اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

تحولات اخیر قوه قضاییه بسیار مطلوب و مناسب بوده/ ورود قاطعانه رئیس دستگاه قضا جو را برای اختلاس گران ناامن کرده است

تحولات اخیر قوه قضاییه بسیار مطلوب و مناسب بوده/ ورود قاطعانه رئیس دستگاه قضا جو را برای اختلاس گران ناامن کرده است
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از اقدامات رئیس قوه قضاییه، تحولات اخیر این قوه را بسیار مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: ورود قاطعانه رئیس دستگاه قضا به پرونده های اختلاس و برپایی جدی دادگاه های مفاسد اقتصادی جو را برای سواستفاده کنندگان ناامن کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کرد در گفتگو با عصرهامون، انتخاب هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان فردی فهیم، عالم، دانشمند، قاضی، آشنا به مسائل حقوقی، مسائل روز و مسائل پیرامونی کشور در مسند ریاست قوه قضائیه اقدامی حکیمانه و قابل تقدیر دانست و گفت: تحولات اخیر سیستم قضایی در مدت کوتاه انتصاب ایشان به عنوان رئیس قوه، کاملا محسوس بوده و توانسته تا حد قابل توجهی اعتماد مردم را نسبت به این قوه افزایش دهد.

وی افزود: بررسی سوابق درخشان حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه، سلامت اخلاقی، روحیه انقلابی و حمایت همه جانبه ایشان از نظام، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب جو امید و نشاط را در همه ارکان جامعه حاکم کرده است.

وی توجه به ایده های خلاقاقانه نخبگان را عاملی تاثیرگذار در بهبود عملکرد و افزایش سطح رضایت عمومی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته و سخنان رئیس دستگاه قضا حکایت از وجود برنامه های کلان و راهبردی به ویژه در بعد فرهنگسازی در پیشگیری از وقوع جرم دارد و این خود نویدبخش برداشتن قدم های بلند و رو به جلوست.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از اولین اقداماتی که حجت الاسلام رئیسی پس از انتصاب به این سمت انجام دادند، تعامل و هماهنگی با نمایندگان مجلس بود. تلاش ایشان برای رفع شکاف و اختلاف عقیده و سلیقه میان دو قوه، نمایندگان را به عنوان قانون گذاران کشور نسبت به بهبود شرایط و همکاری و هماهنگی بیشتر بسیار امیدوار کرده است.

وی گفت: ایران کشوری وسیع با جمعیتی قابل توجه است. همین امر سبب می شد تا گاهی مشکلاتی در برخی شاخص ها و ابعاد اتفاق بیفتد؛ حضور و ورود قاطعانه ایشان در برخورد با فساد و برپایی جدی دادگاه های مفاسد اقتصادی سبب شده تا اختلاس گران، افراد خاطی و طمع کاران در کشور احساس خطر کنند و مردم و خدمت گذاران هم احساس امنیت آرامش نشاط و امید به زندگی داشته باشند.

وی در خصوص رد وجود 63 حساب و کاهش تعداد حساب ها به 5 عدد اظهار کرد: ارائه گزارش مالی سالانه برای اطلاع عموم مردم از درآمد و هزینه های این حساب ها، اقدامی مناسب در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر است و هرگونه شبهه احتمالی را در مورد این مساله برطرف می کند. این اقدام سبب شده تا همه بدانند در نظام اسالامی وقتی قوه قوی کشور چنین اقدامی می کند یعنی بقیه را آگاه می کند که شفاف سازی انجام دهند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرایی کردن قانون در خصوص ارائه لیست اموال مسئولان و خانواده هایشان نیز می تواند عامل شفافیت بیشتر در امور و بالا رفتن سطح اعتماد مردم به حاکمیت شود، تصریح کرد: اجرای این قانون می تواند موجب صیانت از مسئولان کشور در برابر اتهامات مالی مطرح شده و البته شناسایی افرادیست که با سواستفاده از منصب و موقعیت خود به جمع آوری مال نامشروع پرداخته اند. علاوه بر این، دیگران هم متوجه می شوند قوه قضاییه به عنوان چشم و چراغ نظام همه چیز را زیر نظر دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ایران حاصل مجاهدت و خون هزاران شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر است. فساد و سواستفاده حتی به صورت جزئی و کم از جانب مسئولان در کشور که در حقیقت خادمان ملت اند، پذیرفته نیست. همه باید برای سربلندی و پیشرفت ایران و بهبود وضعیت زندگی مردم تلاش کنند.

وی ضمن حمایت از دستور رئیس قوه قضائیه در رابطه با تغییر قانون استفاده از چادر برای مجرمین زن، گفت: حضور متهمان زن در دادگاه با حفظ شئونات و رعایت مسائل شرعی می تواند سبب حفظ شأن چادر شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، پیگیری جدی و برخورد با عاملان و غافلان حادثه زندان فشافویه را نشان دهنده حساسیت بالای رئیس دستگاه قضا دانست و اضافه کرد: شفاف سازی در سیتم قضایی، برگزاری دیدارهای مردمی، سرکشی و بازدیدهای سرزده از نهادهای تحت امر، تاکید بر تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده ها از جمله اقدامات ایشان است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه