اخبار داغ

اهمیت تولیدات دامی و کشاورزی در روستاهای هرمزگان/تصاویر

اهمیت تولیدات دامی و کشاورزی در روستاهای هرمزگان/تصاویر
با افزایش مهاجرت به سمت شهرها بسیاری از مناطق روستایی که سالیان زیاد نقش مهمی در تولیدات دامی و کشاورزی استان هرمزگان داشتند خالی از سکنه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ با توجه به آمار و ارقام در چرخه رونق تولید کشور یکی از مهم ترین نقش ها بر عهده روستاهاست، اقتصاد کشورهای در حال توسعه مانند ایران بسیار وابسته به اقتصاد روستایی است و این مسئله در این برهه زمانی بیشتر نقش روستاها در رونق تولید را نشان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
 
,
اما اکنون شاهد این هستیم که به علت کمبود امکانات و توزیع نامتوازن ثروت میان شهر‌ها و روستا‌ها باعث شده که روستانشینان برای برخورداری از فرصت‌ها و امکانات مطلوب‌تر به مناطق شهری مهاجرت کنند که همین خروج از مناطق روستایی، سرمنشاء بروز و تحمیل آسیب‌هایی جدی به اقتصاد کشور می‌شود.
,
 
,
یکی از عوامل اصلی در رشد و گسترش حاشیه نشینی در شهرها را می توان در مهاجرت از روستاها، جستجو کرد و در نتیجه کم توجهی به مناطق روستایی و عشایری به مانند خشت اولی است که با تعبیه نادرست آن، تا ثریا دیوار را کج خواهد کرد و به بیان دیگر، این مناطق فرصتی بالقوه و بسیار موثر برای رونق تولید و اقتصاد محسوب می‌شوند اما غفلت و بی توجهی نسبت به آنها، باعث بروز تهدید‌های جدی در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، تولیدی و اجتماعی خواهد شد.
,
 
,
مناطق روستایی هرمزگان نیز از این مهم مستثنی نیستند که با افزایش مهاجرت به سمت شهرها بسیاری از این مناطق که سالیان زیاد نقش مهمی در تولیدات دامی و کشاورزی استان داشتند اکنون خالی از سکنه شده اند.
,
 
,
امیدواریم مسئولان با تامین امکانات برای مناطق روستایی و ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی دامداری و کشاورزی در در این مناطق جهت بهبود اقتصاد و رونق تولید کشور گامی موثر بردارند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه