اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم:

قاچاق چوب، جنگل‌های طارم را تهدید می‌کند؛ کشف بیش از 50 تن چوب قاچاق در شهرستان طارم

قاچاق چوب، جنگل‌های طارم را تهدید می‌کند؛ کشف بیش از 50 تن چوب قاچاق در شهرستان طارم
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: در سال جاری بیش از 50 تن چوب قطع شده غیر مجاز در این شهرستان کشف و ضبط شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضیاءالدین حسنلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: شهرستان طارم دارای وسعت 214 هزار هکتار می باشد که از این میزان 173 هزارهکتار آن جزء عرصه های ملی بوده و مابقی به مساحت 43 هزارهکتار اراضی زراعی و باغی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: در شهرستان طارم ۳ هزار و ۵۶۱ نفر دامدار بهره بردار با پروانه وابسته به مراتع هستند و ۱۰۵ هزار و ۸۵ رأس دام خود را از طریق مراتع مربوط به زمین‌های ملی نگهداری می‌کنند.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم خاطر نشان کرد: از 173 هزار هکتار منابع طبیعی شهرستان، 118 هزارهکتار مرتع و55  هزار هکتار جنگل طبیعی می باشد، جنگل های این شهرستان بیشتر شامل درختان ارس بوده که چند منطقه هم به عنوان ذخیرگاه استراتژیکی این گونه انتخاب شده است.

,

به گفته حسنلو جنگل‌های این شهرستان در مناطقی مانند جنگل ارس جیش آباد، چرزه، جمال آباد، مینا، خساره، سرداب و غیره هستند.

,

وی با بیان این که مراتع طارم یکی از بهترین مراتع استان به شمار می رود گفت: تخریب و تصرف،قاچاق چوب،ساخت و ساز غیر مجاز، آتش سوزی، چرای بیش از حد دام توسط دامداران منطقه از جمله عوامل تهدید کننده مناطق طارم به شمار می رود.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم ادامه داد: علاوه بر توسعه جنگل در سال های گذشته در سال جاری هم این امرادامه داشته و همچنین توسعه جنگلکاری مشارکتی در سطح شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی با اشاره به این که مشارکت جوامع محلی در اجرای پروژه ها در این شهرستان مطلوب است افزود: برگزاری کلاس های ترویجی،آموزش کشاورزان و دامداران برای حفاظت بهترازعرصه های ملی باعث ایجاد ارتباط مناسب بین دهیاران، اهالی روستاها و کادر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان شده است.

,

حسنلو ابراز کرد: با برقراری گشت های منظم در سطح شهرستان طارم توانستیم با متخلفین برخورد کنیم و اراضی تصرف شده در گیلانکشه، پاوه رود، هزاررود، درام، هنی کندی، گیلوان و آببر را قلع و قمع کنیم.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم با اشاره به این که کنترل آفت و بیماری درختان ارس از جمله برنامه های مهم انجام شده است افزود: در راستای تقویت پوشش گیاهی و افزایش بازدهی مراتع و تشویق بهره برداران برای استفاده بهینه از مراتع در سال جاری بیش از 65 هکتار از اراضی مرتعی روستای هزاررود کودپاشی شده است.

,

وی از نصب آبگرمکن های خورشیدی در برخی از روستاهای طارم خبر داد و گفت: روستاهایی که از نعمت گاز بهره مند نیستند و از درختان جنگلی برای تهیه سوخت خود استفاده می کنند وهمچنین راه دسترسی آنها نیز صعب العبوراست شناسایی شده  و در اولویت اجرای این طرح می باشند.

,

حسنلو از بازسازی و مرمت پروژه پخش سیلاب روستاهی هارون آباد با اعتباربیش از 2 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: 317 هکتار از مناطق جنگلی طارم نیز با اعتبار بیش از 1 میلیارد و 680 میلیون ریال عملیات گیاه پزشکی صورت گرفته است.

,

وی در ادامه اظهار داشت: 42 دستگاه آبشخور فلزی به دامداران منطقه تحویل شده که 12 دستگاه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بوده است.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم قاچاق چوب را از مهمترین تهدیدهای مناطق جنگلی عنوان کرد و افزود: در سال جاری بیش از 50 تن چوب قطع شده غیر مجاز در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

,

وی گفت: قاچاقچیان چوب که اغلب برای دست‌یابی به سود کلان اقدام به قطع درختان می‌کنند از این موضوع غافل هستند که در نهایت ضرر این کار در آینده نصیب فرزندان خود خواهد شد .

,

حسنلو از تشکیل 40 پرونده تخلف نیز در حوزه منابع طبیعی و آخیزداری در سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماهه اول امسال نیز 30 فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه