اخبار داغ

مدیرعامل آبفای قم:

تمامی منابع آب استان قم شناسایی‌شده است / مصرف بالا دلیل شوری آب در برخی مناطق است

تمامی منابع آب استان قم شناسایی‌شده است / مصرف بالا دلیل شوری آب در برخی مناطق است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بابیان این‌که تمامی منابع آب استان قم شناسایی‌شده است، گفت: مصرف بالای آب دلیل شوری آب در شهر قم است که در صورت کاهش مصرف میزان شوری آب کاهش پیدا خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، علی جان صادق پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب، اظهار داشت: در سال جاری شاهد افزایش مصرف آب در استان هستیم که تاکنون 30 میلیون مترمکعب مصرف داشته‌ایم که نشانگر افزایش مصرف آب نسبت به سال گذشته است.

وی به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد و ابراز داشت: نام‌گذاری‌هایی برای این هفته صورت گرفته است که مدیریت مصرف انرژی و آب، افکار عمومی و رسانه، صنعت، معدن و مؤسسات خصوصی، غذا منابع طبیعی و محیط‌زیست، مدیریت مصرف آب و انرژی و جلب مشارکت مردمی، اقتصاد و حقوق و شهروندی و آموزه‌های دینی ازجمله این نام‌گذاری‌ها هستند.

صادق پور ابراز داشت: مصرف سرانه آب در کشور بالا است که ناشی از عدم مصرف درست آب در کشور است که باید این رویه با فرهنگ‌سازی تغییر پیدا کند.

تمامی منابع آبی داخل استان شناسایی‌شده است

وی ادامه داد: تمامی منابع آبی داخل استان شناسایی‌شده و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است و هیچ منابعی نیست که تاکنون شناسایی نشده باشد.

مدیرعامل آبفای قم تصریح کرد: 321 هزار انشعاب در استان داریم که شاهد رشد 15 درصدی در سال 97 بودیم که خود این موضوع افزایش مصرف را در پی دارد.

وی ادامه داد: شبکه انتقال و توزیع آب از 2340 کیلومتر فراتر رفته و 50 کیلومتر به آن در سال 97 اضافه‌شده است.

439 هزار نفر تحت پوشش فاضلاب شهری هستند

صادق پور افزود: 380 هزار نفر تحت پوشش فاضلاب بودند که در سال 97 به 439 هزار نفر رسید که در سال جاری نیز به تعداد این افراد افزوده خواهد شد.

وی به شور شدن آب در برخی نقاط شهری اشاره کرد و گفت: افزایش مصرف آب در استان موجب می‌شود که علاوه بر آب سرشاخه‌های دز از منابع آبی داخل استان نیز استفاده می‌کنیم که منجر به شوری آب می‌شود.

مدیرعامل آبفای قم ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: منابع آبی استان تا سال 1407 قادر به تأمین آب خواهد بود و باید به دنبال راه‌حل‌هایی برای تأمین آب استان در سال‌های آینده باشیم.

وی به مشکلات ساکنان مسکن مهر در پردیسان اشاره کرد و بیان داشت: فاضلاب مسکن مهر با راه‌اندازی پکیج فاضلاب در بخشی از واحدها حل شد و با اجرای طرح‌های تکمیلی به‌طور کامل مشکلات این منطقه به‌صورت کامل برطرف خواهد شد.

صادق پور خاطرنشان کرد: 21 خدمت از طریق سامانه 122 به مردم ارائه می‌شود و شهروندان به‌جای مراجعه حضوری با سامانه 122 تماس بگیرند چراکه عمده خدمات از این طریق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: درزمینهٔ تحقیقات 3 طرح بومی‌سازی داشتیم که شاخص‌ترین آن اسکرو پمپ برای تصفیه‌خانه‌های استان بود که در ماه‌های آینده در سراسر کشور مورد بهره‌برداری قرا خواهد گرفت.

مدیرعامل آبفای قم ابراز داشت: با بسیج سازندگی تفاهم‌نامه‌ای منعقدشده است تا در مساجد استان برنامه‌های فرهنگی در راستای آموزش مصرف بهینه آب صورت بگیرد.

تأسیسات علی‌آباد قم نیز بازسازی خواهد شد

وی ادامه داد: تأسیسات علی‌آباد قم نیز بازسازی خواهد شد تا در سال‌های آینده مشکلی در منابع آب این منطقه نداشته باشیم.

صادق پور تأکید داشت: 8 کیلومتر فاضلاب شهری را بخش خصوصی در شهر قم اجرا می‌کند که نشان‌دهنده رویکرد سازمان به بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاران خصوصی است.

وی به کسب رتبه‌های بالای آبفای قم در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در جشنواره شهید رجایی آبفای قم اول شد و در بین دستگاه‌های اجرایی استان قم رتبه دوم را کسب کرد.

صادق پور ابراز داشت: در سال جاری سیستم تنبیه و تشویق برای مشترکان اجرایی خواهد شد و برای مشترکینی که از میانگین تعیین‌شده مصرف کمتری داشته باشند، تخفیف داده خواهد شد.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
, تمامی منابع آبی داخل استان شناسایی‌شده است,
,
,
,
,
,
,
,
, 439 هزار نفر تحت پوشش فاضلاب شهری هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تأسیسات علی‌آباد قم نیز بازسازی خواهد شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه