اخبار داغ

کوههای "صاحب الزمان"، طبیعت زخم خورده از هتل بام کرمان/سکوت مسئولان چراغ سبز ادامه تخریب محیط زیست

کوههای "صاحب الزمان"، طبیعت زخم خورده از هتل بام کرمان/سکوت مسئولان چراغ سبز ادامه تخریب محیط زیست
در حالیکه کوههای زخم خورده ی صاحب الزمان حیران در دوراهی موافقین و مخالفین پروژه ی هتل بام ایستاده اند هر یک از مسئولین شهر بر طبلی می کوبد و باید دید این پروژه که قرار بود ظرف 48 ماه از سال 94 به بعد به بهره برداری برسد به کجا خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ 26 آبانماه سال 1394 در حالیکه علی بابایی شهردار کرمان بود در مراسم کلنگ زنی پروژه هتل بام کرمان خبر از بهره برداری این پروژه ظرف 48 ماه آینده داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

کوههای صاحب الزمان، میراث طبیعی زخم خورده از هتل بام کرمان

, کوههای صاحب الزمان، میراث طبیعی زخم خورده از هتل بام کرمان,

اکنون 1 تیرماه 1398و پروژه ی هتل بام کرمان تا کنون چیزی جز تخریب کوههای صاحب‌الزمان نبوده است، کوه هایی که وجب به وجب آن یک میراث طبیعی بود.

,

حال که بر قلب تنها بلندیهای شهرکرمان تیشه زده شده است، مجریان این طرح او را رها کرده اند. البته از هر کویی صدایی است و برای این پروژه هزار و یک دلیل بر توقف راه و هزارو یک دلیل برای ادامه ی راه به گوش می رسد.

,

در ابتدای این پروژه در حالیکه صدای فعالان محیط زیست و میراث فرهنگی بلند بود و برای حفظ محیط زیست در اطراف کوههای صاحب الزمان و آثار تاریخی آن زنجیره های انسانی تشکیل می شد صدای لودرها و ماشین های سنگین گوش مسئولین را ناشنوا کرده بود اما اکنون که تقریبا 4 سال از اولین کلنگ این پروژه می گذرد بین مسئولین برای ادامه ی این پروژه زمزمه های اختلاف شنیده می شود.

,

عالم زاده: نمی توان سلیقه ای برخورد کرد و اگر هم میراث تخلفی کرده مقصر خودش است

, عالم زاده: نمی توان سلیقه ای برخورد کرد و اگر هم میراث تخلفی کرده مقصر خودش است,

اوایل خردادماه امسال محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور در جمع خبرنگاران کرمان بیان داشت که نباید ساخت ‌و‌سازی روی کوه صاحب‌الزمان کرمان انجام شود و با اجرای چنین پروژه‌ای کاملا مخالف هستیم.

,

غلامرضا فرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان نیز در گفتگو با " راه آرمان  " ضمن مخالف با ایجاد هتل بام بر روی کوههای صاحب الزمان گفت:

,

میراث فرهنگی در ابتدای راه به درخواست مدیران این پروژه  برای پیگیری کار آنها مجوز موقت شش ماهه داد البته تا زمانیکه استعلام و بررسی های لازم از سوی میراث فرهنگی انجام شود و بعد از بررسی انجام شده دیگر مجوز از سوی میراث فرهنگی تمدید نشد.

,

وی ادامه داد: با مجوز به مدت 6 ماه علنا نمی توان حتی یک اتاق یک در یک ساخت، بلکه قرار بر این بوده است  که بررسی های لازم انجام شود و در صورت وجود مشکل از دید میراث فرهنگی دیگر به صاحبان پروژه پرونده داده نشود ضمن این که میراث فرهنگی بعد از مجوز 6 ماهه به این پروژه موافقت اصولی نداد.

,

این در حالی است که 24 اردیبهشت  امسال مهران عالم زاده شهردار کنونی کرمان در جمع خبرنگاران گفته است که شهرداری مجوز را گرفته و کار دارد انجام می شود، نمی توان سلیقه ای برخورد کرد و اگر هم میراث تخلفی کرده مقصر خودش است.

,

سکوت برخی مسئولین در رابطه با هتل بام کرمان و پاس کاری مسئولیت ها

, سکوت برخی مسئولین در رابطه با هتل بام کرمان و پاس کاری مسئولیت ها,

البته در این میان مدیر کل محیط زیست هم اظهارات جالبی داشته است، مرجان شاکری در جواب خبرنگار ما در خصوص این سوال که آیا پروژه ی هتل بام کرمان آثار تخریبی برای محیط زیست این مکان دارد گفته است چون میراث فرهنگی ورود کرده ما حرفی برای گفتن نداریم!

,

حال سوال این است که آیا کسی که مسئول است و اتفاقا هم باید در این رابطه اظهار نظر کند و از آسیب های احتمالی و یا منافع انجام این پروژه سخن بگوید تا راه را روشن تر نماید، این چنین باید سکوت کند. سوال اینجاست که متولی محیط زیست کرمان کیست چرا برخی مسئولین، مسئولیت انجام کار را به یکدیگر پاس می دهند و خود را پشت نقاب دیگری پنهان می کنند و یا به طور صریح اعلام نظر نمی کنند؟

,

به هر حال کرمانی ها مانده اند و کوههای زخم خورده ای که اکنون در دوراهی موافقین و مخالفین پروژه ی هتل بام ایستاده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه