اخبار داغ

توضیحات وزیر اقتصاد درباره وام مستاجران

توضیحات وزیر اقتصاد درباره وام مستاجران
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سودی که برای وام به مستأجران در نظر گرفته شده است، متفاوت از وام‌های بانکی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  فرهاد دژ پسند وزیر اقتصاد و امور دارایی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ما پیگیر تمام راه هایی که باید برای مواجه با تحریم و جلوگیری از آثار منفی آن انجام شود هستیم و کارهایی را که باید انجام دهیم را طراحی هم کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: به نظر من عملکرد ما در حوزه مالیات و صادرات غیر نفتی در سه ماهه اخیر نشان دهنده آن است که اهتمامی جدی وجود دارد و می‌توان امیدوار بود که این مرحله را به خوبی پشت سرگذاریم.

,

وزیر اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت «اینستکس» تصریح کرد: خوشبختانه مدل طراحی آن انجام شده و اولین کار عملیاتی آن را هم انجام دادند و منتظر هستیم ملزومات این سازوکار مالی انجام شود.

,

دژپشند در خصوص نظارت بر فعالیت صرافی ها برای کنترل بهتر بازار ارز، افزود: نظارت بر کار صرافی ها بر عهده بانک مرکزی است و ما تلاش می‌کنیم در کار یکدیگر دخالتی نکنیم.

,

وی در خصوص طرح صندوق حمایت از مستاجران، اظهار داشت: متاسفانه مستاجران فشار مضاعفی را در این شرایط تحمل می‌کنند. ما تلاش می‌کنیم رابطه بین رهن و اجاره را به نفع مستاجران سازماندهی کنیم و طرح ایجاد صندوقی را بدین منظور آماده و به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم.

,

وزیر اقتصاد با بیان اینکه قرار است وامی از این صندوق به مستاجر داده شود ولی مبلغ آن به موجر پرداخت می شود، گفت: این وام با نرخی بسیار متمایز با نرخی که الان معادل سازی می شود تسویه خواهد شد تا مستاجر فشار بیشتری تحمل نکند. این صندوق تورمی هم ایجاد نخواهد کرد.

,

«سودی که برای وام به مستأجران در نظر گرفته شده است، متفاوت از وام‌های بانکی خواهد بود.»

,

دژپسند افزود: البته هنوز این موضوع تصویب نشده و در دست بررسی دستگاه های مختلف است.

,

وی در خصوص تعیین تکلیف جرایم وام های زیر صد میلیون و چرایی عدم ابلاغ آن از سمت دولت اظهار داشت: تا جایی که می‌دانم این موضوع هنوز مرحله نهایی جهت تصویب را طی نکرده است. بنابراین ابلاغی هم صورت نگرفته است.

,

وزیر اقتصاد در پایان در خصوص طرح موضوعاتی پیرامون اتهامات رئیس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: اتهامات باید در مراجع قضایی بررسی شود، البته سازمان خصوصی سازی پاسخ های مفصلی هم در این رابطه ارائه کرده است.

,
منبع: مهر
, منبع: مهر]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه