اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند حجاب مسئله شخصی است/ رعایت حجاب طبق قوانین جمهوری اسلامی برای همه لازم است

هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند حجاب مسئله شخصی است/ رعایت حجاب طبق قوانین جمهوری اسلامی برای همه لازم است
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با تأکید بر این نکته که مسأله رعایت پوشش مسأله فردی نیست، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا داشته باشد که پوشش و حجاب در جامعه یک مقوله شخصی است بلکه به موازات تأثیری که در جامعه دارد کاملا مسأله‌ای اجتماعی و مهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی، به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در دین اسلام اشاره کرده و اظهار داشت: در آیات متعددی از قرآن کریم و روایات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) به رعایت عفاف و حجاب در بین مردان و زنان اشاره شده و لازم است این معروف الهی در جامعه اسلامی به خوبی رعایت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,
وی، با بیان این نکته که اکثر مردم و خانواده ها در استان متدین و معتقد به مبانی اسلام هستند، خاطر نشان کرد: یقینا هیچ یک از افراد متدین جامعه چنین شرایطی را در جامعه نمی‌پذیرند که افرادی با وقاحت تمام اقدام به بی حجابی در جامعه کنند
,
 
,
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، با تأکید بر این نکته که مسأله رعایت پوشش مسأله فردی نیست، خاطرنشان کرد، هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا داشته باشد که پوشش و حجاب در جامعه یک مقوله شخصی است بلکه به موازات تأثیری که در جامعه دارد کاملا مسئله‌ای اجتماعی و مهم بوده و لازم است بر طبق قوانین جمهوری اسلامی عمل شود.
,
 
,
وی، با بیان این نکته که در سال‌های اخیر با گسترش فضای مجازی این مسأله مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته، گفت : متأسفانه بی حجابی و بی توجهی به داشتن پوشش مناسب به نماد مبارزه با تفکر دینی در جامعه تبدیل شده و عده‌ای به صورت عامدانه اقدام به حرمت شکنی‌ بی حجابی و رقص در مجامع عمومی می‌کنند که به هیچ وجه قابل قبول شرع و قانون نیست، اقدام جدی و درست در این زمینه مطالبه عموم مردم کشور و استان است.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، به برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال در استان به شرط حضور بانوان از سوی فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: این اقدام و مشروط کردن کشورها به پذیرش فرهنگ غربی نشانه همت جدی کشور‌های غربی و اقدام عملی آن ها در غالب کردن فرهنگ بی بند و باری غرب در کشورهاست و سؤال اینجاست که آیا کشورهای غربی که داعیه دفاع از حقوق زنان را دارند اجازه می‌دهند یک زن محجبه آزادانه در کشورهایشان و در مجامع عمومی حضور پیدا کند؟ باید توجه داشته باشیم که فرهنگ و تفکر غربی امروز در تقابل با تفکر دینی و اسلامی قرار دارد و ما نباید در این مسأله مهم اغماض و سستی از خود نشان دهیم.
,
 
,
وی، با قدردانی از نظرات مدیران استانی برای اجرایی کردن عفاف و حجاب در استان به ضرورت پیشنهادات عملی و کاربردی در چارچوب وظایف سازمان ها و نهادها اشاره کرد و بیان داشت: ضروری است پیشنهادات در دبیرخانه جمع شود و با وحدت رویه اقدام مؤثر و عملی برای نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه داشته باشیم.
,
 
,
حجت‌الاسلام قریشی، بر ضرورت عمل در چارچوب اختیارات استانی تاکید کرد و گفت: وظیفه ستاد استانی سیاست‌گذاری نیست و ما مأمور به وظیفه هستیم و باید در مقام عمل به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجموعه‌های اداری و اجرایی اهتمام داشته باشیم و وظایف هر نهاد مشخص شده و ما مطالبه جدی از سازمان‌ها و نهادها خواهیم داشت و امیدواریم مدیران با جدیت در این زمینه اقدام عملی داشته باشند.
,
 
,
وی، ثابت قدم بودن در این مسیر را خواستار شده و خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه ثابت قدم باشیم موفق خواهیم بود و با استمداد از پروردگار متعال یقینا نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد و اثرگذاری اقدامات در جامعه مشهود خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه