اخبار داغ

نماینده مردم بروجرد در مجلس:

اینستکس بازی اروپا برای عدم انصراف ایران از برجام و توقف فعالیت‌های هسته‌ای

اینستکس بازی اروپا برای عدم انصراف ایران از برجام و توقف فعالیت‌های هسته‌ای
نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: اروپا با طرح اینستکس، تنها بهانه‌ای را به دست گرفت تا ایران را از کنار رفتن از برجام منصرف و اراده ایران برای ادامه فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس گودرزی در گفت‌وگو با سفیر افلاک اظهار داشت: برجام یک سند و توافق بین ایران و 1+5 بر مبنای رفع تحریم‌ها و گشایش اقتصادی بود، اما عملاً این اتفاق رخ نداد و تحریم‌های ظالمانه جدید نیز وضع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, اظهار داشت:,

 

,

وی با اشاره به نقض برجام توسط آمریکا افزود: در اردیبهشت 97 آمریکا از برجام خارج شد و ادبیاتی شبیه رفتن یک مزاحم،1+4 و یا دوره پسا خروج آمریکا از برجام و جملات مشابه، مشکلی را حل نکرد و ملت به دنبال نتیجه برجام هستند؛ از برجام در روزگاری به‌عنوان آفتاب تابان، فتح الفتوح و درخت گلابی یاد می‌شد اما امروز پس از سپری شدن سال‌ها، فلان کشور اروپایی به ایران می‌آید و باکمال وقاحت اعلام می‌کند که اگر استفاده ایران از میوه درخت برجام فراهم نیست از سایه آن استفاده کنند! و این توهین به ملت ایران است.

,

 

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینستکس عنوان کرد: اینستکس محصول تقسیم‌کار مشترک بین آمریکا و اروپاست به‌طوری‌که نتیجه آن خروج آمریکا از برجام به‌منظور ابزاری برای فشارهای بیشتر و ماندن اروپا برای امتیاز گیری بیشتر است.

,

 

,

وی تصریح کرد: اروپا اقدام قابل‌توجهی پس از خروج آمریکا در ارتباط با تعهدات 1+5 در برابر ایران از خود نشان نداد؛ اروپا با طرح اینستکس، تنها بهانه‌ای را به دست گرفت تا ایران را از کنار رفتن از برجام، منصرف و اراده ایران برای ادامه فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کند.

,

 

,

گودرزی بیان کرد: اروپا زمانی می‌تواند ادعا کند که نسبت به برجام پایبند بوده و به مفاد برجام وفادار است که نقش 1+5 در برجام را محقق کند و در این توافق، اروپا نه‌تنها باید وظایف و تعهدات خود را نسبت به برجام انجام دهد بلکه برای اینکه اثبات کند که برجام نقض نشده است باید نبود آمریکا را نیز جبران کند.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه اینستکس گره‌ای از گره‌های کشور باز نمی‌کند گفت: قرار بود اتحادیه اروپا یک کانال مالی طراحی کند تا ما سرمایه فروش نفت را در آن قرار دهیم و طبق دارایی‌هایمان، نیاز کشور را برآورده کنیم نه اینکه غذا و دارویی که قبلاً نیز می‌توانستیم تهیه کنیم را به ازای فروش نفت در اختیار ما قرار دهند.

,

 

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز با محدودیت‌های ایجادشده، تنها فرصتی برای اروپا ایجادشده است که ما از تسلط بر سرمایه‌های ارزی خودمان محروم شویم و اینستکس تنها بهانه‌ای است که دسترسی ما را به منابع مالی و ارزهای ناشی از فروش نفت، محدود کرده و از بین ببرند.

,

 

,

وی اظهار داشت: تا امروز برجام گره‌ای از گره‌های کشور ما را برطرف نکرده و جمهوری اسلامی باید بااقتدار تمام در سیاست‌های خود نسبت به برجام تجدیدنظر نموده و با اقدامات مقتدرانه که در چارچوب برجام می‌گنجد و فراتر از شروط برجام نیست به آمریکا و اروپا نشان دهد چنانچه قصد عدم انجام تعهد و پایبندی به برجام را داشته باشند و به دنبال فریب ایران برای فرصت سوزی بیشتر باشند، جمهوری اسلامی ایران این شرایط را تحمل نمی‌کند و با اقدام و عمل ایران باید در برابر آمریکا و اروپا از موجودیت، هویت و استقلال خود دفاع کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه