اخبار داغ

آیت‌الله اعرافی:

انهدام پهپاد جاسوسی آمریکاتوسط سپاه نشانه شجاعت بود/ دولت اسلامی در قبال آخرت مردم وظایفی دارد

انهدام پهپاد جاسوسی آمریکاتوسط سپاه نشانه شجاعت بود/ دولت اسلامی در قبال آخرت مردم وظایفی دارد
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه موضع رهبر انقلاب در گفتگوبا نخست وزیر ژاپن عزت‌آفرین بود گفت: هدف‌گیری شجاعانه پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه غیور انجام شد که نشان داد سپاه پاسداران باکمال شجاعت از مرزهای ملت ایران دفاع می‌کند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  قم فردا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه امروز شهر قم اظهار داشت: تربیت علاوه بر معنای خاص معنای عام نیز دارد و آن  زمینه سازی هایی است که در تربیت فرزند یا شاگرد نیاز است در اسلام در مقدمه چینی برای تربیت تأکید فراوانی وجود دارد و گاهی به ضوابط و اصولی اشاره می شود که عقل عادی بشر به آن دست نیافته است اینجا جای تعبد دارد که علم و دانش بشر امروز به آن دست پیدا نکرده اما اسلام آن ر ا کشف کرده و مربیان و پدر و مادر را به رعایت آن فرا خوانده است.

وی گفت: رعایت فضای میان پدر و مادر اصل مهمی در تربیت است در این رعایت ضوابط در روابط همسران فضای سالم برای رشد فرزندان را فراهم می آورد اصل بعدی اصل تغذیه و غذای سالم درست است اصل تأثیر غذای سالم و درست موردقبول همه متفکران است جسم سالم و خوب علل و عواملی دارد که یکی از آن‌ها تغذیه صحیح است که از وظایف پدر و مادر است زیرا جسم بستری برای هوش و شخصیت فرد است که بخش آشکار پرورش از راه رعایت اصول تغذیه سالم است، تاثیر تغذیه برای جسم مورد قبول همه ادیان است که در اسلام هم تأکیداتی در این زمینه وجود دارد.

اعرافی تصریح کرد: از وظایف پدر و مادر و خانواده در ادوار مختلف در حد وسع  این است که نفقه پرداخت شود و رعایت تغذیه سالم  و صحیح انجام شود اما در اسلام فراتر از مکاتب تربیت موجود امروز یک زاویه دیگری در وظایف تغذیه‌ای چه قبل از تولد و چه بعد از تولد وجود دارد که غذایی که انسان‌ها مصرف می‌کنند باید حلال باشد و اگر غذای پدر و مادر قبل  و بعد از تولد  که بازتاب وسیع زیان‌بار در شخصیت فرد ایجاد می‌کند و او را دچار انواع آسیب‌ها می کند این غذای حرام و نامشروع در روح و روان فرزند نیز اثرگذار خواهد بود.

امام جمعه قم بیان داشت: لقمه حرام  امنیت اخلاقی را  در دنیا از بین می برد و قیامت و آخرت انسان را  تخریب می کند و خانه و نسل او را زیان زده می کند و جامعه را دستخوش بلاها می کند تلاش کنیم لقمه ها پاک شود و زندگی از اموال نامشروع منزه شود.

دولت اسلامی در قبال آخرت مردم وظایفی دارد

وی ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید گفت:1 تیر سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی برای تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است   تبلیغ دینی همواره باید نوسازی و بازسازی شود تا جامعه مسیر سلامت را طی کند تبلیغ دین بیش از همه بر عهده خود مردم است مردم باید پیشگام تبلیغ دینی باشید از قدیم روحانی وابسته به مردم بودند و از مردم الهام می گرفتند امروز هم بار اصلی تبلیغ دین باید بر دوش مردم باشد همان‌طور که تاکنون بوده است.

اعرافی خاطرنشان کرد: البته در این زمینه حوزه و دستگاه‌های فرهنگی نیز وظایفی دارند، در پرورش مبلغان برجسته علی‌رغم سرمایه ها بزرگ که داشتیم درست عمل نکردیم ، نظام رسمی و دستگاه دولت در حوزه تبلیغ دین باید زمینه های لازم را فراهم کنند دولت در جامعه  اسلامی در قبال آخرت و سعادت مردم وظایفی دارد و اگر بگویند در قبال بهشت و جهنم مردم وظایفی نداریم قابل قبول نیست.

وی با اشاره به روز اصناف  بیان داشت: از خدمات اصناف در سراسر کشور تشکر می کنیم کسب و کار و تجارت در جامعه اسلام باید  بر اساس اصول دینی و فقهی استوار باشد در شرایط تحریم، بازاریان و اصناف در سلامت بازار نقش مهمی دارند شورای انقلاب فرهنگی باید فعال‌تر شود و مصوبات آن ابلاغ شود و اجرای آن‌ها پیگیری شود.

عدالت با قوه قضائیه تأمین می‌شود

وی ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه بیان داشت: عدالت با قوه قضائیه تأمین می شود و انتظار جامعه اسلامی و محورهای مهم بیانیه دوم انقلاب این است که قوه قضاییه در تراز انقلاب اسلامی باشد یعنی در درون خود سالم باشد، عدالت محور باشد، سرعت  داشته باشد دارای شتاب علمی، فنی و کارشناسی باشد،  کاهش پرونده‌ها و پیشگیری از مفاسد با همکاری بخش های دیگر نظام  انجام شود مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و اداری در نظام اسلامی صورت است.

امام جمعه قم با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در چهل سال گذشته ایران سد استوار در جلوگیری از ترویج و توسعه مواد مخدر در جهان بود اما کشورهای غربی به این نقش ایران در مهار مواد مخدر توجه نکردند از ستاد مبارزه با مواد مخدر برای همه تلاش و زحماتی که داشتند تشکر می کنیم .

اعرافی افزود: روز 17 شوال روز ورزش های پهلوانی و زورخانه ای است، توجه به ورزش های فرهنگی و بومی و  افزایش زیرساخت‌های ورزشی باید موردتوجه قرار بگیرد و ورزش سالم و همگانی و محیط سالم برای ورزش بانوان باید مورد توجه قرار بگیرد.

قم باید نماد اخلاق و دین باشد

وی بیان داشت: انتظاری که از قم می رود این است که قم نماد اخلاق، دین، همبستگی و آگاهی باشد البته  قم از آسیب های اجتماعی منزه است اما اندک آن هم از قم قابل قبول نیست در ابتدا مسئولیت آن با مردم و سپس دستگاه های امنیتی و انتظامی است.

امام جمعه قم تاکید کرد: موضع رهبر انقلاب در گفتگوی ژاپن عزت آفرین بود موضع رهبر انقلاب به اندازه یک قرن و یک تاریخ  عظمت داشت ما خدا را برای این مسئله شاکر هستیم این گفتگو انقلابی  بود و نماد یک دیپلماسی مؤثر انقلابی و اثرگذار بود و همه دولت‌مردان و دستگاه‌های از این خرد، عقلایت و شجاعت الهام بگیرند و بداند دشمنان به عقب خواهند رفت.

هدف گیری پهپاد جاسوسی آمریکا شجاعانه بود

اعرافی بیان داشت: در چند روز اخیر دستگاه های امنیتی و نظامی دو اقدام انجام دادند یک کشف شبکه جاسوسی آمریکا که در  فضای سایبری انجام شد که بسیاری از دستگاه های دنیا از این حرکت سربازان گمنام امام زمان تعجب کردند این اقدام  قدرت فناوری ایران را  به رخ کشید.

وی افزود: هدف گیری شجاعانه پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه غیور انجام شد که نشان داد سپاه پاسداران  با کمال شجاعت از مرزهای ملت ایران دفاع می کند و سپاه نشان داد نشان داد در برابر سلاح های پیشرفته آمادگی لازم را دارد  و نشان دادند از یک سیستم پیشرفته برخورداریم و هر تجاوزی را باقدرت و شجاعت دفع خواهیم کرد.

امام جمعه قم تصریح کرد: سیاست و رویکرد ایران مقتدر، مردم و رهبر این است که در برابر تهاجم ایستادگی می کنیم ما اهل جنگ نیستیم اما در مقابل تهاجم ایستادگی می کنیم ما در موضع دفاع هستیم  و در برابر تروریسم اقتصادی ، اطلاعاتی و امنیت ایستادگی می‌کنیم و برخلاف تصور به خاطر پیمان‌شکنی و رذالت دشمنان، فریاد ملت اسلام و ایران خاموش نشده است و همچنان و شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند.

اعرافی در پایان گفت: گزارش های که از مناطق سیل زده می آید نشان می دهد  کمک های مردمی کاهش پیدا کرده در حالی که هنوز سیل زدگان در سختی هستند و به وعده های داده شده توسط مسئولان به درستی عمل نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
, دولت اسلامی در قبال آخرت مردم وظایفی دارد,
,
,
,
,
,
,
,
, عدالت با قوه قضائیه تأمین می‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
, قم باید نماد اخلاق و دین باشد,
,
,
,
,
,
, هدف گیری پهپاد جاسوسی آمریکا شجاعانه بود,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه