اخبار داغ

رئیس دادگستری میاندوآب عنوان کرد؛

ورود بیش از ۶۷ هزار پرونده به مجموعه قضایی میاندوآب/ ضرب و جرح، رتبه نخست جرائم در میاندوآب

ورود بیش از ۶۷ هزار پرونده به مجموعه قضایی میاندوآب/ ضرب و جرح، رتبه نخست جرائم در میاندوآب
رئیس دادگستری میاندوآب گفت: در سال گذشته حدود ۶۷ هزار و ۷۵۱ فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان میاندوآب اعم از محاکم، دادسرا و شوراهای حل اختلاف میاندوآب و مرحمت آباد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، حجت‌الاسلام عادل گل حسینی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه در میاندوآب، در سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی در میاندوآب، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۶۷ هزار و ۷۵۱ فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان میاندوآب اعم از محاکم، دادسرا و شوراهای حل اختلاف میاندوآب و مرحمت آباد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

رئیس دادگستری میاندوآب با اشاره به حجم بالای پرونده های قضایی، اظهار کرد: همکاران دستگاه قضایی شبانه روز برای کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی تلاش می کنند.

,

وی افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در میاندوآب در سال گذشته به ۴۵ روز کاهش یافته است.

,

گل حسینی تصریح کرد: بیشترین پرونده های کیفری و جرایم در شهرستان میاندوآب مربوط به ضرب و جرح عمدی است.

,

رئیس دادگستری میاندوآب به فعالیت شوراهای حل اختلاف در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۱۶ شعبه شهری برای رسیدگی و یک تیم صلح و سازش از اعضای شورای حل اختلاف تشکیل و برای ترویج فرهنگ صلح و سازش فعالیت دارند که  در این زمینه در سال گذشته منجر به چهار مورد گذشت از قصاص شده است.

,

وی با اشاره به اتمام چهار هزار و ۲۰۰ پرونده با صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف شهرستان در سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۲۹ مورد پرونده وارد شوراهای حل اختلاف در میاندوآب و یک هزار و ۳۹۱ مورد پرونده نیز وارد شورای حل اختلاف در بخش مرحمت آباد شده است.

,

گل حسینی گفت: میزان صدور ابلاغیات الکترونیکی در میاندوآب در پایان سال گذشته از ۵۶ به ۸۹ درصد افزایش یافته است.

,

رئیس دادگستری میاندوآب اظهار کرد: احقاق حق و اقامه قسط و عدل از اهداف قوه قضاییه است و باید با عدم تعرض به حقوق جامعه و دیگران، در راستای کاهش پرونده های قضایی حرکت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه