اخبار داغ

پیش‌بینی برداشت ۱۰۵۰ تُن گل محمدی در دلیجان

پیش‌بینی برداشت ۱۰۵۰ تُن گل محمدی در دلیجان
مدیر جهاد کشاورزی دلیجان گفت: پیش‌بینی می‌شود از سطح ۳۰۰ هکتار از گلستان‌های گل محمدی در دلیجان ۱۰۵۰ تن گل‌تر تولید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ برجی مدیر جهاد کشاورزی دلیجان در جشنواره گل محمدی در روستای خاوه اردهال شهرستان دلیجان گفت: شهرستان دارای۳۳۵ هکتار گلستان گل محمدی است که ۳۰۰هکتار آن بارده و ۳۵ هکتار آن جدیدالاحداث است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

برجی متوسط عملکرد هر هکتار گل محمدی را سه ونیم تن اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۵۰ تن گل‌تر به ارزش اقتصادی بالغ‌بر۱۰۰میلیارد ریال از گلستان‌های دلیجان برداشت می‌شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی دلیجان اضافه کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود ۴۰ لیتر اسانس و ۲ میلیون لیتر گلاب استحصال می‌شود.

,

وی با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و کم شدن منابع آب در شهرستان تغییر الگوی کشت ضروری دانست و گفت: در همین راستا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به ترویج محصولات کم آب و مناسب با شرایط اقلیمی منطقه به‌ویژه گل محمدی اقدام نموده و جهت تحقق اهداف فوق به ۵ نفر از بهره‌برداران این بخش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به مبلغ ۲۶۰۰میلیون ریال تعلق‌گرفته است و یک مورد تسهیلات جهت احداث کارگاه گلاب‌گیری به مبلغ ۷۰۰میلیون ریال پرداخت‌شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی دلیجان گفت: بیشترین سطح زیر کشت این محصول در روستاهای مهدی آباد، خاوه اردهال ، هستیجان و قالهر قراردارند و بزرگ‌ترین باغ گل محمدی استان در روستای مهدی آباد به مساحت ۶۵ هکتار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه