اخبار داغ

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بندر لنگه:

حضرت معصومه(س)، الگوی نسل جوان در کسب علم و تقواست/خلا در معنویت و اعتقادات زمینه بروز جرم و جنایات را گسترش می دهد

حضرت معصومه(س)، الگوی نسل جوان در کسب علم و تقواست/خلا در معنویت و اعتقادات زمینه بروز جرم و جنایات را گسترش می دهد
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بندر لنگه گفت: بشریت امروز اصالت دینی خود را گم کرده و دچار خلأ معنوی شده است، اما باید بداند که آرامش واقعی در پرتو پیروی از اهل‌بیت(ع) و پرداختن به معنویت حاصل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت السلام عباس شمس، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بندر لنگه  در گفتگو با هرمز با اشاره به شخصیت والای حضرت معصومه (س) ،اظهار کرد: با توجه به مرتبه علمی و معنوی کریمه اهل بیت (س) طبق فرموده امام موسی کاظم(ع)، هم‌کفو ایشان برای ازدواج وجود نداشت، و شرایط سیاسی و خفقان موجود در آن زمان باعث بروز حساسیت‌هایی نسبت به خانواده موسی‌بن‌جعفر(ع) شد و دوران بسیار سختی را برای خانواده ایشان رقم زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شمس بیان کرد: امام رضا(ع) لقب معصومه را به دلیل صفاتی همچون پاکدامنی، تقوا و بندگی خداوند، بر خواهر خود برگزید و حضرت فاطمه معصومه(س) با دارا بودن علم مدنی که به دلیل مرتبه تقوای ایشان، این علم همچون نوری از جانب خداوند به ضمیر باطنشان الهام میشد و درجه تقوا و علم ایشان تا اندازه‌ای بود که پدرشان واژه (فداها ابوها) را سه مرتبه در اهمیت مقام علمی آن حضرت بیان کردند.

,

وی افزود: حضرت معصومه(س) علی‌رغم شرایط سیاسی و اجتماعی زمانه، با تکیه بر عزت و بزرگی شخصیت خود توانست در قله عصمت قرار گیرد، بنابراین جوانان جامعه،که امروزه با دنیای مدرنیته مشغول هستند میتوانند پیام استقامت را با الگو گرفتن از حضرت فاطمه معصومه (س) بیاموزند.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه لنگه با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه شیعه باید معلم یا متعلم باشد، گفت: جوانان امروز با الگوگیری از شخصیت والایی همچون حضرت معصومه(س) که نقش معلم را برای زنان مدینه منوره ایفا می‌کردند، باید همواره به دنبال یاد دادن و یاد گرفتن باشند.

,

حجت الاسلام شمس با اشاره به ضرورت آگاهی زنان از مسئولیت‌های اصلی خود، تصریح کرد: زنان باید بدانند که الگوهایی نظیر حضرت معصومه(س) آرامش و لذت‌ واقعی زندگی را در چه ویژگی جستجو می‌کردند و لذا در شرایطی که جامعه دچار بحران الگو شده اسلام از زندگی چنین اسوه‌هایی الگوسازی کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه افزایش جرم‌ و جنایت در دنیای امروز به دلیل خلاء در معنویت وضعیف بودن اعتقادات رقم‌ می خورد، افزود: دنیای اسلام در دورانی ،مهد تمدن و خواستگاه علوم جدید بود، ولی متأسفانه امروز فرهنگ اسلامی با وجود ناهنجاری های حاکم در جامعه دچار تزلزل شده است.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه لنگه گفت: نسل جوان باید اصول و موازین زندگی اهل‌بیت(ع) را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند ،ولی به دلیل فقر فرهنگ مطالعه و مدرنیته شدن کارها از این موضوع غافل شده اند.

,

حجت الاسلام شمس افزود: بشریت امروز اصالت دینی خود را گم کرده و دچار خلأ معنوی شده که مصداق آن، گرایش به عرفان‌های نوظهور و کاذب است، اما باید بداند که آرامش واقعی در پرتو پیروی از اهل‌بیت(ع) و پرداختن به معنویت حاصل می‌شود.

,

وی خاطر نشان کرد: دهه کرامت فرصتی برای معرفی موالید مبارک این دهه است تا بشریت از فضائل اخلاقی وعلمی آنان سیراب شود برهمگان لازم است با برپایی محافل جشن وسرور وبازخوانی سیره اهلبیت عصمت و طهارت در این راه قدم بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه