اخبار داغ

حجاج ایرانی از فردا به عربستان می‌روند

حجاج ایرانی از فردا به عربستان می‌روند
اعزام زائران ایرانی از فردا رسما آغاز خواهد شد؛ ایرانی‌ها تا ۱۷ شهریورماه برای انجام مناسک حج تمتع (واجب) در عربستان حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پنجشنبه گذشته (۱۳ تیرماه) گروهی از کارگزاران زیارتی عازم مدینه شدند تا شرایط ورود را برای زائران ایرانی آماده کنند. اکبر رضایی ـ معاون سازمان حج و زیارت ـ از آماده بودن امور اجرایی برای ورود زائران خبر داد و گفت: پروازهای زائران از فردا (دوشنبه ۱۷ تیرماه) آغاز می‌شود. اعزام‌ها تا ۱۴ مرداد ادامه دارد و اولین گروه از زائران نیز ۲۶ مرداد به کشور برمی‌گردد که فرایند بازگشت تا ۱۷ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او یادآور شد که امسال تمام پروازها توسط شرکت هواپیمایی داخلی (ایران‌ایر) و با مجوز هواپیمایی عربستان سعودی انجام می‌شود که باعث صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها شده است.
,
 
,
اکبری با یادآوری این‌که سهمیه حج امسال در مجموع برای زائران و عوامل خدماتی ۸۶ هزار و ۶۵۰ نفر بوده است، درباره نتیجه درخواست ایران از عربستان برای افزایش این سهیمه تا ۱۰ هزار نفر دیگر، گفت: احتمال دارد در چند روز آینده، سهیمه ایران افزایش داشته باشد، ما آمادگی لازم را داریم و امیداریم محقق شود، البته هنوز میزان سهمیه‌ای که قرار است افزایش یابد، مشخص نیست.
,
 
,
او درباره نرخ ارزی که به زائران حج تمتع اختصاص یافته است، توضیح داد: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی ارز همراه هر زائر ۲۰۰ دلار با نرخ ۱۲ هزار و ۷۹۰ تومان تعیین شده که زائران با ارائه کارت ملی به شعب ارزی بانک ملی می‌توانند آن را دریافت کنند. همچنین هماهنگ شده است مدیران کاروان به صورت متمرکز ارز همراه زائران را دریافت و بین آن‌ها توزیع کنند.
,
 
,
معاون سازمان حج و زیارت افزود: نرخی که برای ارز مورد نیاز زائران تعیین شده مطابق با ضوابط بانک مرکزی است و از ابتدا نیز اعلام شده بود به این روش عمل خواهد شد و قرار نبود ارز به نرخ نیمایی اختصاص داده شود.
,
 
,
اکبری درباره شرایط اسکان زائران در مدینه و مکه نیز گفت: در مذاکره‌های انجام شده هتل‌های مورد نیاز زائران ایرانی با حفظ کیفیت گذشته اما با ۸ درصد کاهش قیمت در اختیار قرار داده شده است. با توجه به نوساز بودن ساختمان‌ها در مدینه، مشکلی برای اقامت زائران در این شهر نداریم. بیشتر ساختمان‌ها با کیفیت است اما در مدینه به دلیل تخریب هتل‌ها در اطراف حرم که به همان میزان مسکن ساخته نشد با محدودیت‌های شدیدی در منطقه مرکزی مواجهیم. برای همین کیفیت مسکن در شهر مدینه در مقایسه با مکه کمتر است و این موضوع مدت زمان اقامت زائران ایرانی را در مدینه نسبت به سال‌های گذشته کاهش داده است.
,
 
,
منبع: ایسنا
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه