اخبار داغ

بررسی اقدامات ایران بعد از اتمام اولتیماتوم به اروپا در گفت و گوی دانا با عضو کمیسیون اصل 90؛

اروپایی ها بالاترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده اند/ آینده برجام به رفتار اروپا بستگی دارد/ کشورهای قاره سبز هر کاری که می توانستند علیه ایران انجام دادند

اروپایی ها بالاترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده اند/ آینده برجام به رفتار اروپا بستگی دارد/ کشورهای قاره سبز هر کاری که می توانستند علیه ایران انجام دادند
حسنخانی به اشاره به اتمام ضرب العجل 60 روزه ایران به اروپا اشاره کرد و گفت: ایران باید گام خیلی محکمی بردارد و اگر قرار است برجام بهم بخورد خب بهم بخورد و ایران در این صورت به جایگاه قبلی خود بر می گردد.
[

«محمدرضاامیر حسنخانی» عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اتمام اولتیماتوم ایران به اروپا اظهار داشت: واقعیت ماجرا این است که در برجام کشورهای 5+1 آمدند و با ایران مذاکره کردند و در واقع برجام یک تفاهم بین المللی و چند جانبه است که به تائید سازمان ملل هم درآمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام سبب شده است تا بقیه عوامل و دیگر اعضای برجام که در این قرارداد دخیل بودند به تعهدات خود پایبند نباشند و عمل نکنند؛ در معاهده برجام بنا بر این بود که اگر یکی از طرف ها از این قرارداد خارج شد دیگر طرف ها به تعهدات خود عمل کنند تا بهم نخورد اما اروپایی ها می خواهند همه این بار را بر دوش ایران بیاندازند و این مسئله قابل قبول نیست.

,

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در این شرایط ایران تصمیم بسیار مناسبی در خصوص کاهش تعهدات برجامی گرفت، اما اروپایی های می گویند ایران باید از مواضع خود برگردد و به برجام متعهد باشد؛ همچنین طرف اروپایی اعلام کرده است که اگر ایران از مواضع خود عقب ننشیند تحریم می شود، گرچه در حال حاضر هم در شرایط کنونی اروپایی ها بالاترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده اند.

,

حسنخانی در ادامه گفت: چیز خاصی از برجام به دست ایران نرسیده است و قابل قبول نیست؛ من معتقدم ایران باید گام خیلی محکمی بردارد و اگر قرار است برجام بهم بخورد خب بهم بخورد و ایران در این صورت به جایگاه قبلی خود باز می گردد.

,

وی با طرح این سوال که "چرا 1+5 به سراغ ایران آمده است؟" گفت: چون ایران به یک سری توانمندی ها دست پیدا کرده بود و بر همین اساس آمدند و با ایران مذاکره کردند.

,

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اشاره کرد: 1+5 احساس می کردند که اگر با ایران مذاکره کنند برایشان بهتر باشد؛ الان باید همان شرایط فراهم شود تا این ها احساس کنند که به راحتی نمی توانند با ایران درگیر شوند.

,

وی در پاسخ به این سوال که " آیا در صورت ورود ایران به گام دوم کاهش تعهدات برجامی، باعث تغییر رفتار اروپایی ها خواهیم بود؟" گفت: بالاتر از سیاهی رنگی نیست؛ اروپایی ها الان هر ابزاری که می خواهند دارند، به عنوان مثال همین انگلیسی ها کشتی ایران را متوقفف کردند و بالاتر از این دیگر کاری نمی توانند بکنند.

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس با بیان بد عهدی های اروپا در برجام تاکید کرد: مطمئن باشید اگر اروپایی ها می توانستند عملیات نظامی علیه ایران انجام دهند تا امروز انجام می دادند.

,

حسنخانی در ادامه اشاره کرد: اروپایی ها ملاحظه ای در کارشان نیست و کاری نیست که بتوانند بکنند و نکرده باشند؛ ایران نباید خیلی نگران این باشد که اروپایی ها تصمیم خواهند گرفت که کشور را دچار چالش کنند چون هر تصمیمی خواستند گرفتند و هرکاری که خواستند انجام داده اند و ایران را با چالش مواجه کرده اند.

,

وی در تشریح آینده برجام اذعان کرد: آینده برجام بستگی به اروپایی ها دارد؛ اروپایی ها اگر واقعا به سر خط بیاند و کار را به جلو ببرند می توانند برجام راحفظ کنند وگر نه ایران به صلاحش نیست که به تنهایی زیر بار برجام برود چون ضررش بیشتر از سودش است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه