اخبار داغ

یادداشت؛

مقاومت فرهنگی تاریخ‌ساز

مقاومت فرهنگی تاریخ‌ساز
بیش از 60 درصد زنان و دختران ایرانی باوجوداین هجمه‌های سنگین حجاب کامل و برتر را انتخاب کرده‌اند که نشان‌دهنده‌ای مقاومت فرهنگی زنان و دختران ایرانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی بهترین واژه‌هایی است که می‌توان برای عفاف و حجاب از آن‌ها نام برد اما بااین‌حال توطئه‌های دشمنان نظام برای زیر سؤال بردن این واجب شرعی این روزها رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است.

ترویج بی‌حیایی و ضربه زدن به اعتقادات مذهبی دو هدف اصلی تئوریسین‌های غربی است که در سال‌های اخیر به روش‌های مختلف در فضای مجازی در دستور کار قرارگرفته است که باید مقابله‌ای جدی با این اقدامات صورت بگیرد.

البته بیش از 60 درصد زنان و دختران ایرانی باوجوداین هجمه‌های سنگین حجاب کامل و برتر را انتخاب کرده‌اند که نشان‌دهنده‌ای مقاومت فرهنگی تاریخ‌ساز ملت ایران‌زمین در برابر تمامی توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان نظام است.

درواقع باید به نیمه‌پر و واقعی لیوان نیز نگاه کرد که حجاب برتر و کامل انتخاب اول بانوان ایرانی است که باید در جهت افزایش آمار این بانوان تلاش کرد.

از سوی دیگر ترویج بُعد معنوی و روانی حجاب نیز موضوع مهم دیگری است که نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت با مرور کوتاهی در فضای مجازی و صفحات شخصیت‌های مختلف خارجی که تجربه حجاب را داشته‌اند به‌خوبی می‌توان اثرات این حجاب را در گفته‌های آن‌ها مشاهده کرد.

به‌طوری‌که این افراد بارها به آرامش روحی و روانی که حجاب به آن‌ها داده است، اشاره‌کرده‌اند شاید به همین علت است که شاهد فراگیری حجاب در کشورهای اروپایی و غربی و بازگشت جوامع غربی به حیا و خویشتن‌داری هستیم اتفاقی که باید به‌خوبی به آن پرداخته و در جامعه خودمان بیان شود.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره شود دستاویز قرار گرفتن مسئله حجاب با موضوعات سیاسی و انتخاباتی است.

افرادی که این روزها خود در مسند مدیریت اجرایی کشور نمی‌توانند مشکلات معیشتی مردم را حل کنند بااین‌حال مسئله‌ای که جزء خطوط قرمز نظام است را بازیچه‌ای برنامه‌های انتخاباتی خود می‌کنند که جای سؤال دارد.

در زمان‌هایی که دولت‌مردان باید پاسخگویی مدیریت غلط و اشتباه خود و همچنین فساد مدیران باشند نه‌تنها از این مهم شانه خالی می‌کنند بلکه به دنبال ایجاد موج رسانه‌ای از اقدامات فرهنگی که در قالب اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور می‌شود، می‌کنند که گناهی نابخشودنی است.

البته باید به این مهم هم اشاره شود که بیش از 26 دستگاه متولی حجاب و عفاف در کشور هستند که به جزء چند نهاد سایر نهادها و سازمان‌ها هیچ میل و رغبتی برای ورود به این مسئله و مهم‌تر از آن اجرای قانون نمی‌کنند.

عباسعلی محمدی

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه