اخبار داغ

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی:

پایه تمام آسیب‌های اجتماعی خراسان رضوی مواد مخدر است/در حوزه اعتیاد بانوان از متوسط جهانی پایین‌تر هستیم

پایه تمام آسیب‌های اجتماعی خراسان رضوی مواد مخدر است/در حوزه اعتیاد بانوان از متوسط جهانی پایین‌تر هستیم
معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی رسالت مددکاران و مشاوران را سنگین و بااهمیت دانست و گفت: پایه تمام آسیب‌های اجتماعی در استان خراسان رضوی مانند سرقت، طلاق و خودکشی اعتیاد و مواد مخدر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام؛حسن جعفری معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی ظهر امروز به مناسب هفته مبارزه با مواد مخدر در نشستی با روان‌شناسان و مددکاران مراکز ترک اعتیاد ضمن اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: حوزه مواد مخدر دارای اهمیت است و رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند مواد مخدر در حال قتل‌عام جوانان کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

وی افزود: باید در راستای مبارزه با مواد مخدر با همه ابزار و امکانات در حوزه پیشگیری، مقابله و درمان فعالیت کنیم.

,

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: مواد مخدر چهارمین تجارت جهان است و بالغ بر ۲ هزار میلیارد دلار چرخه مالی تجارت مواد مخدر است که بیش از ۶۰ درصد این مواد نیز در کشور افغانستان تولید می‌شود و لذا ایران اسلامی به همین دلیل در معرض خطر آسیب قرار دارد.

,

۶۱ درصد زندانیان کشور متأثر از مواد مخدر هستند

, ۶۱ درصد زندانیان کشور متأثر از مواد مخدر هستند,

وی افزود: بنابر اعلام نظر اقتصاددانان گردش مالی مواد مخدر دو برابر گردش مالی نفت است و در قالب تجارت کثیف مطرح می‌شود.

,

جعفری با اشاره به اینکه ۳۲ میلیارد دلار درآمد افغانستان در این حوزه است تصریح کرد: بعد از حضور نیروهای غربی در افغانستان کشت مواد مخدر در افغانستان ۵۰ برابر شده است و نشان می‌دهد غرب نیز به دنبال توسعه مواد مخدر است.

,

وی افزود: باتوجه به شتاب توسعه این حوزه مواد مخدر به‌عنوان تهدید ویژه و خاص محسوب می‌شود و ۶۱ درصد زندانیان کشور متأثر از مواد مخدر هستند و ۸۵ درصد بانوان زندانی در حوزه مواد مخدر دخیل هستند.

,

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: سیاست‌گذاری مناسبی در حوزه مواد مخدر داشته باشیم آسیب‌های اجتماعی و آمار زندانیان کاهش می‌یابد.

,

وی رسالت مددکاران و مشاوران را سنگین و بااهمیت دانست و افزود: پایه تمام آسیب‌های اجتماعی در استان خراسان رضوی مانند سرقت، طلاق و خودکشی اعتیاد و مواد مخدر است.

,

جعفری با بیان اینکه دولت با این توان نمی‌تواند با همه معضلات برخورد کند و سازمان‌های مردم‌نهاد نقش بسیار مؤثری دارند خاطرنشان کرد: رویکرد جمهوری اسلامی در مورد مواد مخدر بنا به دلایل فقهی و توصیه‌های اخلاقی و اسلامی  مبارزه با مواد مخدر جدی است.

,

تنها ۲۰ درصد مراجعه‌کنندگان شامل بهبودی می‌شوند

, تنها ۲۰ درصد مراجعه‌کنندگان شامل بهبودی می‌شوند,

وی افزود: دیدگاه ما نسبت به معتادان تغییر کرده و مجرم امنیتی نیستند بلکه اعتیاد چالش قابل کنترل محسوب می‌شود.

,

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی ضمن تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در حوزه زنان و جوانان گفت: نیازمند این هستیم که فرهنگ یاری‌گری توسعه داشته باشد و از افرادی که در قالب مددجو مراجعه دارند ۸۰ درصد این‌ها بعد از مراحل درمانی و در فضای اجتماعی دوباره آلوده می‌شود و تنها ۲۰ درصد شامل بهبودی می‌شوند که باید افزایش داشته باشیم.

,

وی افزود: یکی از معضلات حوزه مواد مخدر بیماری‌های واگیردار بود که امروز از ۸۰ درصد معتادان در معرض بیماری‌های واگیردار به عدد ۴۰ درصد کاهش یافته است.

,

جعفری اظهار کرد: آسیب‌شناسی روند کار ضروری است و باید بدانیم در پیگیری موارد مختلف چه میزان موفق بوده‌ایم تا در گام‌های بعدی خطای کمتری داشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد و مشاوره‌ای باید در چندین حوزه جسم و روان، خانواده و اشتغال افراد بهبودیافته مورد توجه قرار بدهند افزود: باید در این راستا از گروه‌های مرجع، روحانیون، نخبه‌های دانشگاهی، روان‌پزشکان و ورزشکاران از یاری گری آن‌ها استفاده شود.

,

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: کمک به بهبودیافتگان باید همگانی شود و در حوزه اعتیاد در بانوان از متوسط جهانی پایین‌تر هستیم اما همین مقدار نیز نگران‌کننده و پرخطر است.

,

وی افزود: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور مشاوران و مددکاران ضروری است تا خدمات متقابل منعکس شود و اثرگذاری آن نیز افزایش داشته باشد.

,



حسن جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در ادامه گفت: هفته مبارزه با مواد مخدر تلنگری است بر افرادی که عاشقانه و خالصانه به افرادی که ناآگاهانه دچار غفلت شدند، خدمت می‌کنند و خانواده و جامعه را دچار آسیب کرده است.

, ,
,
,

وی افزود: منکر اصلی جامعه امروز مواد مخدر است و این ریشه در تمام تخلفات دارد که از همه نوع افراد و مشاغل مختلف در جمع گرفتارشدگان به مواد مخدر هستند و دشمن هم در پی زدن ضربه مهلک به جوانان بود و از راه مواد مخدر وارد شده است چراکه روش جنگ سخت جواب نداد و جنگ نرم و نفوذ را در پیش گرفت.

,

بالاترین کشفیات مواد مخدر در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی است

, بالاترین کشفیات مواد مخدر در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی است,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی اظهار کرد: بالاترین کشفیات مواد مخدر در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی است و بیش از 170 کشور از این موضوع مواد مخدر گلایه دارند.

,

وی افزود: سربازان و خط شکنان عرصه مبارزه با مواد مخدر اصحاب رسانه هستند و این هنر را باید در راستای پیشگیری از معضل مواد مخدر استفاده کنیم.

,

جهان تصریح کرد: سرلوحه تمام معضلات از نگاه رهبر معظم انقلاب اعتیاد است و لذا باید مشاوران و مددکاران گفتاردرمانی کنند و به خانواده‌ها نیز آموزش دهند و خانواده‌ها باید همنشینی خوب برای فرزندان خودشان باشند و جوان را درک کنند و ارتباط صمیمی برقرار کنند.

,

وی افزود: بر اساس شعار «یاری‌گر هم باشیم» همه باید در سطح شهر و محله حضور داشته باشیم و تجریبات خودمان را منتقل کنیم.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چرخه جمع آوری معتادان، انتقال به کمپ بهزیستی، درمان و خروج فرد معتاد ناقص است و مرحله آخر به عنوان اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد چراکه نوعی پیشگیری محسوب می‌شود.

,

وی ضمن اشاره به ضرورت ارائه برنامه عملیاتی سلامت‌محور به شخص بیمار افزود: خانواده افراد آسیب‌دیده نیازمند کمک هستند و این موضوع به همه مردم ربط دارد.

,

بیش از 750 نوع مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان وجود دارد

, بیش از 750 نوع مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان وجود دارد,

جهان با بیان اینکه دشمن سرمایه اصلی کشور یعنی جوانان را هدف قرار داده و لذا باید باورهای دینی تقویت شود گفت: در گذشته با 50 نوع مواد مخدر روبرو بودیم اما امروز بیش از 750 نوع مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان وجود دارد و لذا ضروری است که یاری‌گر همدیگر باشیم.

,

وی افزود: حمایت از بهبودیافتگان وظیفه دینی و اخلاقی ما است و البته ضروری است توسط مشاوران و مددکاران حساسیت والدین نسبت به اعتیاد را بالا ببریم.

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اشاره به اینکه از امروز به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر مشاور و مددکاران در حاشیه شهر مشهد فعالیت دارند و تجارب خودشان را در اختیار مردم قرار می دهند اظهار کرد: سلامت باید عدالت‌محور باشد و حراسان رضوی باید عاری از هرگونه آسیب اجتماعی و گرفتار در مواد مخدر باشد.

,

وی با اعلام این مطلب که 2500 نفر معتاد می‌تواند بصورت ثابت جمع‌آوری و در اردوگاه‌ها نگهداری شود افزود: خانه تشکل‌ها بر مبنای آموزش، گفتاردرمانی و آگاهی بصورت محله‌محور تأسیس شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه