اخبار داغ

رئیس دادگستری بروجرد:

عضو رد صلاحیت شده شورای شهر بروجرد در جمع اختلاس کنندگان/ بازداشت‌های دیگر در راه است!

عضو رد صلاحیت شده شورای شهر بروجرد در جمع اختلاس کنندگان/ بازداشت‌های دیگر در راه است!
رئیس دادگستری بروجرد با بیان اینکه عضو دستگیر شده شورای شهر بروجرد جز کسانی بود که در مرحله اول تأیید صلاحیت نشد گفت: ممکن است به دنبال این دستگیری، دستگیری‌های دیگری هم صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، حمیدرضا بوالحسنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: مشکل امروز و تخلفات جامعه ناشی از نقص قانون و مقررات است و برخی از افراد از این سوءاستفاده می‌کنند و بخشی هم ناشی از عیب‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, ،,

وی افزود: مهم‌ترین مشکل کمبود قاضی در کل کشور و در شهرستان بروجرد است و علاوه بر این با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم به‌طوری‌که استاندارد رسیدگی به پرونده‌ها در طول روز سه پرونده است اما در طول روز به 12 پرونده خانوادگی رسیدگی می‌شود و همین امر کیفیت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

,

رئیس دادگستری بروجرد بیان کرد: تلاش کردیم تا ورودی پرونده‌ها را به دادگاه‌ها کاهش دهیم و دادگستری بیمارستان اجتماعی است و تمامی عیب‌های جامعه مانند مشکلات اقتصادی، بیکاری و اجتماعی در این دستگاه مشاهده می‌شود.

,

 

,

افزایش پنج‌درصدی ورودی پرونده‌ها

, افزایش پنج‌درصدی ورودی پرونده‌ها, افزایش پنج‌درصدی ورودی پرونده‌ها,

وی با اشاره به ورودی پرونده‌ها در دادگاه‌ها عنوان کرد: نسبت ورودی پرونده‌های سال 97 در مقایسه با سال 96 حدود پنج درصد افزایش‌یافته است؛ در برخی از مواقع ورودی پرونده‌ها در ماه به 600 پرونده می‌رسد و در بحث پرونده‌های مربوط به دعاوی خانوادگی این میزان افزایش ورودی زنگ خطر را برای ما ایجاد می‌کند و تلاش داریم تا برخی از پرونده‌ها به سازش ختم شود.

,

بوالحسنی تصریح کرد: از هزار زندانی بروجرد 430 نفر مجرم سرقت هستند که در زندان به سر می‌برند؛ سال گذشته چهار قصاص در بروجرد انجام‌شده و در این راستا نیز پرونده خشخاشی هم آماده اجرای حکم است و تلاش داریم سازش شکل بگیرد چراکه گذشت آثار بهتری می‌تواند داشته باشد و فرهنگ سازش را باید بیشتر ترویج دهیم.

,

 

,

ثبت‌نام 115هزار نفر در سامانه ثبت ثنا

, ثبت‌نام 115هزار نفر در سامانه ثبت ثنا, ثبت‌نام 115هزار نفر در سامانه ثبت ثنا,

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت ثنا خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کرده و مشخصات خود را وارد کنند و هرگونه ابلاغ و مورد رسیدگی به آن‌ها اعلام می‌شود.

,

رئیس دادگستری بروجرد گفت: در سال 96 تعداد 59 هزار نفر در بروجرد در این سامانه ثبت‌نام کردند اما سال گذشته تعداد ثبت‌نامی‌ها به بیش از 115 هزار نفر افزایش یافت.

,

وی اظهار داشت: در سال 96 در شعب حقوقی 9 هزار و 353 پرونده ورودی داشتیم که از این تعداد 9 هزار و 576 فقره مختومه شد؛ در سال 96 در دادسرا تعداد 13هزار و 213 پرونده وارد شدند و در سال 97 تعداد 13 هزار و 759 پرونده ورودی بود و پنج درصد ورودی پرونده‌ها افزایش یافت.

,

بوالحسنی عنوان کرد: در دادگاه کیفری ورودی پرونده‌ها در سال 96 تعداد هفت هزار و 911 تا بوده و میزان ورودی پرونده‌ها سال گذشته هفت هزار و 591 تا ثبت‌شده که چهار درصد کاهش‌یافته است.

,

 

,

1476 پرونده در شورای حل اختلاف مختومه شد

, 1476 پرونده در شورای حل اختلاف مختومه شد, 1476 پرونده در شورای حل اختلاف مختومه شد,

وی بیان کرد: در شورای حل اختلاف در 96 تعداد 11 هزار و 429 پرونده وارد شد و سال گذشته 13 هزار و 759 پرونده ورودی داشتیم که 30 درصد ورودی پرونده‌ها افزایش‌یافته است.

,

رئیس دادگستری بروجرد عنوان کرد: 10 هزار و 44 فقره پرونده در شورای حل اختلاف با سازش مختومه شد و در اجرای حکم هم 432 فقره مختومه کردند و درمجموع هزار و 476 پرونده در شوراها به سازش خاتمه شد.

,

بوالحسنی تصریح کرد: در سال 96 تعداد 51 هزار و 901 پرونده وارد این دستگاه شده که از این تعداد 51 هزار و 266 فقره را مختومه کردیم و سال گذشته نیز 57 هزار و 662 تا ورودی داشتیم که همه آن‌ها مختومه شد و مختومه کردن پرونده‌ها در سال گذشته12 درصد افزایش‌یافته است.

,

 

,

بیشترین زندانی مربوط به جرائم سرقت و مواد مخدر

, بیشترین زندانی مربوط به جرائم سرقت و مواد مخدر, بیشترین زندانی مربوط به جرائم سرقت و مواد مخدر,

وی با اشاره به زندانی شدن هزار نفر در بروجرد افزود: هم‌اکنون هزار زندانی داریم که 510 نفر محکوم هستند، 410 نفر هم متهم و430 نفر هم بابت جرم سرقت در زندان‌ها هستند و بعدازآن مواد مخدر بیشتر زندانی را دارد.

,

رئیس دادگستری بروجرد افزود: 55 نفر محکوم مالی داریم اما در راستای مهریه هیچ زندانی نداریم، همچنین در عفو 22 بهمن سال گذشته 570 زندانی مشمول این آزادی شدند و 252 نفر آزاد شدند و مابقی مشمول تخفیف شدند.

,

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 120 زندانی اشتغال به کار خارج از زندان وجود دارد، از 27 زندانی زن نیز شش نفر اشتغال به کاردارند.

,

 

,

بازداشت عضو شورای شهر بروجرد

, بازداشت عضو شورای شهر بروجرد, بازداشت عضو شورای شهر بروجرد,

بوالحسنی با اشاره به دستگیری عضو شورای شهر بروجرد گفت: یکی از اعضای شورای شهر بروجرد به خاطر اتهامات علیه وی بازداشت‌شده و به دستور دادسرا، دلایل جمع‌آوری‌شده و به‌عنوان متهم هم‌اکنون در بازداشت موقت است.

,

وی افزود: این پرونده در شعبه سوم دادگاهی در حال رسیدگی است و کارهای مقدماتی و تحقیقاتی انجام‌شده اما برای تحقیقات جامع‌تر در اختیار اداره اطلاعات سپاه قرارگرفته و رسیدگی به پرونده در صلاحیت دادسرای بروجرد است و بعد از پایان مهلت قانونی نسبت به موضوع اظهارنظر خواهد شد.

,

رئیس دادگستری بروجرد عنوان کرد: تأیید صلاحیت اعضای شورای شهر خارج از وظایف شورای نگهبان است و این فرد دستگیرشده جز کسانی بود که در مرحله اول تأیید صلاحیت نشد و هرزمانی جرمی صورت گیرد وظیفه ما این است که برخورد کنیم و تا زمانی که محکوم نشود متهم است.

,

 

,

تکذیب بازداشت مدیران دیگری از شهرداری بروجرد

, تکذیب بازداشت مدیران دیگری از شهرداری بروجرد, تکذیب بازداشت مدیران دیگری از شهرداری بروجرد,

وی با اشاره به اینکه همراه با دستگیری عضو شورای شهر، خبری از بازداشت تعدادی از مدیران شهرداری منتشرشده بود تصریح کرد: مدیرانی دیگر در این راستا دستگیر نشده‌اند و به همراه وی مدیری از شهرداری بازداشت نشده  و این موضوع صحت ندارد؛ البته قبل از این ماجرا دو پرونده دیگر از مدیران بررسی شد اما ممکن است به دنبال این دستگیری، دستگیری‌های دیگری هم صورت گیرد.

,

بوالحسنی با اشاره به فضا مجازی بروجرد گفت: فضای مجازی وضعیت مناسبی ندارد و عدم رعایت اخلاق در این فضا مشکلاتی را ایجاد کرده است که در این راستا سال گذشته پنج حکم سنگین برای افرادی که در فضای مجازی اقدام به توهین کرده بودند داده شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه