اخبار داغ

یادداشت؛

پاسخ عزتمندانه جواب بدعهدی ظالمانه

پاسخ عزتمندانه جواب بدعهدی ظالمانه
بعد از گذشت 13 ماه 5 روز از خروج آمریکا از برجام، رهبر معظم انقلاب قاطعانه و در کمال خونسردی پاسخ گستاخی‌های ترامپ را دادند ونشان دادند که ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی کوتاه نخواهد آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،18 اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ماه‌ها تهدید و لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران به‌صورت یک‌طرفه از برجام خارج شد.

برجام که بعد از چندین سال مذاکره و رفت‌وآمد وزرای کشورهای 1+5 درنهایت در سال 94 به امضا رسید و در نیمه دوم همان سال به اجرا درآمد، کشورهای طرف قرارداد را ملزم به اجرای تعهداتی کرد که در این میان تعهدات جمهوری اسلامی ایران در همان آغاز اجرای برجام اجرایی شد که درواقع اصلی‌ترین نقطه‌ضعف این قرارداد بود.

به‌هرحال بسیاری از کارشناسان داخلی بر این باور بودند که هم‌زمان با خروج آمریکا از برجام باید جمهوری اسلامی ایران نیز از این معاهده خارج می‌شد و جواب قاطعانه‌ای به این حرکت آمریکا می‌داد.

در این میان برخی از مصلحت‌اندیشی‌ها و شاید خواست حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان بود که با خروج آمریکا از برجام جمهوری اسلامی ایران همچنان بر آن پایبند بماند البته بر اساس تصمیم شورای امنیت ملی کشورمان از 18 اردیبهشت‌ماه امسال جمهوری اسلامی ایران نیز به‌تدریج گام‌های اولیه برای خروج از این معاهده را برداشت.

اما این پایان کار نبود به‌طوری‌که بعد از 13 ماه 5 روز رهبر معظم انقلاب قاطعانه و در کمال خونسردی پاسخ گستاخی‌های ترامپ را داد.

ترامپ که برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا بیش از ایران به دنبال توافق هسته‌ای است بعد از 40 سال نخست‌وزیر ژاپن را راهی کشورمان کرد تا به‌نوعی با میانجیگری شینزو ابه بتواند به هدف اصلی خودش برسد.

حضور دوروزه نخست‌وزیر ژاپن در کشورمان هرچند که در صدر هیئت بلندپایه بود اما هرگز نتوانست اهداف ترامپ را عملیاتی کند.

در دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبر انقلاب که پنج‌شنبه هفته گذشته صورت پذیرفت آیت‌الله خامنه‌ای صحبت‌هایی را بر زبان آورد که چیزی جز تحقیر ترامپ و خوار کردن وی نبود.

ایشان خطاب به نخست‌وزیر ژاپن فرمودند: ما در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم اما در خصوص آنچه از رئیس‌جمهور آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.

این اظهارات قاطعانه و محکم رهبر انقلاب پیام‌های زیادی داشت به‌طوری‌که به معنای واقعی کلمه عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر نشان داد.

علاوه بر این رهبر انقلاب با این اظهارات به این مهم اشاره کرد که فردی که به تعهدات و قراردادهای بین‌المللی و چندگانه پایبند نیست چه تضمینی وجود دارد که بار دیگر به وی اعتماد شود.

از سوی دیگر مذاکره چندین ساله با آمریکا و کشورهای دیگر نهایتاً به برجام منتهی شد که بازهم دولت آمریکا در اجرای آن بدعهدی کرد و نشان داد که مذاکره با این کشور نتیجه‌ای جز تحریم و فشار بیشتر نخواهد داشت.

درواقع باید گفت خطی که می‌تواند استکبار جهانی را به حالت انفعال دربیاورد خط مقاومت است که باید بیش‌ازپیش در کشور تقویت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه