اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:

برخورد با پدیده زمین‌خواری در زنجان تشدید می‌شود

برخورد با پدیده زمین‌خواری در زنجان تشدید می‌شود
مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در صورت مشاهده هرگونه تعدی و تجاوز به منابع طبیعی و اراضی ملی از سوی زمین خواران به طور جدی برخورد می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; خلیل آقاجانلو امروز در جلسه شورای اداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به وضعیت فعلی کشور درعرصه‌های بین‌المللی و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان به برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه ها در این اداره کل تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی همچنین به ضرورت مدیریت هزینه ها تاکید کرد وافزود: امسال نیزهمانند سال های گذشته صندوق توسعه ملی علی رغم فشارها و تحریم ها اعتباراتی را در راستای توسعه، حفظ و حراست از سرمایه های ملی ابلاغ و به تصویب رسانده است.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان از تصویب 23 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای استان زنجان در سال جاری خبر داد.

,

وی از 2.5 برابر شدن اعتبارات استانی هم خبرداد و گفت: با افزایش اعتبارات، مسئولیت همکاران نیز جهت پیشبرد اهداف تعیین شده سنگین‌تر می‌شود.

,

آقاجانلو با اشاره به تداوم اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی گفت: با اجرای موفقیت آمیز طرح‌های منابع طبیعی دراستان روند تزریق اعتبارات از محل این صندوق همچنان ادامه خواهد داشت.

,

وی به مشارکت ادارات منابع طبیعی در همه شهرستانهای استان در طرح‌های صندوق نیز تاکید کرد و افزود: اگر قانون حفاظت از محیط بانان و جنگل‌بانان به تائید شورای نگهبان برسد و در کشور اجرایی شود، دغدغه فعالان در عرصه یگان حفاظت منابع طبیعی در سراسر کشور نیز کاهش می یابد.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان حضور به موقع ماموران یگان حفاظت این اداره کل در اطفای حریق مراتع و جنگل‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با اقدامات پیشگیرانه و با آموزش جوامع محلی و دهیاران در روستاهای مناطق بحرانی می‌توان از آتش گرفتن حجم وسیعی از مراتع جلوگیری کرد.

,

وی با تاکید براولویت بندی هزینه های ضروری و غیر ضروری و همچنین تامین امکانات لازم برای اطفاء حریق در شهرستان‌های تابعه افزود: هیچ شهرستانی در استان زنجان نباید مشکل تامین آب و یا سوخت داشته باشد.

,

آقاجانلو با اشاره به جذب سرمایه گذار برای نهالستان کوشکن و استفاده از تمام پتانسیل این نهالستان خاطر نشان کرد: برای تولید بذر نیز باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا در سال آینده با مشکلات جدی در این حوزه مواجه نشویم.

,

وی تعامل با مردم را یکی از نقاط مثبت در مبارزه به زمین خواری برشمرد و گفت: با زمین خواران به طور جدی برخورد می‌شود.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان آگاهی بخشی و مشارکت مردمی را به عنوان مهمترین رکن در حفاظت و صیانت از این سرمایه های خدادادی اعلام کرد و گفت: در این راستا گامهای خوبی در استان برداشته شده است.

,

وی با اشاره به اجرای طرح کاداس در استان، امکان اصلاح نقشه‌های منابع طبیعی نیز به وجود می‌آید خاطر نشان کرد: کاداستر، سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که با مکانیزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می‌کند.

,

آقاجانلو با اشاره به ضرورت مستند سازی پروژه‌های در حال احداث منابع طبیعی نیز خاطر نشان کرد: اداره منابع طبیعی هر شهرستان مسئول مستند سازی و به تصویر کشیدن روند فیزیکی طرح ها در همان شهرستان هستند.

,

وی تصریح کرد: با تهیه و توزیع کتابچه از مستندات به فرمانداران، دهیاران و جوامع محلی می‌توان آنان را در جریان اقدامات انجام شده قرار داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه