اخبار داغ

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس مطرح کرد

اجرای طرح «شفافیت اموال مسئولان» از اقدامات مثبت قوه‌قضائیه/ عملکرد آیت‌الله رئیسی به صورت میدانی و به‌دور از شعارزدگی است

اجرای طرح «شفافیت اموال مسئولان» از اقدامات مثبت قوه‌قضائیه/ عملکرد آیت‌الله رئیسی به صورت میدانی و به‌دور از شعارزدگی است
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس گفت: موضوع طرح شفافیت و اعلام دارایی‌ها و اموال مسئولین که طی روزهای اخیر از سوی دستگاه قضایی ابلاغ شد، طرح‌های بسیار خوبی است و در جامعه اعتمادسازی می‌کند که صراحتا هم باید اجرا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله بابایی صالح در گفت‌وگوی اختصاصی با  شاخص، درباره اهمیت اقدامات قوه قضائیه اظهار کرد: حدود ۱۱۰ روزی است که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شده و عملا شروع به انجام کارهای میدانی کرده است که واقعا هم مردم این نوع عملکرد را میپسندند چراکه اقدامات نباید فقط در حد شعارباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: هرگاه مسئولین به صورت میدانی عمل کردند و گزارش دادند، بدون شک رضایت ملت را هم در پی داشته است و اولین موضوع در دستگاه قضائی داشتن عدالت است چراکه این دستگاه متفاوت از مجلس و دولت است زیرا در قوه مجریه و مقننه مسائل سیاسی وجود دارد اما مسئله اصلی در قوه قضائیه اجرای عدالت است.

,

این نماینده مجلس گفت: در این مدت که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شدند نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و گزارشات خوبی ارائه شده است؛ رئیس قوه قضائیه به طور جدی به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری، برقراری عدالت و برخورد شدید و قاطع با سوء استفاده‌گران است.

,

بابایی صالح اضافه کرد: موضوع طرح شفافیت و اعلام دارایی‌ها و اموال مسئولین که طی روزهای اخیر از سوی دستگاه قضایی ابلاغ شد، طرح‌های بسیار خوبی است و در جامعه اعتمادسازی می‌کند و صراحتا هم باید اجرا شود؛ همه افراد بلا استثناء در هر پست و مقامی که هستند باید اموال خود را اعلام کنند تا رسیدگی شود.

,

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس بیان کرد: هر چه به طور صریح به مسائل رسیدگی شود نیز اعتماد بین مردم ایجاد می‌شود و حرکت‌های مثبتی در این مدت در دستگاه قضایی افتاده که امیدواریم مستمر باشد و برخوردهای قاطع و محکم صورت گیرد چراکه همین برخوردها خود بازدارندگی ایجاد می‌کند.

,

ارتباط مستقیم با مردم، نقطه قوت دستگاه قضایی است

, ارتباط مستقیم با مردم، نقطه قوت دستگاه قضایی است,

وی تصریح کرد: رسالت و وظیفه دستگاه قضایی برخورد جدی با متخلفان است، برخی مواقع هم نیاز است که آنی برخورد شود اما باتوجه به بالا بودن پرونده‌ها متاسفانه اطاله دادرسی در کشور ما زیاد است که انتظار داریم سریع به مسائل رسیدگی و نتیجه اعلام شود.

,

این نماینده مجلس افزود: رسیدگی علنی به پرونده کسانی که در بیت‌المال دست بردند و اختلاس کردند هم از حرکت‌های مثبتی است که رئیس قوه قضائیه در گفتگوی تلویزیونی هم به آن اشاره کرد؛ افرادی که به اموال مردم و دولت تجاوز کردند باید علنی محاکمه شوند و برای مردم شفاف شود چراکه این اقدامات اعتماد جامعه را جلب می‌کند.

,

بابایی صالح با بیان اینکه قوه قضائیه دستگاه بسیار حساسی است، خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی تعامل با سایر قوا را اشاره کرد که از مباحث بسیار خوبی است، نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضائیه و معاونینش در ماه مبارک رمضان نشستی داشتیم که این اولین جلسه مشترک بین مجلس و قوه قضائیه بود و اتفاق بسیار مثبتی بود؛ اگر همه قوا در کنار هم باشند قطعا اتفاقات خوبی در کشور خواهد افتاد.

,

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس یادآور شد: برگزاری دیدارهای مردم در دستگاه قضایی برای اعتمادسازی در جامعه تاثیرگذار است و نقطه قوت در این دستگاه خواهد بود، مردم شهرستان‌ها باید بتوانند بدون واسطه با دستگاه قضایی در ارتباط باشند.

,

وی گفت: در دستگاه قضایی باید احتمال خطا را به حداقل رساند و قطعا اگر هم کوچکترین خطا و نفوذ در دستگاه قضایی ایجاد شود، آیت الله رئیسی برخورد جدی خواهند داشت چراکه این دستگاه تنها ملجا مردم برای حق جویی و عدالت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه