اخبار داغ

حکم انفصال از خدمت ۳ قاضی گیلانی صادر شد

حکم انفصال از خدمت ۳ قاضی گیلانی صادر شد
رئیس کل دادگستری گیلان گفت: از بین ۶۰ نفری که در سطح کشور حکم انفصال از خدمت آن‌ها از دستگاه قضایی صادر شد ۳ نفر از استان گیلان بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد سیاوش‌پور امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه در استان گیلان کمترین خطا و انحراف در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها اتفاق می‌افتد اظهار داشت: طبق آمارهای موجود سال گذشته در استان گیلان مجموعاً چیزی در حدود 630 هزار پرونده در چرخه رسیدگی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس کل دادگستری گیلان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه قضایی را تظلم‌خواهی و رسیدگی به دعاوی و شکایات دانست و افزود: رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها توسط قضات مورد توجه است اما در این مسیر با توجه به حساسیت موضوع و برای رعایت عدالت لازمه، کیفیت و دقت در رسیدگی‌ها از اولویت‌های اساسی دستگاه قضایی است.

,

سیاوش‌پور با بیان اینکه در سال گذشته 15 از پرونده‌هایی که به محاکم تجدیدنظر استان گیلان وارد شدند مورد رسیدگی قرار گرفتند تصریح کرد: 67 درصد از پرونده‌های وارد شده به محاکم استان گیلان در سال گذشته تأیید شده‌اند از طرفی دیگر کمترین میزان خطا و انحراف در مسیر رسیدگی به پرونده‌ها رخ داده است.

,

وی بروز برخی اشتباهات و خطاها در روند رسیدگی به پرونده‌ها را مورد تأیید قرار داد و با بیان اینکه میزان این انحرافات بسیار کم بوده است افزود: در حال حاضر میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کیفری در استان گیلان حداکثر 60 روز و در پرونده‌های حقوقی که دارای تشریفات آیین دادرسی هست به سبب نوع کار تقریبا ً 90 روز است.

,

رئیس کل دادگستری گیلان تلاش و کوشش 12 هزار قاضی در سطح کشور در سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط کاری را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: عده بسیار قلیلی از این جمع خدوم دچار خطا و انحراف می‌شوند و قاطبه افرادی که در دستگاه قضایی مشغول خدمت به مردم هستند در کار و حرفه خود افرادی بسیار عادل و بسیار متعهداند.

,

سیاوش‌پور برخورد دستگاه قضایی با انحرافات را با استفاده از ابزارهای نظارتی که در اختیار دارد مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ابزار نظارتی دستگاه قضایی ابزاری بسیار بی‌ملاحظه است به این معنی که به صورت کاملاً مستمر و پیوسته و با جدیت تمام مأموریت و وظیفه نظارتی خود را در حوزه‌های تعیین شده انجام می‌دهد.

,

وی فعالیت و نقش‌آفرینی دادسرای انتظامی گیلان، حفاظت اطلاعات دستگاه قضایی استان، مدیران، رؤسای کل و دادستان‌ها را برای نظارت در نحوه رسیدگی به پرونده‌ها بسیار دقیق اعلام کرد و گفت: از بین 60 نفری که در سطح کشور حکم انفصال از خدمت آن‌ها از دستگاه قضایی صادر شد 3 نفر از استان گیلان بودند.

,

منبع: تسنیم

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه