اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با دانا؛

هیچکدام از اقدامات ایران ناقض برجام نبوده است/ آمریکا به دنبال اجماع جهانی علیه ایران است/ دست اروپا برای اقدام عملی باز نیست

هیچکدام از اقدامات ایران ناقض برجام نبوده است/ آمریکا به دنبال اجماع جهانی علیه ایران است/ دست اروپا برای اقدام عملی باز نیست
فرج الله رجبی به اتمام اولتیماتوم 60 روزه ایران به اروپا اشاره کرد و گفت: دست دولت های اروپایی برای این که اقدامات خود را به اقدام عینی عملی تبدیل کنند باز نیست؛ اروپایی ها باید روزی که این قرارداد را امضاء می کردند به فکر این مسائل بودند.
[

«فرج الله رجبی» عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به پایان اولتیماتوم ایران به اروپا اظهار داشت: قبلاً رئیس جمهور کشور اعلام کرده است که در صورت عدم اقدامات اروپا در راستای تامین منافع ایران از برجام، جمهوری اسلامی ایران اقدامات خود را در خصوص کاهش تعهدات برجامی انجام خواهد داد و این تصمیم نظام است که صرفاً یک تهدید تو خالی، عادی و سیاسی نبوده و نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی تصریح کرد: کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران این پیام را به اروپایی ها منتقل کرد که نظام جمهوری اسلامی گام به گام پیش خواهد رفت و اقدام خواهد کرد و قطعا گام دوم را اجرا می کند.

,

نماینده مردم شیراز در پاسخ به این سوال که "آیا با وارد شدن ایران به گام دوم شاهد تغییر رفتار اروپایی ها خواهیم بود؟" گفت: در حال حاضر هم تمامی اقدامات ایران در چارچوب و در راستای معاهده برجام است و برجام توسط ایران نقض نشده و از برجام هم بیرون نیامده است.

,

 

,

آژانس 15 بار راستی آزمایی ایران را تأیید کرد

, آژانس 15 بار راستی آزمایی ایران را تأیید کرد, آژانس 15 بار راستی آزمایی ایران را تأیید کرد,

رجبی با بیان این که آژانس بین المللی 15 بار راستی آزمایی ایران را تائید کرده است، اذعان کرد:  راه دیگری جز کاهش تعهدات برجامی وجود ندارد، یا باید آمریکا و اروپا تعهدات خود را بپذیرند، همانطور که ایران پذیرفته است یا طرفین باید طبق برجام عمل کنند.

,

وی افزود: مهم ترین نکته این است که ایران گام های خود را در قالب برجام بر می دارد؛ به نظر می رسد سیاست آمریکا این است که ایران را عصبانی و نگران کند و همچنین فشارهای داخلی را تشدید کند تا ایران از برجام خارج شود که بتواند اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کند.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که "چرا اروپا ضرب العجل ایران را جدی نمی گیرد؟" گفت: فکر نمی کنم طرف اورپایی اولتیماتوم ایران را جدی نگرفته باشد؛ همین که تلاش کردند اینستکس را ایجاد کنند خود همین تلاش است و قول های جدیدی را دادند تا بتوانند یک مقدار از نفت ایران را بخرند.

,

فرج الله رجبی بیان داشت: ساختار اقتصادی اروپا الزاما پیرو ساختار سیاسی اش نیست، یعنی آن اشراف و نفوذی را که در کشورهای بلوک شرق مثل چین یا حتی روسیه بر شرکت های غیر دولتی می بینیم، در اروپا وجود ندارد.

,

 

,

مراودات اروپا یا آمریکا بیشتر از ایران است

, مراودات اروپا یا آمریکا بیشتر از ایران است, مراودات اروپا یا آمریکا بیشتر از ایران است,

وی با بیان این که دست اروپایی ها زیاد باز نیست تاکید کرد: اروپایی ها به خاطر مراودات زیادشان با آمریکا این مسئله را تبعیت نمی کنند و همچنین دست دولت های اروپایی برای این که اقدامات خود را به اقدام عینی عملی تبدیل کنند باز نیست؛ اروپایی ها باید روزی که این قرارداد را امضاء می کردند به فکر این مسائل بودند.

,

نماینده مردم شیراز در پاسخ به این سوال که "آیا می خواستیم با برجام به ایسنتکس برسیم؟" گفت: خیر؛ ما یک مسیری را در قالب برجام طی می کنیم به دلیل این که اگر از برجام بیرون بیایم، با توجه به شیطنتی که در کشورهای اروپایی وجود دارد، آمریکا تلاش خواهد کرد تا یک اجماع جهانی علیه ایران ترتیب دهد.

,

فرجی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه که گفته بود اینستکس کف توقعات ایران هم نیست، اظهار داشت: اقدام ایران بیهوده نبوده است و هم در اروپا و هم در آمریکا مطرح شده است که ایران در اقدامات خودش مصمم است و برای خودش یک چارچوب روشنی دارد و برنامه اقدام عملی در مقابل نقض عهد و عدم حضور موثر اروپا در برجام را دارد.

,

وی تصریح کرد: معتقدم که تا دو سه ماه دیگر تکیلف ماجرا به کل روشن خواهد شد و یک فضای جدیدی در عرصه بین الملل به وجود خواهد آمد.

,

فرجی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "آیا دولت می خواهد بحث مذاکرات و برجام را تا پایان سال 1400 ادامه دهد؟" گفت: در این مسئله دولت به تنهایی نمی تواند تصمیم بگیرد و کل نظام در این خصوص تصمیم خواهد گرفت؛ دولت نه می تواند به تنهایی تصمیم بگیرد و نه می تواند استراتژی های این مسئله را روشن کند.

,

وی با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی و اختیاراتی که روشن است، تبیین سیاست های خارجی جزء اختیارات مقام معظم رهبری است.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس اشاره کرد: به نظر نمی رسد در شرایط فعلی هیچ یک از قوا و اجزای نظام برنامه اش این باشد که به صورت مجزا و جزیره ای اقدام کند و تک روی کند.

,

رجبی در پایان گفت: همه اقدامات ایران در قالب تصمیمات یک پارچه نظام خواهد بود و دولت هم حتما این کار را انجام خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه