اخبار داغ

با موافقت رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور انجام می شود؛

نوسازی ۶۷ کلاس سنگی در خراسان شمالی/نصب بخاری های هرمتیک در ۱۳۰۲ کلاس استان

نوسازی ۶۷ کلاس سنگی در خراسان شمالی/نصب بخاری های هرمتیک در ۱۳۰۲ کلاس استان
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور موافقت کرد: در خراسان شمالی 67 کلاس درس سنگی که شامل 17 مدرسه می شود تخریب و ساخت مدارس جدید جایگزین آنها شوند که 70 درصد از اعتبار مورد نیاز آنها از محل اعتبارات تامین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار عصر اترک، مهراله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ظهر امروز طی نشستی با استاندار خراسان شمالی در محل استانداری خراسان شمالی از عملکرد استاندار خراسان شمالی در زمینه اقدام برای جمع آوری بخاری های نفتی از سطح مدارس استان در کوتاه ترین زمان از فصل زمستان سال 97 در دوره مدیریتی اش ابراز خرسند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

رخشانی مهر با یادآوری این مطلب که در سطح کشور 24 هزار کلاس درس هنوز از بخاری نفتی استفاده می کنند، اعلام کرد: حذف بخاری های نفتی از سطح مدارس کشور به تمامی استانداران ابلاغ شده است تا مهر ماه امسال این دستور العمل را اجرایی کنند.

,

وی افزود: برای اجرای این دستور العمل 50 درصد از اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات ملی و 50 درصد دیگر از اعتبارات مورد نیاز نیز از محل اعتبارات استان ها اختصاص داده خواهد شد.

,

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مدارس خراسان شمالی، موافقت کرد: 67 کلاس درس واقع در 17 مدرسه در خراسان شمالی که سنگی هستند تا مهر امسال تخریب و ساخت مدارس جدید جایگزین آنها از محل اعتبارات ملی و استانی طی پنج ماه آغاز و اجرایی شود.

,

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خاطر نشان کرد: در همین راستا، 70 درصد از اعتبار لازم از محل اعتبارات ملی و 30 درصد دیگر از اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات استانی خراسان شمالی تامین خواهد شد.

,

وی افزود: در همین زمینه، اعتبارات ملی مورد نیاز را در کوتاه ترین زمان به استان خراسان شمالی ابلاغ خواهم کرد.

,

وی یادآور شد: دانش آموزان این مدارس تا تحویل مدارس جدید خود در مدارس همجوار به صورت دو نوبته تحصیل خواهند کرد.

,

علاوه بر این، رخشانی مهر اعلام کرد: 987 کلاس درس در سطح کشور نیز سنگی هستند که این کلاس ها نیز باید تا مهر ماه امسال تخریب و ساخت مدارس جدید جایگزین آنها نیز باید اجرایی شوند.

,

وی افزود: مدارس سنگی استان سیستان و بلوچستان نیز باید تا مهر ماه سال 99 تخریب و مدارس جدید جایگزین آنها شوند.

,

افزون بر این، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این جلسه موافقت کرد: با توجه به اینکه در خراسان شمالی هزار و 302 کلاس درس دارای بخاری گازی هستند و وجود بخاری گازی در مدارس نیز غیر استاندارد است، بنابراین این بخاری ها نیز با اختصاص اعتبارات ملی و استانی تا پایان مهر ماه امسال برچیده و بخاری های هرمتیک جایگزین آنها شوند.

,

وی گفت: در همین راستا، 70 درصد از اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات ملی و 30 درصد دیگر از اعتبار لازم نیز از محل منابع استانی خراسان شمالی اختصاص خواهد یافت.

,

وی همچنین موافقت کرد: در سال مالی 98 ، مازاد بر سهمی که خراسان شمالی از محل اعتبارات استانی اش به منظور نوسازی مدارس هزینه کند به همان نسبت سازمان نوسازی مدارس کشور اعتباراات ملی به خراسان شمالی اختصاص خواهد داد.

,

رخشانی مهر در خاتمه همچنین موافقت کرد: در 19 مهر ماه امسال جشنواره ای ملی به منظور جذب خیران کشوری برای مشارکت آنان در زمینه ساخت مدارس جدید در استان خراسان شمالی برگزار شود که سازمان نوسازی مدارس کشور پشتیبان برگزاری این جشنواره خواهد بود تا از خیران به همین منظور دعوت به مشارکت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه