است، متذکر شد: بنده حتماً این موضوع را با کمیسیون فرهنگی مجلس درمیان می‌گذارم، اگر واقعاً برآورد دستگاه‌های انتظامی و قضایی این است که قانون برای حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر صلابت ندارد، قطعاً آمادگی داریم با ایجاد لایحه یا طرح اصلاحات لازم را انجام دهیم و قانون باید از آمر به معروف و ناهی از منکر پشتیبانی و حمایت کند.
,
 
,
نماینده مردم ورامین وپیشوا یادآور شد: بنده معتقدم بسیاری از این ناهنجاری‌ها با صحبت، ارشاد و تبیین مسائل حل می‌شود.
,
 
,
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه برخی افراد واقعاً به حجاب اعتقاد دارند، تصریح کرد: برخی از افراد نیز به فلسفه حفظ شئونات واقف نیستند.
,
 
,
این نماینده مجلس دهم شواری اسلامی درباره اختصاص سامانه‌هایی برای معرفی متخلفان در زمینه حجاب به دادستانی و پلیس، یادآور شد: در سالهای اخیر خودرو وسیله‌ای برای هنجارشکنی و نادیده گرفتن ارزشها و اعتقادات مردم شده که قطعاً پلیس در این زمینه وظیفه دارد.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه خودرو حریم خصوصی افراد نیست، خاطرنشان کرد: داخل خودرو در منظر مردم است و نمی‌توان به آن حریم خصوصی اطلاق داد، در حریم عمومی نیز هنجارشکنی جرم است و باید با آلات جرم مقابله شود، این طرح خوبی است و نباید پلیس اجازه دهد متخلفان از وسیله‌نقلیه برای هنجارشکنی استفاده کنند.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه