اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

هزینه‌های میلیاردی انتخاباتی برای تأثیر در تصمیمات نمایندگان/ مجلس درباره شفاف‌سازی منابع کمک‌های مالی نمایندگان اقدام اساسی نداشته

هزینه‌های میلیاردی انتخاباتی برای تأثیر در تصمیمات نمایندگان/ مجلس درباره شفاف‌سازی منابع کمک‌های مالی نمایندگان اقدام اساسی نداشته
موسوی لارگانی به موضوع پول های کثیف انتخابات اشاره کرد و گفت: برخی جریان های سیاسی هزینه های میلیاردی می کنند تا بتوانند کرسی های مجلس را تصاحب کنند و به موقع از جایگاه نمایندگان سوء استفاده کنند، بر همین اساس هزینه های آن چنانی را متقبل می شوند.
[

«ناصر موسوی لارگانی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به ورود پول های کثیف به انتخابات مجلس اظهار داشت: در انتخابات مجلس یک سری طیف ها و گروه ها وجود دارند که به دلیل سوء استفاده هایی که می خواهند از نمایندگان مجلس داشته باشند، در بحث انتخابات ورود می کنند و هزینه های میلیاردی می کنند تا بتوانند کرسی های مجلس را تصاحب کنند و به موقع از جایگاه نمایندگان سوء استفاده کنند، بر همین اساس هزینه های آن چنانی را متقبل می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان این که حقوق نمایندگان مجلس کاملاً مشخص است، تصریح کرد: حتی مزایایی مثل هزینه ایاب ذهاب به مبلغ 580 هزار تومان در فیش حقوقی نمایندگان وجود دارد و در واقع دفاتر نمایندگان باید یک مقدار بیش تر از حق ایاب ذهاب هزینه کنند.

,

نماینده مردم فلاورجان در ادامه گفت: پس چه دلیلی دارد یک فردی بیاید و هزینه های میلیاردی کند تا کرسی مجلس را با این حقوق مزایا تصاحب کند؛ حالا اگر یکی می آید در انتخابات میلیاردی هزینه می کند باید ببینیم چه کسی پشت این جریان پول ها را هزینه می کند.

,

موسوی لارگانی خاطر نشان کرد: باید دید که این افراد برای هزینه این پول ها چه نقشه و برنامه ای دارد؛ این ها خیلی اهمیت دارد که مردم باید بیدار باشند، یعنی نماینده ای را انتخاب کنند که وکیل آن ها باشد نه وکیل کسانی که می آیند هزینه میلیاردی می کنند و فردا هم می خواهند از جایگاه این نماینده سوء استفاده کنند.

,

وی اشاره کرد: اگر گروه های سیاسی لیست بدهند و هزینه کنند، فردا هم همان گروه ها برای نماینده تعیین و تکلیف می کنند  و به این نماینده می گویند نباید در فلان قضیه اظهار نظر کنی یا باید اینجا این رای را بدهی یا ندهی که در نهایت بعدها این مسائل باعث می شود مجلس از آن توانمندی و آن قدرت بالا برخوردار نباشد.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که "چرا در لایحه مجلس به موضوع پول های کثیف به صورت کلی پرداخته شده است؟" گفت: با توجه به این که ایرادات بسیار زیادی به "مصوبه قانون انتخابات مجلس" گرفته شده است، این قانون به احتمال زیاد مصوب نشود و مورد تائید شورای نگهبان قرار نگیرد.

,

موسوی لارگانی در رابطه با بحث "شفاف سازی" تشریح کرد: روز اولی که طرح شفاف سازی مطرح شد کلاً 27 نماینده آن طرح را امضاء کرده بودند و اسامی طراحان در شبکه های مجازی پخش شد و یک تعداد زیادی آمدند این طرح را امضاء کردند و گفتند انا رجل، ما هم هستیم و ما هم شفاف سازی را قبول داریم؛ چون تحت فشار موکلین خودشان قرار گرفتند که چرا شما امضاء نکردید.

,

وی در ادامه بیان داشت: اما زمانی که قرار شد طرح به قانون تبدیل شود و بحث فوریت آن در مجلس مطرح شد، 160 نفری که امضاء کرده بودند به 52  امضاء رسید چون اگر شفاف شود که یک نماینده از نظر حضور در مجلس، شفافیت رای در موضوعات مختلف و همچنین اظهار نظرها در خصوص مسائل مطروحه، بر همین اساس اگر همه این ها شفاف شود شاید یک عده ای با مشکل مواجه شوند.

,

نماینده مردم فلاورجان تصریح کرد: مجلس 290 نماینده دارد ولی اکثر روزها نهایتا با 220 یا 230 نماینده و برخی روزها لب مرزی 195، 198، 200 نفر تشکیل جلسه می دهد لذا باید روشن شود که این افراد اگر نماینده هستند کجا هستند که در مجلس حضور ندارند.

,

موسوی لارگانی خاطر نشان کرد: وقتی بحث هزینه میلیاردی می شود و حقوق مزایا نمایندگان هم که مشخص است، با این وجود برای مردم سوال پیش می آید که این پول ها از کجا می آید و از کجا هزینه می شود که جای تامل دارد.

,

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که "آیا مجلس در خصوص شفاف سازی منابع کمک های مالی نمایندگان اقدامی کرده است یا نه؟" گفت: تا آن جایی که من اطلاع دارم اقدام اساسی نداشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه