اخبار داغ

واکنش نمایندگان خراسان جنوبی به بلوکه شدن اعتبارات؛

برای گرفتن بودجه خون دل‌ها خورده‌ایم/ برگشت اعتبارات یعنی محروم‌کردن مردم

برای گرفتن بودجه خون دل‌ها خورده‌ایم/ برگشت اعتبارات یعنی محروم‌کردن مردم
نمایندگان خراسان‌جنوبی به بلوکه‌شدن اعتبارات در حساب دستگاه‌های استان واکنش نشان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، 181 میلیارد تومان از دارایی‌های استان در حساب دستگاه‌های دولتی بلوکه شده است و این بلوکه‌شدن سبب شد تا نمایندگان استان نسبت به این بی‌تدبیری مسئولان واکنش نشان دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقرعبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهارکرد: پایان سال مالی فرصتی است که تمام دستگاه‌هایی که خوب عمل کردند و جذب خوبی داشتند اعلام شود و با مدیرانی که در جذب و خرج اعتبارات کوتاهی کردند برخورد شود.
,
 
,
مدیرانی که اعتبارات را هزینه نکرده‌اند باید در معرض عموم معرفی شوند
, مدیرانی که اعتبارات را هزینه نکرده‌اند باید در معرض عموم معرفی شوند, مدیرانی که اعتبارات را هزینه نکرده‌اند باید در معرض عموم معرفی شوند,
وی افزود: مدیرانی که اعتبارات را هزینه نکرده‌اند باید در معرض عموم معرفی شوند تا مردم بدانند چه مدیرانی نتوانستند اعتباراتی که حق مردم بوده است را در استان هزینه کنند.
,
 
,
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این فرصت باقی‌مانده مدیران با سرعت عمل، کوتاهی‌هایی که صورت گرفته را جبران کنند.
,
 
,
کوتاهی مسئولان در هزینه‌کردن اعتبارات نقد/ نمایندگان برای گرفتن اعتبارات خون‌دل‌ها خورده‌اند
, کوتاهی مسئولان در هزینه‌کردن اعتبارات نقد/ نمایندگان برای گرفتن اعتبارات خون‌دل‌ها خورده‌اند, کوتاهی مسئولان در هزینه‌کردن اعتبارات نقد/ نمایندگان برای گرفتن اعتبارات خون‌دل‌ها خورده‌اند,
حجت‌الاسلام عبادی ضمن تأکید بر این‌که مدیران برای کوتاهی که در جهت عدم‌هزینه‌کردن اعتبارات استان داشته‌اند باید پاسخ‌گو باشند، گفت: نتیجه‌ای که ما به عنوان نماینده از مدیران انتظار داریم این است که مطالبات مردم محقق شود.
,
 
,
وی گفت: نمایندگان با خون دل مکاتبه و پیگیری می‌کنند تا اعتبار نقدی به استان اختصاص یابد اما در مقابل انتظار است سیستم اجرایی بتواند حداکثر استفاده را از این اعتبارات داشته باشد.
,
 
,
محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: بخشی از 181 میلیارد تومان اعتبارات بلوکه‌شده استان، اوراق است و برخی اوراق سال 1400 است که دستگاه‌ها امکان جذب آن را نداشته و نتوانستند پیمانکاری برای جذب اعتبارات پیدا کنند.
,
 
,
وی افزود: آقای استاندار برای مدیران استان تعیین تکلیف کرد؛ ظرف 72 ساعت خارج نشوند تا زمینه جذب اعتبارات مشخص شود.
,
 
,
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون هر مدیری که اعتبار خود را جذب نکرده و آن را برگشت می‌داده است به او جایزه می‌دادند و مدیرانی گیر می‌افتادند که اعتبارات را هزینه می‌کردند.
,
 
,
وی یادآورشد: بعد از این برخورد این بازخورد را هم باید داشته باشیم که مدیران جرأت نمی‌کنند اعتبارات را هزینه کنند البته این‌که مدیران نتوانند اعتبارات را هزینه کنند قابل قبول نیست.
,
 
,
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتباراتی که با این همه زحمت به وسیله مدیر، استاندار و نمایندگان جذب می‌شود و با سفر وزرای مختلف و مدیران کشوری به استان می‌آید این‌ها میل نشده بلکه حیف شده است.
,
 
,
در خراسان‌جنوبی میل به هزینه اعتبارات وجود ندارد/ مسئولان حیف می‌کنند
, در خراسان‌جنوبی میل به هزینه اعتبارات وجود ندارد/ مسئولان حیف می‌کنند, در خراسان‌جنوبی میل به هزینه اعتبارات وجود ندارد/ مسئولان حیف می‌کنند,
امیرحسنخانی گفت: در خراسان‌جنوبی کسی میل ندارد از اعتبارات استفاده کند بلکه به اندازه کافی حیف اعتبارات وجود دارد یا اعتبارات را بد هزینه می‌کنیم یا اصلا جذب نمی‌کنیم و این به خاطر احتیاط مدیران مختلف است.
,
 
,
وی ضمن اشاره به سخن رئیس قوه قضائیه در شورای اداری خراسان جنوبی مبنی بر این‌که "افرادی که فرصت را از ملت گرفته‌اند از آن‌ها نیز سوال خواهیم کرد که چرا فرصت را از بین برده‌اید"، گفت: برای استانی که مشکلات بسیاری دارد و تشنه اعتبار هستند بعد از 72 ساعت مدیران گزارش بدهند و آن‌هایی که اعتبار را جذب نکردند توبیخ شوند.
,
 
,
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دیوان محسابات و سازمان بازرسی باید بر هزینه کرد اعتبارات نظارت کنند اما گیر اضافه ندهند چراکه برخوردهای تشدیدی سبب می‌شود اعتبارات جذب نشود.
,
 
,
احتیاط مدیران و ظلم به مردم
, احتیاط مدیران و ظلم به مردم, احتیاط مدیران و ظلم به مردم,
امیرحسنخانی بیان کرد: مدیران خراسان جنوبی در همه مسائل محتاط هستند که مبادا برای خرج اعتبارات مورد سوال قرار گیرند.
,
 
,
وی اذعان کرد: گاهی یک مدیر کشوری دستوری را دو یا سه بار بیان کرده و کتبی هم دستور اجرای آن داده می‌شود اما متأسفانه مدیران استانی حتی با آمدن مسئول دیگری هنوز این دستور را اجرا نمی‌کنند.
,
 
,
وی تصریح کرد: متأسفانه خاصیت ما این است احتیاط و ملاحظه می‌کنیم؛ احساس می‌کنیم از قانون خیلی دفاع کنیم تا یک وقت اعتبار جای خاصی نرود در حالی که وقتی اعتبارات برگشت داده شود، حیف شده و مردم را از کاری که می‌شود برای آن‌ها انجام داد محروم می‌کنیم.
,
 
,
اگر اعتبارات اضافه است بدهید تا آبرسانی را تکمیل کنم
, اگر اعتبارات اضافه است بدهید تا آبرسانی را تکمیل کنم, اگر اعتبارات اضافه است بدهید تا آبرسانی را تکمیل کنم,
نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهارکرد: ما در خراسان‌جنوبی مشکلات زیادی از قبیل آبرسانی، وضعیت راه‌ها، احداث راه‌آهن، رونق معادن، صنعت و بسیاری دیگر از مشکلات داریم که حل این مشکلات وابسته به اعتبار است.
,
 
,
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی تا پایان تیر فرصت دارند تا وضعیت بودجه‌های بلوکه شده را مشخص کنند.
,
 
,
این نماینده مردم در مجلس ضمن تأکید بر این‌که این میزان اعتبار، بودجه کمی نیست که بخواهیم به راحتی از آن بگذریم، گفت: اگر دستگاه‌ها بودجه اضافه دارند 150 میلیارد تومان به من بدهند تا آبرسانی را تکمیل کنم.
,
 
,
وی تصریح کرد: اگر دستگاه‌هایی که پول در حساب‌شان بلوکه شده نیاز ندارند برای جاهای پرنیاز استان مانند آبرسانی اختصاص دهند تا مشکلی از این استان مرتفع گردد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه