اخبار داغ

اندر حکایات تفکیک وزارتخانه ها؛

فربه شدن دولت به دنبال تأسیس مجدد وزارت بازرگانی/دولت به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای برای حل مشکلات مردم تلاش کند

فربه شدن دولت به دنبال تأسیس مجدد وزارت بازرگانی/دولت به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای برای حل مشکلات مردم تلاش کند
بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهور از راه اندازی مجدد وزارت بازرگانی خبر داد؛ اما این لایحه تا کنون چهار بار به مجلس شورای اسلام یارسال شده ؛ اما از سوی نمایندگان پذیرفته نشده است؛ دو تن از نمایندگان استان کرمان در خصوص علل این مسئله مواردی را بیان کردند که در گزارش زیر می خوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ از بهمن ماه سال قبل بود که حسن روحانی در جلسه علنی مجلس اعلام کرد دولت دوازدهم بنا دارد مجددا وزارت بازرگانی را راه اندازی کند و تشکیل این وزارت خانه با جدا سازی بخش بازرگانی از وزارت صنعت و معدن صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رئیس جمهور علت جدا سازی و تشکیل وزارت بازرگانی مستقل را تنظیم بازار بیان کرد و گفت: مشکل تنظیم بازار بدون وزارت بازرگانی حل نمی‌شود و من از شما نمایندگان طی لایحه‌ای درخواست کردم بازرگانی را از صنعت و معدن جدا کنید.

,

تا کنون این لایحه چهار بار به مجلس فرستاده شده و توسط نمایندگان مجلس پذیرفته نشده است.

,

یحیی کمالی پور نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اصرار دولت بر راه اندازی وزارت بازرگانی به خبرنگار راه آرمان گفت: آنچه که در حال حاضر در کشور به عنوان چالش با آن رو به رو هستیم  در واقع سوء مدیریت است نه تشکیلات و ساختار.

, راه آرمان,

وی ابراز داشت: در گذشته تفکیک هایی در این خصوص انجام شده و بنا بر استدلالاتی که امروز مطرح می شود که مجدد وزارتخانه ها منفک شوند ما به پیشنهاد دولت و با همین دلایل آن ها را ادغام کردیم که نتیجه مطلوبی به همراه نداشت.

,

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  تصریح کرد: دولت باید رویکرد مدیریتی صحیحی داشته باشد و بر اساس اختیارات یک وزارتخانه در حوزه تجارت که در اختیار وزیر مربوطه است عمل کند ، اگر بخواهد از این اختیارات استفاده کند مانعی برای استفاده از آن ها وجود ندارد.

,

فربه شدن دولت به دنبال تأسیس مجدد وزارت بازرگانی

, فربه شدن دولت به دنبال تأسیس مجدد وزارت بازرگانی,

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  افزود: تغییر ساختار و تبدیل یک وزارتخانه به دو وزارتخانه صرف نظر از اینکه با سیاست های بالادستی در تعارض است، حجم دولت را زیاد می کند و مانع چابک سازی می شود دستاورد دیگری به همراه نخواهد داشت.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس ابراز داشت: به عقیده من مشکل جای دیگری است و با ایجاد ساختارهای جدید مشکل کشور برطرف نمی شود، در شرایط کنونی ما در حوزه صادرات، تجارت ، معادلات بین بانکی و مراودات تجاری با کشورهای همسایه مشکلات فراوانی داریم و نشانه این است که دولت در حوزه تجارت نتوانسته اقدام قابل قبولی انجام دهد.

,

کمالی پور تاکید کرد: تا کنون دولت قول های زیادی برای حل مشکلات اقتصادی داده است که هیچ کدام عملی نشده و تحقق نیافته است، به نظر می رسد دولتمردان ما دچار فراموشی شدند و قول های خود حتی در ابتدای دولت دوازدهم را از یاد بردند و فاصله بین حرف تا عملشان بسیار زیاد بوده است.

,

در ادامه شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار راه آرمان بیان کرد: بر اساس قانون اساسی و مصوبات مجلس دولت از حداکثر اختیارات برخوردار است.

, راه آرمان,

بخشی از اختیارات ولی امر مسلمین به رئیس جمهور محول شد

, بخشی از اختیارات ولی امر مسلمین به رئیس جمهور محول شد,

 وی توضیح داد: با توجه به حساسیت زمانی که در آن قرار داریم مقام معظم رهبری در جلسه ای با حضور سران قوا بخشی از اختیارات ولی امر مسلمین را به رئیس جمهور محول کردند.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  ادامه داد: امروز دولت برای ماموریت های خود هیچ گونه محدودیتی ندارد و از اختیارات لازم و کافی برخوردار است و آنچه در دولت باید به آن توجه شود هماهنگی و انسنجامی است که باید در مجموعه دولت صورت گیرد و تیم اقتصادی دولت باید فعال تر، پویا تر و شاداب تر از قبل در عرصه های مختلف ورود پیدا کند.

,

حسن پور عنوان کرد: امروز متاسفانه آنچه در که شاهد آن هستیم عده ای خواسته و نخواسته آب به آسیاب دشمن ریخته و باعث القا یاس و نا امیدی در بین مردم می شوند در حالی که امروز بیش از هر زمان دیگری ما نیاز داریم تا به جوانان امید به آینده را نوید دهیم.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس اظهار داشت: با توجه به اقدامات گسترده ای که در جای جای کشور در حال انجام است به عنوان مثال در استان کرمان به ویژه شهرستان های سیرجان و بردسیر شاهد شکوفایی اقتصادی هستیم و بدیهی است که این اقدامات می تواند در سراسر کشور انجام شود.

,

وی یادآور شد: دولت به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای و بی ربط با وحدت، هماهنگی و انسجام در جهت رسیدن به وفاق و آسایش نسبی مردم گام بردارد.

,

پیشنهاد تاسیس مجدد وزارتخانه بازرگانی برای چهارمین بار توسط مجلس رد شد

, پیشنهاد تاسیس مجدد وزارتخانه بازرگانی برای چهارمین بار توسط مجلس رد شد,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  گفت: دولت در چندین مرحله پیشنهاد تاسیس وزارتخانه بازرگانی را به مجلس ارائه کرد و مجلس با مشورت و خرد جمعی و بر طبق بررسی های انجام شده آن را نپذیرفت.

,

حسن پور اذعان داشت: مجلس در جمع بندی به این نتیجه رسید که دولت بیش از اندازه فربه و چاق شده است و برای اینکه بتواند تحرک بیشتری داشته باشد باید به دنبال کوچک سازی خود باشد.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس تاکید کرد: آنچه که مهم است توجه دولت به مردم سالاری است نه دولت سالاری متاسفانه آنچه که به وضوح دیده شده این است که دولت همیشه به دنبال دولت سالاری بوده است.

,

وی تصریح کرد: بنده به عنوان یک کارشناس معتقد هستم که اگر دولت برخی از اختیاراتی را که به وزارت جهاد محول کرده است به وزارت صنعت برگرداند اوضاع اقتصادی بهتر خواهد شد.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  افزود: در حال حاضر مهم ترین دغدغه توجه به مسائل و مشکلات اساسی مردم است با این وضعیت هم  اگر تفکیک وزارتخانه ها صورت گیرد چند ماه درگیر مسائل انتخابات در وزارتخانه ها و تفکیک خواهیم شد و در نتیجه از وظیفه اصلی خود که توجه به معیشت مردم است باز خواهیم ماند.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس بیان کرد: آنچه که من در مجلس اعلام کردم بحث اولویت بندی است ، دولت بایستی به دنبال اولویت بندی برای مشکلات کشور باشد و یکی از مهم ترین اولویت هایی که امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم اشتغال جوانان و حمایت از تولید داخل است.

,

حسن پور در خاتمه تاکید کرد: با وجود اینکه مردم در شرایط سختی به سر می برند اما هیچ گاه دست از حمایت نظام نکشیدند و همیشه جلوتر از دولت ها حرکت کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه