اخبار داغ

30 هزار زائر اولی در سال گذشته مهمان امام رضا شدند

30 هزار زائر اولی در سال گذشته مهمان امام رضا شدند
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان گفت: در استان اصفهان در سال گذشته حدود 30 هزار نفر زائر اولی اعزام شدند که 12 هزار نفر آن به صورت مستقیم از استان و بقیه توسط سهمیه‌هایی که برای اداراتی چون بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صاحب نیوز؛ سیدرضا مرتضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نمایندگی آستان قدس رضوی استان اصفهان، اظهار کرد: استان قدس رضوی در گذشته محدوده فعالیت‌هایش به شهر مقدس محدود بود و بیشتر خدمات را در حوزه حرم و محدوده حرم ارائه می‌داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان با اشاره به تغییر محدوده فعالیت آستان قدس، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از استان قدس رویکرد جدیدی را خواستار شدند که در رأس آن ورود در کارهای فرهنگی و محرومیت‌زدایی، ترویج سبک زندگی رضوی در جای‌جای کشور و حتی در کل جهان اسلام بود

,

وی افزود: با حضور آیت‌الله رئیسی دفاتر در استان‌ها با چهار مأموریت فعال‌تر شدند؛ مأموریت فرهنگی، محرومیت‌زدایی و کمک به رفع محرومیت در سراسر کشور، ترویج فرهنگ وقف و نذر و شبکه خادم یاری از چهار محور مأموریت در استان‌ها بود.

,

مرتضوی عنوان کرد: در گذشته اگر کسی ساکن مشهد نبود نمی‌توانست خادم امام رضا باشد؛ اما در حال حاضر شرایط برای خادمی افراد در تمامی استان‌ها فراهم است.

,

سیدرضا مرتضوی بیان کرد: 57 هزار از مشهد در کشیک‌های هشت‌گانه حرم به فعالیت می‌پردازند و 240 هزار نفر از سراسر کشور در تعریف جدید از خادم زائر، متقاضی خادمی امام رضا هستند.

,

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان با بیان اینکه هیچ‌کدام از خادمین حقوقی دریافت نمی‌کنند، گفت: یک خادم در مشهد در مدت یک هفته حداقل 12 ساعت کشیک است و خادمان در دیگر استان‌ها می‌توانند بین یک تا 12 بار در سال حضور پیدا کنند و کشیک شوند، علاوه بر آن خادمان دیگر استان‌ها هفته‌ای شش ساعت وقف اما رضا می‌کند و در قالب کانون ۲۵ گانه های تعریف شده در استان خود خادم هستند.

,

وی افزود: در استان اصفهان 16 هزار و 500 نفر متقاضی ورود به خادم یاری داریم از این تعداد 14 هزار و 600 نفر ورود پیگیری‌های بعدی و تشکیل پرونده دادند و از این تعداد که تشکیل پرونده دادند هفت هزار نفر وردشان کامل شده و وارد عرصه خدمت‌رسانی شدند و هفت هزار و 600 نفر در مسیر کارهای آموزشی هستند و این در شرایطی است که جذب خادم یار اطلاع‌رسانی عمومی نشده است.

,

سید رضا مرتضوی در مورد نحوه گزینش و نظارت خادمین اظهار کرد: افراد با آزمون و گزینش وارد این عرصه می‌شوند و از سه مسیر بررسی می‌شود که در ابتدا این بررسی شخصی است که خدمت می‌گیرد و در مرحله دوم کانونی که این اتصال را برقرار کرده و سوم دستگاه نظارتی مجموعه است.

,

وی افزود: در دهه کرامت پرچم گردانی در ۱۷۰ نقطه استان و در ۱۷ شهرستان انجام که از روز جمعه آغاز شده است؛ در ایام ماه مبارک رمضان ۱۲۸ محله در اصفهان به مدت هشت شب و در هشت ایستگاه ثابت و هشت ایستگاه سیار با توزیع ژتون غذای حضرت ۱۱۰ هزار نفر از افطاری در اصفهان بهره‌مند شدند

,

مرتضوی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان در سال گذشته حدود 30 هزار نفر زائر اولی اعزام شدند که 12 هزار نفر آن به صورت مستقیم از استان و بقیه توسط سهمیه‌هایی که برای اداراتی چون بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شد

,

سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه معرفی این زائر اولی‌ها با شناسایی در مساجد است، بیان کرد: آن‌ها سه روز و سه شب در مشهد مهمان اما رضا هستند و هزینه ایاب و ذهاب هم توسط خیرین پرداخت می‌شود.

,

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان تصریح کرد: منطقه فردوان اصفهان یکی از موقوفات قدیمی اصفهان است که مردم در این منطقه مشکلاتی دارند که در جلسه‌ای که در خدمت آیت‌الله رئیسی بودیم مطرح و با نظر وی و کمک مردم مسیری انتخاب شد که با تغییر در تولیت مواجه شد.

,

وی در مورد انتقاداتی که برخی از جانمایی میدان امام برای برگزاری جشن دهه کرامت در اصفهان مطرح می‌شود، بیان کرد: میدان امام در اصفهان برای مراسمات یک محل پذیرفته شده در اصفهان است؛ البته در این مراسم کلیه اقدامات لازم برای جلوگیری از تخریب فضا و حال کاسبین و مردم درنظر گرفته شده است

,

محمدحسین محسن زاده کرمانی همچنین در نشست اظهار کرد: برای دهه کرامت از گذشته مراسماتی برگزار می‌شده است اما با توجه به تغییر رویکرد استان بیشتر به دهه کرامت وارد شده و امسال پر رنگ تر خواهد بود.

,

رئیس ستاد دهه کرامت استان تصریح کرد: برنامه خاص در میدان امام با عنوان رواق رضوی شکل خواهد گرفت که در آن غرفه‌هایی که بخشی از خدماتی استان است به مردم ارائه می‌شود و از ساعت 19 الی 22 دایر است

,

وی در مورد برنامه‌های دیگر استان در دهه کرامت بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا، پرچم گردانی، پیاده‌روی خادم یاران در روز تولد امام رضا از میدان انقلاب از ساعت 18 بعدازظهر به صور نمادین به سمت میدان امام حسین و در آخر به میدان امام از جمله برنامه‌های استان است.

,

محسن‎زاده بیان کرد: از دیگر برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس حضور کلیه خادمین به صورت ملبس در نماز جمعه، تلاوت قران در امامزاده اسحاق، غبارروبی غبور شهدا در گلستان و حضور خادمین با لباس ملبس در این مراسم است.

,

وی افزود: علاوه بر جشن در میدان امام؛ ناحیه‌های امام صادق (ع) و امام رضا (ع) 12 جشن در 12 نقطه اصفهان برگزار می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه