اخبار داغ

تاریخچه نقض حریم هوایی سایر کشورها توسط امریکا/فتونیوز

تاریخچه نقض حریم هوایی سایر کشورها توسط امریکا/فتونیوز
علاوه بر مدارک موجود در ایران تاریخچه ای از نقض حاکمیت سایر کشورها توسط آمریکا در طی چند دهه اخیر در تاریخ ثبت و ضبط است که ذیلا به مواردی از آن اشاره می شود:
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علاوه بر مدارک موجود در ایران تاریخچه ای از نقض حاکمیت سایر کشورها توسط آمریکا در طی چند دهه اخیر در تاریخ ثبت و ضبط است که ذیلا به مواردی از آن اشاره می شود:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

- در دوران جنگ سرد، هواپیماهای  جاسوسی آمریکا مکررا حریم هوایی کشورهای شوروی، چین، ویتنام، کوبا و اروپای شرقی  را نقض کردند که بعضا با واکنش قهرآمیز این کشورها نیز مواجه شده است؛ از جمله در اول مه ۱۹۶۰‌ یکی از این هواپیماها که حریم هوایی کشور شوروی را نقض کرده با شلیک موشک C-75 سرنگون می شود.

, C-75,

- در ۲۷ اکتبر سال ۱۳۶۳ یک فروند دیگر از هواپیماهای جاسوسی آمریکا که حریم هوایی کشور کوبا را نقض کرد بوسیله موشکهای C-75 سر نگون می شود.

, -, C-75,

- در مه ۱۹۶۰ هواپیمای جاسوسی یو ۲ آمریکا با موشک سام ۲ در خاک شوروی ساقط می شود.

,

در  دهه های اخیر نیز بالاخص بعد از  قضیه ۱۱ سپتامبر، آمریکا با ادعاهای واهی به خود اجازه داده تا مقررات بین المللی را نقض نموده وعلاوه بر اعزام پهپادهای جاسوسی و نقض حریم هوایی کشورها با حمله به اهداف غیرنظامی. انسانی در خاک برخی کشورها از جمله افغانستان، عراق، پاکستان، سومالی،  یمن و سوریه  کند که ذیلا به مواردی اشاره می شود:

,

- درسال ۲۰۰۳ آمریکا از پهپادهای جاسوسی در جنگ عراق برای شناسایی موقعیت ارتش عراق استفاده کرد.

,

- از سال ۲۰۰۱ تا کنون بارها آمریکا با پهپادهای نظامی به مردم بی دفاع افغانستان حمله کرده است.

,

- بین سالهای  ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ پهپادهای آمریکایی ۱۲ بار به سومالی حمله کرده اند که در این حملات بین ۱۴۱ تا ۱۹۲ نفر کشته شده اند که تعداد زیادی از آنها غیر نظامیان بوده اند.

,

- از ژوئن ۲۰۰۴ تا مارس۲۰۱۶ پهپادهای آمریکایی با حمله به اهدافی درخاک پاکستان بیش از ۲۰۰۰ نفر را کشتند که دربین آنها غیر نظامیان زیادی کشته شدند.

,

 

,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه