اخبار داغ

گلایه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان:

استان های مرکزی کشور در مبارزه با قاچاق سوخت ضعیف هستند/ یکدست صدا ندارد

استان های مرکزی کشور در مبارزه با قاچاق سوخت ضعیف هستند/ یکدست صدا ندارد
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان گفت: کم کاری مشهود استان های مرکزی کشور و همجوار سیستان وبلوچستان این استان را به بزرگ ترین قربانی قاچاق سوخت تبدیل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ طی روزهای اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر شد و در آن حجم زیادی خودرو و نفتکش در مسیری صعب العبور مشغول جابجایی سوخت بودند که با موج گسترده ای نیز همراه شد.
 
در همین راستا موضوع را با دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان مطرح کردیم که محمد محبی به خبرنگار ما گفت: همواره در فواصل زمانی مختلف تصاویر و فیلم های کوتاهی از قاچاق سوخت در نقاط مختلف کشور و این استان منتشر می شود اما تنها در این استان سال گذشته بالغ بر 15میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی کشف و ضبط شد که ناشی از عزم و اراده جدی برای برخورد با این پدیده زشت است.
 
وی افزود: علیرغم فعالیت های شبانه روزی، متاسفانه شاهد هستیم که استان های دیگر در این خصوص به شدت کم کار بوده و به وظایف خود عمل نمی کنند و این امر باعث می شود که حجم گسترده ای از سوخت قاچاق به سمت سیستان وبلوچستان روانه شود که آسیب اصلی آن مستقیم متوجه مردم استان خواهد بود.  
 
به گفته محبی؛ در استان سیستان وبلوچستان طرح های پیشگیرانه زیادی مانند کدینگ، مقابله با خودروهای پلاک مخدوش، تقویت و تجهیز گلوگاه ها و کنترل نفت کش ها انجام شده است اما یک دست صدا ندارد و تمامی استان های کشور به خصوص استان های همجوار سیستان وبلوچستان باید اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشند.
 
به گفته دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان؛ اگر به کشفیات استان های مرکزی و حاشیه ای سیستان وبلوچستان توجه کنیم متوجه می شویم که این استان ها حتی به اندازه 20درصد ما در کل سال کشفیات نداشته اند و عملاً تمام بار سنگین و وظیفه اصلی مبارزه با قاچاق سوخت به دوش استان هایی مانند سیستان وبلوچستان و هرمزگان افتاده است که طبیعتاً این استان ها با توجه به ظرفیت و محدودیت های لجستیکی و نیروی انسانی که دارند نمی توانند به طور کامل با این پدیده برخورد کنند.
 
وی ادامه داد: انصاف نیست که تمام کار مبارزه با قاچاق سوخت بر عهده یک یا دو استان خاص بیفتد چرا که بر اساس آمار موجود دریافتیم اکثر سوخت های قاچاق در استان های مرکزی کشور تهیه و ذخیره سازی شده و پس از سازماندهی، توسط ناوگان نفتکشی وارد سیستان وبلوچستان و هرمزگان و... می شود و بالتبع آن شاهد نشر کلیپ هایی از صفوف طولانی نفت کش های قاچاقچی سوخت هستیم.
 
وی افزود: در سیستان وبلوچستان نیز با توجه به وجود دغدغه های مختلف نظیر قاچاق انسان و کالا، مباحث امنیتی و مواد مخدر که وجود دارد برخوردهای لازم با متخلفان سوختی صورت می گیرد و نیروها با تمام قوا پای کار آمده اند که آمار مثبت عملکردی نیز مبین این مساله است.
 
وی در پایان خواستار همکاری متقابل استان های مرکزی کشور و به ویژه استان های همجوار سیستان وبلوچستان در امر جلوگیری و مبارز با قاچاق سوخت شد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه