اخبار داغ

در نشست تخصصی بررسی مسائل برق و انرژی استان مطرح شد؛

بی توجهی دولت به مشکلات مالی بخش خصوصی عامل تعطیلی برخی پروژه ها در استان کرمان/نیاز استان به ۲ هزار مگاوات برق در آینده ای نزدیک

بی توجهی دولت به مشکلات مالی بخش خصوصی عامل تعطیلی برخی پروژه ها در استان کرمان/نیاز استان به ۲ هزار مگاوات برق در آینده ای نزدیک
معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو گفت: استان کرمان در آینده ای نه چندان دور به ۲ هزار مگاوات برق نیاز دارد امید داریم که بخش خصوصی با همیاری مسئولین بتوان این مقدار را تولید نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صبح امروز نشست تخصصی بررسی مسائل برق و انرژی استان با حضور معاونین وزیر نیرو، استاندار کرمان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس در اتاق بازرگانی کرمان برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در ابتدای این نشست رضا انجم شعاع معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو اظهار داشت: استان کرمان از ظرفیت بالایی برخوردار است و  و ظرفیت توسعه در بخشهای مختلف مانند انرژی را دارد.

,

وی عنوان کرد: سالانه ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات برق و بیش از ۶ میلیارد متر مکعب آب در استان کرمان مصرف می شود.

,

انجم شعاع افزود: از آنجایی که استان کرمان در آینده ای نه چندان دور به ۲ هزار مگاوات برق نیاز دارد امید داریم که بخش خصوصی با همیاری مسئولین بتوان این مقدار را تولید نماید.

,

در ادامه محمد جواد فدایی استاندار کرمان ضمن عرض خیر مقدم به حضار بیان کرد: استان کرمان پهناورترین استان کشور است و از ظرفیت های خوبی در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی برخوردار است.

,

بی مهری مسئولان به پهناورترین و غنی ترین استان کشور

, بی مهری مسئولان به پهناورترین و غنی ترین استان کشور,

وی تاکید کرد:  با توجه به بهره مندی از این منابع متاسفانه استان کرمان نسبت به شاخص های متوسط کشور پایین تر است و کمتر توسعه یافته به عنوان مثال در بحث گاز رسانی روستایی ۳۵ درصد پایین تر از متوسط کشور قرار داریم و در بخش های آب آشامیدنی و گاز شهری هم ۱۰ درصد پایین تر از متوسط کشوری هستیم.

,

علی‌اصغر نصرالهی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان در ادامه به بیان گزارشی از عملکرد برق منطقه ای پرداخت و افزود: در استان کرمان بیشترین مصرف برق مربوط به بخش کشاورزی با ۳۸ درصد می باشد و در حال حاضر مصرف برق در صنایع ۳۵ درصد است که با ورود صنایع جدید افزایش می یابد.

,

وی ادامه داد: استان کرمان نسبت به متوسط مصرف برق در کشور ۳ درصد بیشتر مصرف می کند با این حال در شرایط کنونی تراز برق استان مثبت است اما اگر با همین روند افزایش یابد تا سال ۱۴۰۰ این تراز منفی خواهد شد.

,

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان یادآور شد: در جنوب شرق کشور استان های کرمان ، سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان تبادل انرژی دارند و مسلما باید در منطقه کمربند ۴۰۰ بسته شود که متاسفانه این اقدام صورت نگرفته است.

,

سپس وحید مهدوی مدیر عامل برق جنوب استان کرمان گفت: در این مجموعه یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک برق وجود دارد و میزان انشعابات در بخش خصوصی ۹۷۰ هزار مورد است حال با توجه به این که نقدینگی کافی برای توسعه در اختیار ما نیست بنابراین فروش انشعاب و خدمات همسان نیست.

,

در ادامه این نشست مدیر عامل های چند شرکت خصوصی و متولی تولید برق در استان ضمن معرفی و اعلام اقدامات خود به بیان مشکلات خود پرداختند.

,

اصلی ترین مشکل عدم حمایت مالی دولت از بخش خصوصی است به گونه ای یکی از شرکت های تولید کننده انرژی خورشیدی از فروش دستگاه های خود سخن گفت و اینکه به علت مشکل مالی مجبور به تسویه حساب با عده ای از کارکنان خود شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه