اخبار داغ

گزارشی از مشکلات 6 ساله شرکت کنتورسازی قزوین؛

خاموشی چرخ های تولید در بزرگترین شرکت کنتورسازی/ واگذاری نادرست به بخش خصوصی شرکت را در کما برد

خاموشی چرخ های تولید در بزرگترین شرکت کنتورسازی/ واگذاری نادرست به بخش خصوصی شرکت را در کما برد
شرکت کنتورسازی قزوین هم از جمله واحدهای صنعتی است که تقریبا ۶سال از مشکلات آن می‌گذرد و هنوز مسائل آن ساماندهی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین در سال‌های اخیر، از داستان‌های سریالی و غم‌انگیز است که پیاپی در حال تکرار است و برای آن چاره اندیشی درستی صورت نمی‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

شرکت کنتورسازی قزوین هم از جمله واحدهای صنعتی است که تقریبا ۶سال از مشکلات آن می‌گذرد و هنوز مسائل آن ساماندهی نشده است؛ کنتورسازی پررونقی که امروز دیگر صدای چرخ‌های تولید در آن به گوش نمی‌رسد؛ این در حالی است که شرکت کنتورسازی ایران به‌ عنوان تنها شرکت سازنده انواع کنتورهای برق در ایران در سال ۱۳۴۷ با مشارکت وزارت نیرو، بانک صنعت و معدن، شرکت آ.ا.گ اینترنشنال و سازمان گسترش در شهر صنعتی البرز قزوین تاسیس شد.

,

بهره‌برداری از کارخانه در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۴۰هزار مترمربع و با تولید حدود ۱۰۰هزار دستگاه کنتور آغاز و طی توسعه‌های بعدی تا سال ۱۳۵۷ تولیدات این شرکت در مجموع به نزدیک ۵۰هزار دستگاه کنتور از انواع مختلف تک‌فاز و سه فاز مکانیکی افزایش یافت که این رقم بالاترین رقم تولید کنتور تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است که بعد از انقلاب بنا به ضرورت‌های بازسازی و توسعه، تولید محصولات شرکت به یک‌میلیون دستگاه افزایش یافت.

,

مشکلات این شرکت زمانی به مرحله حاد رسید که کارگران آن در سال ۹۵  به نشانه اعتراض، سفره‌های خالی خود را در مقابل استانداری قزوین پهن کردند تا شاید مسئولین چاره‌اندیشی جدی را برای ساماندهی به وضعیت آن‌ها داشته باشند اما این وضعیت بحرانی همچنان تا سال ۹۸ ادامه داشته و شرکت تعطیل است.

,

, ,

 

,

*برخی به خاطر منافع شخصی، چوب لای چرخ کارخانه می‌گذارند 

, *برخی به خاطر منافع شخصی، چوب لای چرخ کارخانه می‌گذارند ,

یکی از کارگران این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، با اشاره به مشکلاتی که دارند، اظهار می‌کند: شرکت کنتورسازی امسال کلا تعطیل شده است و کارگران سرکار نرفته‌اند و فقط تا پایان تیر ماه با آن‌ها قرار داد بسته‌اند.

, شاخص،,

این کارگر ادامه می‌دهد: یکسری افرادی در داخل شرکت هستند که براساس رابطه و ضابطه‌هایی که دارند، به دنبال منافع خود هستند و نمی‌گذارند که شرکت جان بگیرد چون اگر چرخ شرکت بچرخد باعث می‌شود تا منافع آن‌ها تامین نشود.

,

وی بیان می‌کند: متاسفانه منافع یکسری افراد در بی ثباتی شرکت است و به دنبال این هستند تا شرکت در همین حالت باقی بماند و به منافع خود برسند؛ اگر همین فضا ادامه یابد، شرکت اصلا شروع به کار و پیشرفت نمی‌کند.

,

کارگر شرکت کنتورسازی عنوان می‌کند: به لحاظ مشکلات حقوقی هم مدیرعامل شرکت و رئیس هیئت مدیره براساس شکایت سازمان بورس در زندان به سر می‌برند و اکنون مدیریت شرکت در دست یک سرپرست به عنوان قائم مقام شرکت است.

,

*مسئولین به جای بازی‌های سیاسی به فکر حقوق کارگری باشند

, *مسئولین به جای بازی‌های سیاسی به فکر حقوق کارگری باشند,

وی می‌افزاید: مسئولین هم تکلیف این شرکت را مشخص نمی‌کنند؛ اگر امروز یکسری موارد جزئی را از سر راه شرکت بردارند، بدون شک قابلیت کار را دارد.

,

این کارگر تصریح می‌کند: مسئولین باید حمایت‌های جدی برای حل مسائل داشته باشند تا دست این افراد سودجو از شرکت کوتاه شود؛ شرکت کنتورسازی قابلیت کار دارد و هیچ مشکلی برای فروش ندارد.

,

کارگر شرکت کنتورسازی اضافه می‌کند: با توجه به مشکلات اقتصادی که داریم نیاز به حمایت است تا کارگران در فضایی آرام مشغول به کار شوند؛ در کنار این اختلاس‌ها که  می‌شود حداقل مبلغی را در راستای تولید به این شرکت تزریق کنند.

,

وی یادآور می‌شود: کمک مسئولین فقط در حد حرف است و راهکارها تا کنون عملیاتی نشده است؛ از مسئولین هیچ آبی گرم نمی‌شود و فقط به فکر منافع و بازی‌های سیاسی خود هستند و گویا منافع کارگر اصلا مهم نیست.

,

این کارگر خاطرنشان می‌کند: اکنون حدود ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند در حالی که آن زمان که به بخش خصوصی واگذار می‌شد، بیش از ۸۰۰ نفر نیرو داشت.

,

کارگر شرکت کنتورسازی می‌گوید: شرکت در حالت کما است و فعلا با نفس مصنوعی زنده نگه داشته شده اما امکان احیای آن وجود دارد، در صورتی که مسئولین به طور جدی پای کار باشند.

,

, , ,

 

,

*شرکت هیچ مشکلی برای تولید و فروش ندارد

, *شرکت هیچ مشکلی برای تولید و فروش ندارد,

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، در رابطه با وضعیت شرکت کنتورسازی قزوین می‌گوید: از زمانی که آقای عاملی مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت، شرکت دچار مشکل شد.

, شاخص،,

وی می‌افزاید: حداقل ۶سال از مشکلات کنتورسازی می‌گذرد و از دو سال پیش وضعیت آن حاد شده است؛ زمانی کنتور سازی ۱۳۰۰ نفر کارگر داشت که امروز به ۲۰۰ نفر رسیده است که همه قراردادی هستند.

,

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین ادامه می‌دهد: تمام شرایط تولید در شرکت کنتورسازی آماده است و هیچ مشکلی از نظر مواداولیه و فروش وجود ندارد اما کارگران در بلاتکلیفی به سر می‌برند.‌

,

*اداره شرکت کنتورسازی به کمیته دولتی واگذار شود

, *اداره شرکت کنتورسازی به کمیته دولتی واگذار شود,

کریمی یادآور می‌شود: متاسفانه نحوه واگذاری شرکت به بخش خصوصی اشتباه بوده و مدیریت را به کسی دادند که شایستگی آن را نداشت، امروز هم هر دفعه یک مدیری را بر سر کار می‌آورند و ثباتی در کار نیست.

,

وی اضافه می‌کند: کارگران ۲۰تا۳۰ سال سابقه دارند و می‌خواهد امروز بازنشسته شوند و نمی‌خواهند که به این نحو کارشان را از دست دهند و به دنبال بیمه بیکاری بروند و در نهایت با حداقل دست مزد بازنشسته شوند.

,

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین می‌گوید: مشکل کارگران شرکت کنتور سازی را پیگیری کردیم و به مسئولین پیشنهاد دادیم تا طبق یک بندی که داریم، کمیته‌ای تشکیل دهند و اداره شرکت به کمیته دولتی بازگردد و برای آن یک فکر اساسی کنند.

,

کریمی عنوان می‌کند: شرکت بدهی بالایی به سازمان‌های مختلف از جمله تامین اجتماعی، بانک‌ها و دارائی دارد؛ راهکار اصلی این است که مدیریت شرکت، زیر نظر استانداری به کمیته واگذار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه