اخبار داغ

رئیس شوراهای حل اختلاف قم :

پیشنهاد چین و هند برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه قم/ پیگیری پرونده های مفاسد اقتصاد قم در تهران

پیشنهاد چین و هند برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه قم/ پیگیری پرونده های مفاسد اقتصاد قم در تهران
رئیس شوراهای حل اختلاف قم گفت: سرمایه‌گذارانی از چین و هند پیشنهاد سرمایه‌گذاری در فرودگاه قم را داده اند که ما به هیچ سرمایه گذاری جواب منفی نداده ایم و همه پیشنهاد ها در حال بررسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، سید حمید اسماعیلی پیش ازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه که در سالن جلسات دادگستری کل برگزار شد  اظهار داشت: در شورای حل اختلاف افزایش آمار صلح را داشته ایم در پرونده های کیفری 79 در صد مصالحه  انجام شده و ماه مبارک رمضان  این رقم به بالای 85 درصد نیز رسیده است که این نشان دهنده موفقیت شورای حل اختلاف قم در زمینه پرونده های کیفری است، درصد مصالحه در پرونده های کیفری در ایام محرم و رجب نیز به بالای 85 درصد می رسد.

رئیس شوراهای حل اختلاف قم بیان داشت: در پرونده های حقوقی نیز  35 درصد پرونده ها در شورای حل اختلاف به مصالحه می انجامد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد:  صدا و سیما و اصحاب رسانه در زمینه پیشگیری می توانند نقش ویژه ای در پایین آوردن آمار جرم در استان داشته باشد، در شورای حل اختلاف سعی کردیم در کنار قوه قضاییه کمک کار خوبی باشیم، در سال 97  بالغ 63 هزار پرونده حقوقی و 12 هزار پرونده کیفری در شورای حل اختلاف قم رسیدگی شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف قم  تصریح کرد:در ابتدای تشکیل شورای حل اختلاف در قم 400 شعبه وجود داشت که مجموعاً 1200 نفر کارمند داشت می شدند اما به مرور زمان با تعدیل در این شورا این تعداد به 390 نفر رسیده است.

وی تأکید کرد: رسیدگی و صدور حکم در کلیه شکایت های کیفری و حقوقی، احیاء حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین در قسمت های مختلف، کشف جرم و تحویل مجرمین و نیز اقدام در جهت پیشگیری از وقوع جرم از جمله وظایف دادگستری است.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت فرودگاه قم گفت: داشتن یک فرودگاه مجلل قصد و هدف استان بوده اما مشکلات غیر عمدی را مدیریت  سرمایه گذار به وجود آورد و در حال حاضر به دنبال سرمایه گذار مناسب و مطمئنی هستیم که بتواند فرودگاه قم را به سرانجام خوبی برساند ، سرمایه‌گذارانی هم از چین و هند پیشنهاد سرمایه‌گذاری داده اند که ما به هیچ سرمایه گذاری جواب منفی نداده ایم و همه پیشنهاد ها در حال بررسی است.

وی بیان داشت: پرونده های با موضوع مفاسد اقتصادی در تهران رسیدگی شده و در استان قم پرونده ای با این عنوان در حال رسیدگی نیست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه