اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با دانا:

اختلافات دستمزد ناشی از عدم شفافیت قانون افزایش حقوق‌هاست/ لزوم برخورد با افزایش غیر قانونی برخی از حقوق‌ها

اختلافات دستمزد ناشی از عدم شفافیت قانون افزایش حقوق‌هاست/ لزوم برخورد با افزایش غیر قانونی برخی از حقوق‌ها
مهرداد لاهوتی با بیان اینکه اطلاعی از گزارش دیوان محاسبات در خصوص تخلفات دولت در زمینه افزایش حقوق ندارد اظهارداشت: اشکال اصلی اختلافات در دستمزد ها در قانون گذاری است. برخی حقوق ها بی رویه افزایش پیدا کرده، باید این موضوع را پیگری شود و افرادی را که تخلف کردند شناسایی و با آن ها برخورد کنند.
[

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درباره عملکرد دولت در شیوه اجرای مصوبه افزایش حقوق کارمندان و حاشیه های به وجود آمده اظهارداشت: درباره این موضوع دو برداشت متفاوت وجود دارد، برخی معتقدند دولت در این زمینه مقصر نبوده و قانون را درست و شفاف ننوشته اند؛ عده ای هم دولت را مقصر می دانند و معتقد هستند که دولت از ابتدا در لایحه خود اورده بود که 20 درصد به حقوق ها اضافه شود و در قانون هم آمده که حقوق ها متناسب با تورم افزایش پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی توضیح داد: لایحه دولت از سوی نمایندگان مجلس به صورت لایحه‌ای از هم پاشیده تبدیل شد و سپس مجلس آن را تصویب کرد که خود نمایندگان مجلس هم از آن برداشت های متفاوتی دارند و دولت هم آن را اجرا کرد.

,

 

,

اختلافات دستمزد ناشی از عدم شفافیت قانون افزایش حقوق‌هاست

, اختلافات دستمزد ناشی از عدم شفافیت قانون افزایش حقوق‌هاست, اختلافات دستمزد ناشی از عدم شفافیت قانون افزایش حقوق‌هاست,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: چند روز گذشته صدا و سیما درباره همین موضوع افزایش حقوق‌ها مناظره ای برگزار کرد که خود نمایندگان در این خصوص نگاه های متفاوتی داشتند. عده ای موافق عملکرد دولت بودند و اعلام کردند که دولت بر اساس قانونی که تصویب شده درست عمل می‌کند؛ عده‌ای دیگر نیز مخالف بودند و می گفتند که این افزایش حقوق منطبق با قانون مجلس نبوده است.

,

 

,

لزوم برخورد با افزایش غیر قانونی برخی از حقوق‌ها

, لزوم برخورد با افزایش غیر قانونی برخی از حقوق‌ها, لزوم برخورد با افزایش غیر قانونی برخی از حقوق‌ها,

لاهوتی با بیان اینکه اطلاعی از گزارش دیوان محاسبات در خصوص تخلفات دولت در زمینه افزایش حقوق ندارد اظهارداشت: اشکال اصلی اختلافات در دستمزد ها در قانون گذاری است. برخی حقوق ها بی رویه افزایش پیدا کرده، باید این موضوع را پیگری شود و افرادی را که تخلف کردند شناسایی و با آن ها برخورد کنند.

,

وی درباره نتیجه جلسه مشترک مجلس و دولت درباره افزایش حقوق که در هفته گذشته برگزار شد گفت: هنوز گزارش این جلسه در صحن علنی مجلس مطرح نشده است که بتوان درباره نتایج آن صحبت کرد.

,

لاهوتی در ادامه در خصوص آخرین موضوعات بررسی شده در کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرد: آخرین جلسه این کمیسیون در روز دوشنبه 27 خرداد تشکیل شد؛ موضوع این جلسه بررسی توزیع قیر رایگان بود. ابهاماتی در مورد توزیع قیر رایگان وجود داشت که نیازمند اصلاح قانون است که این اصلاحات لحاظ شده و آماده طرح در صحن علنی مجلس است.

وی مطرح کرد: روز سه شنبه 29 خرداد هم کمیسیون بودجه با کمیسیون آیین نامه داخلی جلسه مشترکی برگزار کردند؛ که موضوع این جلسه بودجه شرکت های دولتی بود. بررسی بودجه شرکت های دولتی علاوه بر اینکه زمان زیادی می خواهد، نیازمند وجود گزارش عملکرد این شرکت ها در سال های گذشته است به همین دلیل بودجه این شرکت ها در مجلس بررسی نمی‌شود.

,
,
,

 

,

به نحوه مصرف 74 درصد از بودجه کشور رسیدگی نمی شود

, به نحوه مصرف 74 درصد از بودجه کشور رسیدگی نمی شود, به نحوه مصرف 74 درصد از بودجه کشور رسیدگی نمی شود,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه توضیح داد: لایحه بودجه ای که امسال دولت به مجلس ارائه کرد 1700هزار میلیارد تومان بود؛ آن چیزی که در مجلس رسیدگی می شود بودجه عمومی دولت است که بالغ بر 470 هزار میلیارد تومان است و 1200 هزار میلیارد تومان آن رسیدگی نمی شود، این موضوع نشان می دهد که به  74 درصد از کل بودجه کشور که متعلق به شرکت های دولتی است رسیدگی نمی شود.

,

لاهوتی در پایان اعلام کرد: هفته گذشته طرح بررسی جداگانه بودجه شرکت های دولتی در دستور کار مجلس قرار گرفت و کلیات این طرح در صحن مجلس تصویب شد که در این جلسه مشترک کمسیون برنامه و بودجه با کمسیون آیین داخلی متن آن اصلاح شد، به این صورت که همزمان با رسیدگی بودجه عمومی کشور بودجه شرکت های دولتی هم بررسی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه