اخبار داغ

در گفت‌وگو با مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان:

تشریح ویژگی های دولت مقاومت/شکل گیری تز مقاومت با محوریت ایران

تشریح ویژگی های دولت مقاومت/شکل گیری تز مقاومت با محوریت ایران
مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان گفت: دولت مقاومت شامل ویژگی هایی چون تسلیم زور نشد، در موضع اقتدار قرار گرفتن و ... است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن سنجری مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: چنانچه به بیانات مقام معظم رهبری طی سال های گذشته نگاهی بیاندازیم؛ مشاهده خواهیم کرد که معظم له در خصوص مباحثی چون انقلابی گری، جهاد کبیر، استحکام درونی نظام و استکبار ستیزی تأکید دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در بیستم اردیبهشت ماه دو سال گذشته ابراز کرد: ایشان وقتی می خواهند در رابطه با دولت مطالبی را عنوان کنند؛ نمی گویند دولت اجرائیات و اینگونه مطرح می کنند که دولت هر سه قوا را در بر می گیرد؛ فلذا دولت مقاومتی می خواهیم که در برابر زیاده خواهی ها، یاوه گویی هایی که مطرح می شود ایستادگی کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه از جمله ویژگی های دولت مقاومت این است که تسلیم زور نشود، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی هر جا که ایستادگی کردیم، دشمن عقب نشینی کرد و هر جا که عقب نشینی داشتیم، دشمن جلو آمد.

,

حجت الاسلام و المسلمین سنجری ادامه داد: امام خمینی (ره) بعد از قطعنامه 598 در جمع مسئولین فرمودند" اگر در مقابل آمریکا مسامحه و عقب نشینی کنید، این دولت ده قدم جلوتر می آید" و درهمان جمع نیز تأکید کردند"  مسئولین شما در مقابل آمریکا کوتاهی نکنید و حرکت شما رو به جلو باشد و بدانید آمریکا هیچ غلطی نمی کند".

,

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان تسلیم زیاده طلبی نشدن و در موضع اقتدار ایستادن را از جمله دیگر ویژگی های دولت مقاومت دانست و اظهار کرد: مسئولان در موضع برجام باید اقتدار داشته باشند و زمانی که مهلت 60 روزه را به اروپائیان داده می شود؛ بر همین موضع پایدار باشند.

,

وی با تأکید بر اینکه مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با اقتدار بیان کنیم، عنوان کرد: مباحث مقاومت و قدرت نظامی حداقل ترین مسائل عادی هر کشور است؛ اما برخی این موضوعات کشور را تضعیف می کنند در حالی که همین قدرت  نظامی موجب خشم دشمن شده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی رمز پیروزی، موفقیت و عزت را مقاومت دانست و گفت: بیش از چهار سال است که عربستان سعودی به ملت مظلوم یمن حملات متمادی را داشته است؛ اما مردم این کشور با نگاه به دیگر ملت ها همچون سوریه، ایران، عراق، لبنان و ... ایستادگی کرده و روبه جلو حرکت کردند.

,

حجت الاسلام و المسلمین سنجری با تأکید بر اینکه حلقه اولیه مقاومت با محوریت ایران شکل گرفت و تز مقاومت بر اساس آن مطرح شد، افزود: امروز از دل مظلومیت یمنی ها، پهبادهای انصارالله بلند می شود و نقاط حیاتی عربستان را مورد هدف قرار می گیرد.

,

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان با اشاره به شکل گیری احزاب مختلف در لبنان، یمن و عراق ابراز کرد: چنانچه نگاهی به شرایط کشور عراق در دوران صدام و پس از آن بیاندازیم مشاهده می کنیم که ارتش این کشور در ان دوران فشل بود؛ اما وقتی موضوع مقاومت مطرح می شود شاهد شکل گیری حشد الشعبی می شویم.

,

وی با بیان اینکه دولت مقاومت اهل تجاوز و سلطه طلبی نیست، تصریح کرد: این دولت اینگونه نیست که هر نسخه ای را که بیگانه بپیچد آن را اجرا کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به اینکه دولت مقاومت نه اهل فرو رفتن است و نه در موضع انفعال قرار می گیرد، بیان کرد: امیر المومنین علیه السلام در خطبه ای از نهج البلاغه فرمودند" به  خدا قسم من مثل کفتار نیستم، که در مقابل لانه اش ملایم به خواب برود و خیلی راحت مورد شکار دشمن قرار بگیرد" .

,

حجت الاسلام و المسلمین سنجری در پایان خاطر نشان کرد: دشمن برای رسیدن به اهدافش از پایگاه های مردمی استفاده می کند تا بذر ناامیدی و کمبودها بر شما غلبه کند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه