اخبار داغ

وقتی کارفرمایان در پرداخت به موقع منابع مالی تعلل می کنند؛

بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمان به قرارگاه خاتم الانبیاء

بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمان به قرارگاه خاتم الانبیاء
مدیر موسسه شهید رجایی گفت : متاسفانه کارفرمایان تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان به قرارگاه خاتم بدهکار هستند و همیشه هم طبق توافق پیش نرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ بیش از سه دهه از آغاز فعالیتش می‌گذرد. دو هزار پروژه استانی و ملی را به سرانجام رسانده است. ۱۵۰ ابر پروژه را هم در دست اجرا دارد. این نهاد، مجوز آغاز به کارش را از اصل ‌۱۴۷ قانون اساسی گرفته است. اصلی که می‌گوید دولت باید در زمان صلح از افراد و تجهیزات فنی ارتش در کارهای امدادی، آموزشی، تولیدی و جهاد سازندگی با رعایت کامل موازین عدل اسلامی استفاده کند، در حدی که به آمادگی رزمی آسیبی وارد نیاید. آرام‌آرام کارش را شروع کرد. کم‌کم قدم در پروژه‌های بزرگ و بزرگ‌تر گذاشت و اکنون دیگر بزرگ‌ترین پیمانکار پروژه‌های دولتی ایران لقب گرفته است. دیگر حتی در پروژه‌های زیر ۱۰۰ میلیارد تومان وارد نمی‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

و اینکه کرمان به کارگاه بزرگ توسعه و پیشرفت تبدیل شده، موضوعی است که تک تک مردم دیار کریمان آن را احساس می کنند و به یقین می دانند که این تحول عظیم در پرتو دستان پرتوان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء محقق شده است.

,

هر روز به ظرفیت های بیشتری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پی می بریم و امروز که جنگی وجود ندارد، سپاه به حوزه سازندگی کشور وارد شده است.

,

و باید گفت که پروژه های عظیم خاتم از سال ۹۴ درکرمان کلید خورد و کرمان الگویی برای کشور شد.

,

باید گفت تاکنون شاهد بهره برداری از عظیم ترین پل های روز از جمله پل ولی عصر (عج)، پل زیر گذر آزادی و تقاطع غیر هم سطح پل ابوذر (شهید الله دادی) بوده ایم.

,

ولی متاسفانه برخی از مسئولین کم لطفی نموده و در گوشه و کنار حاشیه هایی درست می کنند و گاهی اوقات در نشست های خبری و یا وقتی که پشت تریبون می روند چنین بیان می دارند که ما خاتم را تامین مالی کرده ایم ولی این قرارگاه خاتم است که در کارش تعلل می کند.

,

جواد فلاح مدیر موسسه شهید رجایی در این رابطه به خبرنگار ما گفت : مردم ما مردم فرهیخته ای هستند و کسانی که با این مسائل برخورد می کنند و مطالبی که گفته می شود را به خوبی آگاه هستند فکر نمی کنم زیاد جواب دادن به بحث، مشکل را حل کند چنین حرفهایی غیر واقع است و مورد تایید نیست و به نظر من جواب دادن نیز درست نیست وقتی مسئول عالیرتبه بالای تریبون می گوید ما پول نداریم و لی شما کار را سریع تر پیش ببرید و کسانی که مستمع هستند این را به خوبی می توانند تحلیل کنند.

,

مدیر موسسه شهیدرجایی در استان کرمان در رابطه با پروژه های در دست اجرا نیز بیان داشت : پروژه ولی عصر، زیرگذر آزادی و شهید الله دادی (پل ابوذر) سه پروژه ای هستند که مورد بهره برداری قرار گرفتند و در حال حاضر پروژه های شهید بادپا (تقاطع راه آهن)، امیر کبیر (سربازان گمنام ) و هوانیروز (شهدای خلبان) نیز در دست اجرا قرار دارند که به محض تامین منابع مالی در اسرع وقت به بهره برداری خواهند رسید.

,

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز ۱۲۰ میلیارد تومان کارفرمایان به قرارگاه خاتم بدهکار هستند ، افزود: طی قرارداد ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد ملک می باشد و اگر بخواهیم خیلی سریع کار کنیم باید ماهیانه حداقل ۱۰ میلیارد تومان نقد و ۱۰ میلیارد تومان زمین در اختیار خاتم قرار دهند.

,

مدیر موسسه شهید رجایی با اشاره به اینکه ماهیانه ۲ میلیارد تومان توافق شده است، اذعان داشت: متاسفانه با این عدد پروژه ها به موقع تمام نخواهد شد زیرا سطح پروژه ها عظیم است و به علت مشکل تامین منابع نقدینگی سطح کار پایین خواهد آمد و به همین خاطر پیمانکار باید تمام هم و غم خود را بکار بندد تا بتواند ۲۰ میلیارد تومان هزینه کند.

,

فلاح ادامه داد: اگر کارفرمایان بتوانند منابع مالی را کامل بپردازند ما هم سه پروژه را همزمان و در زمان مقرر تحویل خواهیم داد.

,

وی عنوان داشت: در اسفند ماه سال گذشته طی جلسه ای که با شهردار و استاندار برگزار شد قرار بر تامین منابع مالی شد از جمله اینکه دو هزار تن آرماتور خریداری و ۲ میلیارد تومان نیز داده شود که این توافق با تاخیر انجام شد.

,

مدیر موسسه شهید رجایی خاطرنشان کرد: اگر طرف قرارداد به تعهداتشان عمل می کردند قرار بود ابتدا دی ماه ۹۸ تقاطع راه آهن (شهید بادپا ) و تیر ماه ۹۹ تقاطع امیرکبیر (سربازان گمنام) تحویل داده شوند ولی متاسفانه به تعهداتشان عمل نکردند و با تاخیر مواجه شده و نهایتا با سه ماه تاخیر نه ولی با یک ماه نیم تاخیر در بهمن ماه ۹۸ تقاطع راه آهن را به بهره برداری برسانیم.

,

فلاح همچنین در رابطه با اینکه بعد از اتمام پروژه ها قرارگاه خاتم در کرمان خواهد ماند یا نه به خبرنگار ما گفت: قرارگاه توان خیلی خوبی برای کشور دارد و صرفا برای کرمان، بستگی به پیمانکار و مسئولین استان و شهر دارد که چقدر بخواهند از این توان استفاده کنند اگر دوستان نخواهند اصراری برای ماندن نداریم و تا جایی بخواهند ما در خدمتشان هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه