اخبار داغ

بررسی تحولات یمن در گفتگو با کارشناس مسائل سیاسی:

پایان امنیت فرودگاه های عربستان و امارات ضربه مهلکی به اقتصاد این دو کشور است/ استراتژی جدید یمنی‌ها؛ ناکارآمدی موشک های پاتریوت را ثابت کرد

پایان امنیت فرودگاه های عربستان و امارات ضربه مهلکی به اقتصاد این دو کشور است/ استراتژی جدید یمنی‌ها؛ ناکارآمدی موشک های پاتریوت را ثابت کرد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: استراتژی یمنی ها، ناکارآمدی موشک های پاتریوت و سلاح های دفاعی دیگر عربستان را ثابت کرد که این مسئله نیز ضربه ای برای غربی ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص تحولات یمن گفت: یمنی ها بعد از گذشت چهار سال دفاع از کشورشان و تحمل انواع خسارات جانی و مالی و دفاع جانانه در برابر تهاجمات هوایی، زمینی و دریایی عربستان و امارت در حال حاضر راهبرد و استراتژی کلی و استراتژی را اتخاذ کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه استراتژی جدید یمنی ها  موجب ضعف عربستان و امارات و تغییر معادلات کلی به نفع یمنی ها شده است، عنوان کرد: مقامات یمنی در موضع گیری رسمی اعلام کرده اند که دیگر حالت تدافعی نخواهیم داشت؛ بلکه مهمترین نقاط و تجهیزات دشمن را در دورترین مراکزشان می توانیم مورد حمله قرار دهیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بنا به گفته یمنی های، آنها توانسته اند 300 نقطه مهم عربستان را شناسایی کنند که این نقاط برای اجرای راهبردهای یمنی ها در دستور کار  قرار داد که از جمله آنها می توان به خط لوله نفت 1200 کیلومتری اشاره کرد که شرق عربستان را به دریای سرخ وصل می کند.

,

قنادباشی با اشاره به اینکه فرودگاه های مهم عربستان از جمله اهداف دیگر یمنی ها است، تصریح کرد: استراتژی یمنی های اشاره به توانمندی های قابل ملاحظه و شگفت انگیز آنان در عرصه موشکی و پهبادی دارد؛ به این معنی که آنها این قابلیت را دارند که توسط پهبادها و موشک هایشان عملیات اجرایی انجام دهند و یمنی ها صراحتا اعلام کرده اند که فرودگاه در برابر فرودگاه، شهر در برابر شهر و تأسیسات حیاتی در برابر تأسیسات حیاتی کشور انجام خواهد شد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: یمنی ها خواستار توقف کلی جنگ و پایان محاصره هستند؛ پایان محاصره تنها در بنادر، مرزها نیست؛ بلکه با تعطیلی کشاندن فرودگاه های یمن شاهد نوع دیگری از محاصره متجاوزین سعودی به مردم مظلوم این کشور هستیم.

,

وی افزود: استراتژی کلی یمنی ها این است که در فوری ترین زمان محاصره  فرودگاه های یمن را از بین ببرند تا بتوانند مجروحین را به بیمارستان های دیگر منتقل کنند؛ در تازه ترین موضع گیری یمنی ها اعلام کرده اند افرادی که به عربستان و امارات مسافرت می کنند از فرودگاه های این دو کشور دور شوند.

,

قنادباشی با اشاره به مطلب فوق ابراز کرد: اقدامات یمنی ها نشان از توانایی آنان دارد و همچنین به این معنی است که موازنه به نفع آنها تغییر کرده است؛ گفتنی است راهبرد جدید یمنی ها موجب انفعال عربستان و امارات شده است به گونه ای که آنان هیچ نقطه امنی را در خاک خودشان ندارند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه پایان امنیت فرودگاه برای اقتصاد عربستان و امارات ضربه بزرگی است، اظهار کرد: سران دو کشور یاد شده  و همچنین حامیان آنان نگران چنین وضعیتی هستند؛ چرا که آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل به عربستان و امارات فروش سلاح دارند؛ لذا آنان نگران ضعفی هستند که عربستان پیدا کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها گمان می کردند سیستم های دفاع و موشک های پاتریوت که در اختیار عربستان قرار داده است می تواند این دولت را نجات دهد، خاطر نشان کرد: استراتژی یمنی ها، ناکارآمدی موشک های پاتریوت و سلاح های دفاعی دیگر عربستان را  ثابت کرد که این مسئله نیز ضربه ای برای غربی ها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه