اخبار داغ

جنگ تجاری آمریکا و چین گریبانگیر برخی کشورهای آسیایی شد

جنگ تجاری آمریکا و چین گریبانگیر برخی کشورهای آسیایی شد
تنش‎های تجاری بین آمریکا و چین منجر به کند شدن تجارت جهانی شده و کشورهای وابسته به صادرات مانند؛ ژاپن، کره جنوبی و تایوان را تحت تأثیر قرار داده و متضرر می‎کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به گفته یک اقتصاددان، تنش‎های تجاری بین آمریکا و چین منجر به کند شدن تجارت جهانی شده و کشورهای وابسته به صادرات مانند؛ ژاپن، کره جنوبی و تایوان را تحت تأثیر قرار داده و متضرر می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از, تیتریک,

به گفته cnbc، "استیو کوکران" اقتصاددان ارشد آسیا ژاپن، کره جنوبی و تایوان به شدت تحت تأثیر اقتصاد چین هستند. علاوه بر خدمت به مصرف‎کنندگان چینی، این سه اقتصاد همچنین محصولاتی که کارخانه ها در چین فراهم آورده و به بازارهایی مانند آمریکا می فروشند را تأمین می‎کنند.

,

کوکران افزود: "آنها به شدت به ارتباطات تجاری با چین، تقاضای داخلی چین و به اصطلاح به زنجیره های تأمین گسترده وابسته هستند. بنابراین بسیار زیاد در معرض خطر قرار دارند."

,

چین و آمریکا (دو اقتصاد بزرگ جهان) درگیر جنگ تعرفه ها که بیش از یک سال به طول انجامیده، هستند. ماه گذشته، تنش های بین این دو کشور فراتر از تجارت رفته و به حوزه هایی مانند فناوری و امنیت کشیده شد.

,

واشنگتن با اشاره به منافع امنیت ملی، هوآوی را در لیست سیاه قرار داد. این اقدام منجر به محدود شدن شرکت های آمریکایی در تجارت با بازار تلکام چین شد.

,

بازندگان بازار تجاری

, بازندگان بازار تجاری,

از تشدید تنش های ماه گذشته تاکنون، سهام های ژاپن، کره جنوبی و تایوان در میان بزرگترین بازندگان آسیا قرار گرفته اند. بخش اعظم این اتفاق به خاطر این است که این سه کشور صادرکنندگان اصلی قطعات فناوری به چین هستند و برخی شرکت ها از تأمین کنندگان هوآوی بودند.

,

تحلیلگران معتقدند که هرگونه بهبود قابل توجه در بازارهای این سه کشور بستگی به اصطکاک بین آمریکا و چین طی هفته های آتی دارد.

,

در حال حاضر، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی از سهام ژاپن، کره جنوبی و تایوان فاصله گرفته اند.

,

"جان وودز" اقتصاددان صندوق سرمایه گذاری آسیا گفت: "اگر شاهد تغییر مثبتی در اختلافات تجاری باشیم، این بازارها به طور قابل ملاحظه ای در مدت زمانی معقول و منطقی نجات می یابند."

,

وی افزود: "اگر تغییر مثبتی اتفاق نیفتد، سه کشور شمال آسیا از اقتصاد جهان فاصله می گیرند."

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه