اخبار داغ

برجام به فرجام رسید؛

پایان ضرب‌العجل 60 روزه به اروپائیان و عقب‌گرد تعهدات برجامی ایران

پایان ضرب‌العجل 60 روزه به اروپائیان و عقب‌گرد تعهدات برجامی ایران
بیش از یک سال از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و مهلت 60 روزه ایران به اروپا نیز به پایان رسیده و توقف تعهدات ایران در انتظار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، طی چند سال گذشته موضوعی به نام برجام مطرح شد، برجامی که از آن در داخل کشور به‌گونه‌ای صحبت می‌شد که قرار بود یک‌شبه همه مشکلات را از صفرتا صد حل کند و همه مشکلات کشور به برجام گره‌زده شد به‌طوری‌که می‌گفتند با برجام دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

 

,

 هدف از برجام این‌گونه بیان می‌شد که همه تحریم‌ها علیه ایران لغو می‌شود و با لغو تحریم‌ها از مشکل اشتغال و ازدواج گرفته تا مشکل اقتصادی و حتی آب و کشاورزی هم برطرف می‌شود، این در حالیست که در برجام قرار بود ایران به تعهدات خود عمل کند و طرف‌های غربی هم به تعهدات خود پایبند باشند و تحریم‌ها را لغو کنند اما مدتی پس از برجام تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران آغاز شد.

,

 

,

اعمال تحریم‌های ظالمانه

, اعمال تحریم‌های ظالمانه, اعمال تحریم‌های ظالمانه,

 

,

آمریکا از ابتدا دشمنی بوده که خوی استکباری آن تغییری پیدا نکرده، پس اعتماد به دشمن سودی ندارد و آمریکا با دیگر همدستانش تنها در برجام اهداف خود را دنبال می‌کنند و تلاش خود را برای زمین‌گیر کردن ملت ایران به کار گرفته و به هر قیمتی به دنبال فشار و تسلیم کردن این ملت است.

,

 

,

از همان ابتدا ایران برای تعهدات خود اقدام کرد، سانتریفیوژها متوقف شدند، قلب راکتور اراک را با بتن پر کردند، غنی‌سازی تقلیل یافت و اورانیوم ذخیره‌شده را اکسید کردند و  هر آنچه که تعهد داده بودند را موبه‌مو اجرایی کردند، اما طرف مقابل نه‌تنها به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نبود بلکه هرروز تحریم‌های جدیدی را اعمال می‌کردند.

,

 

,

تحریم‌های آمریکا در این مدت نشان داد عده‌ای که خود را به خواب‌زده‌اند بیدار شوند و بدانند آمریکا قابل‌اعتماد و اطمینان نیست.

,

 

,

 14 ماه پس از خروج آمریکا از برجام

,  14 ماه پس از خروج آمریکا از برجام,  14 ماه پس از خروج آمریکا از برجام,

 

,

اما در 18 اردیبهشت‌ماه سال 97 آمریکا از برجام خارج شد و اروپا و چند کشور دیگر در برجام ماندند، این در حالیست که اروپا اهداف آمریکا را دنبال می‌کند و در برجام ماند تا بتواند از ایران امتیازهای بیشتری را بگیرد.

,

 

,

اما در طول یک سالی که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد، همچنان اروپا و سایر کشورهای غربی بر روی ریل عدم پایبندی به تعهدات خود در برجام حرکت می‌کنند و هرروز شاهد تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دشمنان علیه ملت ایران هستیم.

,

 

,

میانجی‌گری بی‌نتیجه

, میانجی‌گری بی‌نتیجه, میانجی‌گری بی‌نتیجه,

 

,

از مدت‌ها قبل آمریکا بر طبل مذاکره مجدد با ایران کوبید و حتی سفیر ژاپن را برای میانجی‌گری فرستاد اما ایران جوابی به این خواسته آمریکا نداده و همین ایستادگی و مقاومت ایران در برابر آمریکا آن‌ها را کلافه و عصبانی کرده است.

,

 

,

دقیقاً در تاریخ سالروز خروج آمریکا از برجام، شورای عالی امنیت ملی ایران بیانیه‌ای صادر کرد که در آن‌یک ضرب‌الاجل 60 روزه به اروپا و سایر کشورهای باقیمانده در برجام داد به‌طوری‌که چنانچه اروپا در این مدت مذکور به تعهدات و قول و قرارهای خود عمل نکند، ایران گام دوم را در راستای کاهش تعهدات خود در برجام خواهد برداشت.

,

 

,

در بخشی از این بیانیه آمده بود که جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج دربندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

,

 

,

اتمام مهلت 60 روزه به کشورهای باقیمانده در برجام

, اتمام مهلت 60 روزه به کشورهای باقیمانده در برجام, اتمام مهلت 60 روزه به کشورهای باقیمانده در برجام,

 

,

این اقدام شورای عالی امنیت ملی ایران نشان‌دهنده ایستادگی در برابر دشمنان خصوصاً آمریکا بود چراکه عقب‌نشینی در برابر دشمن آن‌ها را گستاخ‌تر می‌کند و سبب می‌شود با این اقدام آن‌ها به خود آمده و دست و پای خود را در برجام جمع کنند.

,

 

,

حالا مهلت 60 روزه ایران به اروپا به پایان رسیده و باید منتظر ماند و دید که آیا اروپا به تعهدات خود عمل می‌کند یا خیر و در صورت عدم تعهدات خود ضروری است تا ایران گام دوم خود را در راستای کاهش تعهدات در برجام بردارد.

,

 

,

امتیاز گیری، هدف اصلی اروپا و آمریکا از برجام

, امتیاز گیری، هدف اصلی اروپا و آمریکا از برجام, امتیاز گیری، هدف اصلی اروپا و آمریکا از برجام,

 

,

همایون رهبران کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با سفیر افلاک اظهار داشت: با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شد و اروپا به تعهدات خود در این‌یک سال عمل‌نکرده است، آیا برجامی هنوز وجود دارد؟

,

 

,

وی افزود: با خروج آمریکا از برجام و ماندن اروپا، درواقع یک تقسیم‌کار اما با یک هدف مشخص بین این دو کشور صورت گرفته به‌طوری‌که آمریکا از برجام خارج شد تا به تعهدات خود عمل نکند و اروپا ماند که ایران را در برجام نگه دارد و وقت‌کشی نماید و بتواند امتیازات بیشتری بگیرد.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه غرب می‌خواهد ایران را در برجام مقصر جلوه دهد عنوان کرد: آمریکا جدیداً از شورای حکام درخواستی داشته تا در این شورا پایبندی ایران در برجام بررسی شود که آیا ایران در برجام به تعهدات خود پایبند بوده یا خیر و این در حالیست که ایران از همان ابتدا به همه تعهدات خود عمل کرده است.

,

 

,

وی اینستکس را یک فریب و توطئه جدید از سوی غرب دانست و گفت: آن‌ها قصد دارند تا پول فروش نفت به‌حساب آن‌ها واریز شود و در عوض به‌جای پول، غذا و دارو بدهند که هدف غرب از این برنامه، تأمین منافع مالی خودشان است.

,

 

,

گره زدن اینستکس به برجام

, گره زدن اینستکس به برجام, گره زدن اینستکس به برجام,

 

,

رهبران تصریح کرد: غرب در تلاش است تا اینستکس را به برجام گره بزنند درحالی‌که در هیچ جای مذاکره و برجام اسمی از اینستکس برده نشده و هدف اصلی آن‌ها از این برنامه جدید این است که سطح توقع ما را کاهش دهند.

,

 

,

وی با اشاره به پایان مهلت 60 روزه به اروپا افزود: جمهوری اسلامی ایران در این مدت به تعهدات خود پایبند بوده و اکنون فرصت‌ها آن‌ها به اتمام رسیده و از این پس اقدام متقابل قدم‌به‌قدم صورت می‌گیرد و ما نیز به تعهدات خود عمل نخواهیم کرد.

,

 

,

وی اظهار داشت: ایران ناقض برجام نبوده و نباید در برابر دشمن عقب‌نشینی کرد چراکه کوتاه آمدن در برابر دشمن آن‌ها را گستاخ‌تر می‌کند؛ امتیاز گیری هدف اصلی طرف‌های مقابل در برجام است و غرب حل مشکلات و لغو تحریم‌ها را نه‌تنها در نظر ندارند برای تحریم‌های بیشتر و فشار مضاعف همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

,

 

,

رهبران با اشاره به توقیف نفت‌کش ایرانی توسط انگلیس افزود: انگلیس به بهانه‌اینکه این نفت‌کش به‌قصد سوریه درحرکت بوده نفت‌کش را توقیف کرده که نشان می‌دهد همه همدست یکدیگر بوده و به هر بهانه‌ای اقداماتی انجام می‌دهند.

,

 

,

به‌هرحال کشور ما ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی دارد که با تکیه‌بر ظرفیت‌ها و اتکا به این پتانسیل‌ها می‌تواند مشکلات کشور را برطرف کرد و ضروری است تا دولت و دیپلماسی قاطعانه در راستای کاهش تعهدات برجامی گام بردارند و این ایستادگی دشمن را به عقب خواهد راند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه