اخبار داغ

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

برگزاری رویداد حوزه چاپ و نشر با حضور کشورهای عضو اکو در مشهد/ قیمت کتاب نباید گران شود

برگزاری رویداد حوزه چاپ و نشر با حضور کشورهای عضو اکو در مشهد/ قیمت کتاب نباید گران شود
معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: سامانه توزیع کاغذ طراحی ‌شده و بخش نشر از یارانه 4200 تومانی استفاده می‌کند لذا نباید افزایش قیمت آنچنان داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در گفت‌وگو با مشهدپیام، ضمن اشاره به وضعیت خوب خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها اظهار کرد:  در همه حوزه‌های چاپ اعم از کتب نفیس، سیلک و چاپ امنیتی خراسان رضوی فعال است و بیش از 400 واحد فعال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

وی با اشاره به اقدام خرید کتاب از ناشران افزود: بیش از هزار عنوان کتاب در سال گذشته از استان صادر شده است.

,

صادرات بیش از 115 میلیارد تومان محصولات چاپی از خراسان رضوی

, صادرات بیش از 115 میلیارد تومان محصولات چاپی از خراسان رضوی,

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: کتاب مخاطب خودش را به‌طور جدی دارد و در شش ماهه دوم سال گذشته علی‌رغم وجود تحریم‌های ظالمانه بیش از 115 میلیارد تومان صادرات محصولات چاپی را از استان داشتیم.

,

وی افزود: این تحریم‌ها در باطن برای کشور نعمت هستند چراکه وابستگی ما را از کشورهای بیگانه را کاهش می‌دهند و فرصت‌های خدمت‌رسانی و صادرات تولیدات داخلی به خارج از کشور فراهم می‌شود.

,

تحفه‌گر تصریح کرد: بیش از هزار عنوان کتاب صادرات ما در سال گذشته بوده است و خدمات عمده‌ای در این بخش داشتیم.

,

وی با اعلام خبر برگزاری دو رویداد در حوزه چاپ و نشر، اظهار داشت: یک رویداد برای رفع موانع و همکاری کشورهایی است که با ما اشتراکات زبانی و فرهنگی دارند؛ این کشورها حول محور اکو تجمیع شده و شامل 10 کشور نیز هستند که این کشورها می‌توانند همکاری‌های خوبی داشته باشند و لذا پیش‌بینی برگزاری میز همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو اکو در حوزه چاپ و نشر انجام شده است.

,

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این رویدادی است که می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای تبادل محصولات فرهنگی و چاپی فراهم می‌کند و با توجه به هماهنگی با وزارت امور خارجه در شش ماهه دوم سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

,

وی افزود: دومین رویدادی که پیش‌بینی شده در موضوع تبادل اطلاعات، ثبت سفارش و معرفی توانمندی‌های کشور در حوزه صنعت چاپ است و لذا نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ و بسته‌بندی را در سال آینده با حضور کشورهای عضو اکو خواهیم داشت.

,

تحفه‌گر با اشاره به اینکه به احتمال زیاد دو رویداد به جهت اشتراکات در مهمانان در یک زمان برگزار شود، گفت: هیئت‌های تجاری مرتبط با این حوزه به همراه هیئت‌های کارشناسی دعوت خواهند شد تا از توانمندی‌های کشور در حوزه صنعت چاپ استفاده کنند و هم امکان ثبت سفارش وجود خواهد داشت.

,

با وجود تخصیص ارز دولتی قیمت کتاب نباید گران شود

, با وجود تخصیص ارز دولتی قیمت کتاب نباید گران شود,

وی افزود: امیدواریم با این اقدامات در میز همکاری‌ها، موانع صادرات کشور برطرف شود و معرفی کالاها نیز می‌تواند استان خراسان رضوی را به بارانداز حوزه نشر تبدیل کند.

,

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهار کرد: سامانه توزیع کاغذ به همین جهت طراحی ‌شده که بخش نشر از یارانه 4200 تومانی استفاده می‌کند لذا نباید افزایش قیمت آنچنان داشته باشیم.

,

وی افزود:  اگر چه تولید یک کتاب فقط منحصر به تولید کاغذ نیست هزینه‌های دیگر هم در بردارد اما باید تلاش شود در سلسله زنجیره تولید  قیمت تمام شده کتاب کاهش داشته باشد تا بتوانیم په قیمت کتاب مناسب برای عموم مردم برسیم.

,

تحفه‌گر تصریح کرد: واقعیت این است که دولت سرمایه‌گذاری کرده همان‌طوری که برای کالاهای اساسی ارز دولتی ارائه می‌شود به حوزه فرهنگ نیز همان ارز را اختصاص دهد اما افزایش قیمت کتاب متأثر از بازار ارز و اقتصاد کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه