اخبار داغ

ورود بی حد و حصر خودرو به بکرترین ساحل بندرعباس/ اهتمام جدی برای جلوگیری از آن وجود ندارد

ورود بی حد و حصر خودرو به بکرترین ساحل بندرعباس/ اهتمام جدی برای جلوگیری از آن وجود ندارد
جولان خودرو ها در ساحل سورو بندرعباس علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی خطرات دیگری از جمله ایجاد تصادف، فرو رفتن ماشن ها در ماسه های ساحل نیز وجود دارد؛ اما انگار مسئولان استان همتی والا برای جلوگیری از ورود بی حد و حصر خورو به ساحل ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بندرعباس با دارا بودن بیش از 25 کیلومتر نوار ساحلی، یکی از ساحلی ترین شهرهای کشور به شمار می رود که همگان آن را به دریا و ساحلش می شناسند و زیبایی های دریا آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ساحل بندرعباس، یکی از مناطق جذاب دریایی کشور به شمار می رود که هر ساله میلیون ها مسافر برای لذت بردن از سواحل زیبا و بکر به جنوبی ترین نقطه کشور مسافرت می کنند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره اوقاتی خوشی را سپری کنند.

,

شن های ماسه ای و نرم، هوای آزاد، آب دریا، صدای برخورد امواج با صخره ها، نورطبیعی خورشید و... همه در ساحل بندرعباس وجود دارد تا لحظاتی سرشار از آرامش را برای انسان به ارمغان آوردند.

,

با نگاه به عکس های قدیمی از دریا می توان یافت که ساحل محیطی برای انجام ورزش و دورهمی بزگسالان بوده و از طرفی دیگر محلی امن برای شن بازی کودکان به شمار می رود که فارغ از هیاهو زندگی ماشینی و شهری آنها می توانند تفریح و تخلیه انرژی کنند.

,

, ,

به همت والای مسئولان شهری هرمزگان سواحلی ناب که شکل قدیمی خود را داشته باشد در بندرعباس کم تر دیده می شود و در حال حاضر به بهانه های مختلف در اکثرخط ساحلی بندرعباس دریا خواری را انجام داده اند و ساحل به شکل سنتی و قدیمی خود وجود ندارد.

,

سورو تنها ساحل بکر و قدیمی بندرعباس که با تلاش اهالی آن همچنان شکل سنتی خود را حفظ کرده و دارای ساحل زیبا با شن های ماسه ای و نرم بوده که خانه های قدیمی در کنار آن قرار دارد و هنور هم نشانه هایی از ماهی گیری که شغل آبا و اجدادی مردمان بندری است در کنار خانه های آنها می توان یافت.

,

با عبور از خط ساحلی سورو می توان صیادانی مشاهده کرد که با قایق های خود از دریا آمده و زنان نیز در کنار آنها حضور دارند تا روزی حلال به دست آورده را از دورن تورها جدا سازی کنند و در بازار ماهی فروشان به فروش برسانند از یک طرف حضور صیادان و قایق های ماهیگیری و از طرف دیگر حضور زنان با لباس های زیبای بندری در کنار آنها جلوه بصری زیبایی را برای گردشکران به وجود آورده است.

,

, ,

ساحل سورو با دارا بودن بافت قدیمی در سال 1388 به ثبت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسیده و اهالی آن با جنگ و دندان از سنت های آبا و اجدادی خود حراست می کنند و حالت قدیمی و سنتی خانه های خود در کنار دریا را حفظ کرده اند.

,

سورو به دلیل دارا بودن ساحل بکر  روزانه گردشگران فراوانی برای لذت بردن از طبیعت به آن منطقه عزیمت می کنند؛ اما آن چیز که این روزها دوستداران طبیعت و اهالی سورو را نگران ساخته ورود بی حد و حصر خودرو به ساحل سورو است.

,

هرچند که علائم هشداری فراوانی از جمله احتمال گیر کردن خودرو در شن های ساحل و... در ورودی ساحل نصب شده اما مردم بی توجه به این موضوع ساحل گردی را با خودرو انجام می دهند و علاوه بر ایجادترافیک های فراوان در این منطقه قدم زدن در ساحل را به کام شهروندان تلخ می کنند.

,

حجم خودرو ها در کنار ساحل سورو چنان زیاد است که اگر از مکانی مرتفع به آن نگاه کرد انگار نمایشگاه اتومبیل در آن مکان راه اندازی شده و خودروها و موتورسیکلت ها از یکدیگر سبقت گرفته و عرصه را برای قدم زدن شهروندان تنگ کرده اند.

,

, ,

جولان خودرو ها در ساحل سورو بندرعباس علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی خطرات دیگری از جمله ایجاد تصادف، فرو رفتن ماشن ها در ماسه های ساحل نیز وجود دارد؛ اما انگار مسئولان استان همتی والا برای جلوگیری از ورود بی حد و حصر خورو به ساحل ندارند.

,

هر چند که هر ساله با فرا رسیدن ایام نوروز از ورود خودرو به ساحل جلوگیری می کنند و شعار ورود به ساحل سورو ممنوع را سر می دهند اما در مابقی ایام سال شهروندان بندری شاهد جولان خودرو و موتورسیکلت ها در ساحل هستند.

,

امید است که دولتمردان هرمزگانی همان گونه که در ایام نوروز از ورود خودرو به بکر ترین ساحل بندرعباس جلوگیری می کنند در سایر روزهای سال نیز پیش چاره ای بیندیشند زیرا ادامه این روند علاوه بر آلودگی زیست محیطی سبب از بین رفتن ساحل برای آیندگان نیز می شود.

, پیش چاره ای بیندیشند زیرا ادامه این روند علاوه بر آلودگی زیست محیطی سبب از بین رفتن ساحل برای آیندگان نیز می شود.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه