اخبار داغ

مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی:

اروپایی‌ها قهرمان از دست دادن فرصت ها هستند/ دست ایران پس از مهلت 60 روزه باز است

اروپایی‌ها قهرمان از دست دادن فرصت ها هستند/ دست ایران پس از مهلت 60 روزه باز است
حقیقت پور گفت: دست ایران پس از مهلت 60 روزه باز است و همچنین در برجام نیز پیش بینی هایی برای بدعهدی ها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقیقت پور مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛با بیان اینکه اروپائیان تا کنون نشان دادند که قهرمان از دست دادن فرصت ها هستند گفت: آنها زمان زیادی  از ما گرفتند و بیشتر از این نباید به اروپائی ها زمان بدهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: اروپائیان نسبت به تعهدات و مواردی که در برجام عنوان شده است باید پایبند باشند و در مقابل آمریکایی ها یک رفتار مناسب، معقول و اعتراض آمیز داشته باشند.

,

مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج آمریکایی های از برجام ابراز کرد: اروپایی ها می توانند سنگ تعادل در برجام باشند به این معنی که کاستی هایی که آمریکایی ها انجام دادند، جبران کنند تا شرایط بدتر نشود.

,

حقیقت پور بیان کرد: هر چه به پایان مهلت 60 روزه به اروپائی ها نزدیک تر می شویم؛ تنش بین ایران و آمریکا بیشتر می شود؛ البته معتقدم که آمریکایی ها اهل بلوف هستند و ما نیز در مقابل آنها ایستاده ایم اما منطقه در حالت تنش است.

,

این مقام مسئول تأکیدکرد: اروپایی ها باید جبران خسارات خروج از برجام آمریکایی ها را بدهند چرا که اروپا و آمریکا هم پیمان هستند.

,

وی با بیان اینکه مطالبات نظام جمهوری اسلامی ایران مطالباتی است که در برجام درج شده است، تصریح کرد: در مسائل مالی، بانکی، نفتی و فرآورده های نفتی اروپائیان باید به ما تضمین دهند و ما از آنها چیزی بیشتر از تعهدات نمی خواهیم.

,

مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: چنانچه اروپائی ها اقدام نکردند؛ دست ایران پس از مهلت 60 روزه باز است و همچنین در برجام نیز پیش بینی هایی برای بدعهدی ها شده است.

,

حقیقت پور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در مصوبه اجرای برجام را که به صورت مشروط تصویب کرده است در قانون ماشه به طور کامل بیان شده و دولت مجاز است که غنی سازی  را آغاز کند.

,

وی در پایان با بیان اینکه پس از مهلت یاد شده باید از منافع ملی دفاع کنیم، خاطر نشان کرد: ما می توانیم پس از مهلت 60 روز و عدم اقدام اروپائیان؛ اجازه  نظارت های آژانس بین المللی را در کشورمان ندهیم؛ چرا که آنها به تعiدات خود عمل نکردند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه