اخبار داغ

گزارش دانا از حواشی تمام نشدنی «گاندو»؛

سریالی که اصلاح طلبان را عصبانی کرد/ غوغای آقای مشاور فرهنگی در شبکه اجتماعی

سریالی که اصلاح طلبان را عصبانی کرد/ غوغای آقای مشاور فرهنگی در شبکه اجتماعی
با اتمام سریال تلویزیونی گاندو رسانه های اصلاح طلب و برخی از سیاستمداران دولتی که از پخش چنین سریالی عصبانی بودند نتوانستند خشم خود را پنهان کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجموعه تلویزیونی گاندو که یک سریال با درون مایه ضد جاسوسی بود از شبکه سه سیما پخش و مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت. این سریال دوشنبه شب به اتمام رسید اما حواشی آن با توجه به اینکه داستان آن در بستر زمان نه چندان دور و وابسته به زمان حال رخ داده‌است هنوز ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این میان اگر از حواشی سانسور سریال گاندو بگذریم به ماجرای عصبانیت برخی از رسانه‌ها و شخصیت‌های دولتی از داستان آن می رسیم. برچسب زنی به این سریال تلویزیونی از سوی رسانه‌های اصلاح طلب با حمله به رسانه ملی نقطه مشترک رسانه‌های اصلاح طلب و سیاستمداران دولتی است. در این زمینه اغلب رسانه های اصلاح طلب داستان سریال گاندو را غیرواقعی و حتی توهم خواندند. 
,
 
,
روزنامه اصلاح طلب اعتماد به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده مجلس تهران تنها در صفحه یک خود چند مطلب بر ضد رسانه ملی و سریال گاندو منتشر کرد. تیتر اصلی این روزنامه اصلاح طلب نشان دهنده میزان عصبانیت اصلاح طلبان از پخش چنین سریالی است. 
, روزنامه اصلاح طلب اعتماد به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده مجلس تهران تنها در صفحه یک خود چند مطلب بر ضد رسانه ملی و سریال گاندو منتشر کرد. تیتر اصلی این روزنامه اصلاح طلب نشان دهنده میزان عصبانیت اصلاح طلبان از پخش چنین سریالی است. , روزنامه اصلاح طلب اعتماد به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده مجلس تهران تنها در صفحه یک خود چند مطلب بر ضد رسانه ملی و سریال گاندو منتشر کرد. تیتر اصلی این روزنامه اصلاح طلب نشان دهنده میزان عصبانیت اصلاح طلبان از پخش چنین سریالی است. ,
 
,
روزنامه اعتماد در این رابطه تیتر زد « رسانه ملی تیشه به ریشه خود نزند» و نوشت: «تلویزیون اگرچه تلاش دارد خود را در بسیاری از رویکردها با دولت‌های وقت همسو نشان دهد و با دعوت از وزیران و مسوولان دولتی یا جریان‌ها و احزاب در برنامه‌های خبری و گفت‌وگومحور به رسانه‌ای عدالت‌محور شبیه شود و با ارایه ارقام و آمار از مثلا حضور دولتی‌ها در هفته دولت نشان دهد که چه میزان از ساعات شبکه‌های مختلف را به این افراد اختصاص داده است، اما درست در بزنگاه‌های مهم رویکرد خود را نشان می‌دهد و به نوعی دست خود را به آشکارترین شکل ممکن رو می‌کند. »
,
 
,
, ,
 
,
این روزنامه در مطلبی دیگر با قلم «طیبه سیاوشی» دیگر نماینده اصلاح طلب مجلس نوشت: «گاندو» یک سریال جاسوسی است و چه در ایران و چه در کل دنیا از این دست سریال‌ها ساخته می‌شود اما نکته‌ای که درباره این سریال باید مورد توجه قرار داد، این است که این سریال مربوط به سال‌های اخیر می‌شود و مردم کاملا این موضوعات را با شخصیت‌ها تطبیق می‌دهند؛ بنابراین هر نوع قضاوت و برخوردی که در این فیلم می‌شود، قابل ‌توجه است.»
, این روزنامه در مطلبی دیگر با قلم «طیبه سیاوشی» دیگر نماینده اصلاح طلب مجلس نوشت: «گاندو» یک سریال جاسوسی است و چه در ایران و چه در کل دنیا از این دست سریال‌ها ساخته می‌شود اما نکته‌ای که درباره این سریال باید مورد توجه قرار داد، این است که این سریال مربوط به سال‌های اخیر می‌شود و مردم کاملا این موضوعات را با شخصیت‌ها تطبیق می‌دهند؛ بنابراین هر نوع قضاوت و برخوردی که در این فیلم می‌شود، قابل ‌توجه است.», این روزنامه در مطلبی دیگر با قلم «طیبه سیاوشی» دیگر نماینده اصلاح طلب مجلس نوشت: «گاندو» یک سریال جاسوسی است و چه در ایران و چه در کل دنیا از این دست سریال‌ها ساخته می‌شود اما نکته‌ای که درباره این سریال باید مورد توجه قرار داد، این است که این سریال مربوط به سال‌های اخیر می‌شود و مردم کاملا این موضوعات را با شخصیت‌ها تطبیق می‌دهند؛ بنابراین هر نوع قضاوت و برخوردی که در این فیلم می‌شود، قابل ‌توجه است.»,
 
,
روزنامه اصلاح طلب آرمان هم در مطلبی با قلمی حاکی از عصبانیت به رسانه ملی حمله کرد و نوشت: «گاندو تمام شد! صداوسیما سنگ تمام می‌گذارد و شایسته است مخالفان دولت و آنانی که دل در گرو عبور کشور از فشارها ندارند در مراسمی از همصدایی و همراهی صداوسیما تقدیر کنند. کافی است کلمه «گاندو» در سایت‌های جست‌وجوگر وارد شود تا موجی از انتقادات از این سریال بر صفحه نقش ببندد. گاندو یا تمساح پوزه کوتاه ایرانی گوشتخوار، عادت به انسان‌خواری ندارد و برعکس ظاهر ترسناک و وحشتناکی که دارد، حیوانی ترسو است. شاید با بررسی روند تخریب‌های سریال گاندو بتوان اینگونه مطرح کرد که خوی ترسو بودن مخالفان دولت است که آنها را وادار به ساخت سریالی پر انتقاد کرده است اما توجه نکردند که نسل گاندوها در آستانه انقراض است و روند تخریبی سریال گاندو هم با توجه به عملکرد بی‌حاصل مخالفان دولت به همین سمت پیش خواهد رفت. داستان «گاندو» در ارتباط با جیسون رضاییان است که دستگاه‌های امنیتی چند سال گذشته او و همسرش را به جرم جاسوسی زندانی کردند و پس از ایجاد حواشی فراوان دیروز نویسنده گاندو گفت که 80 درصد گاندو تخیل است.»
,
 
,
, ,
 
,
جالب اینکه برخلاف ادعای این روزنامه گاندو بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. اما از ادعای روزنامه های اصلاح طلب بگذریم به واکنش جالب مسئولان دولتی می رسیم. «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به مضمون این سریال بیان داشت که اصلا تلویزیون نگاه نمی کند. پاسخی که به نوعی فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی بود. پس از آن سخنگوی وزارت خارجه مطرح کرد که سازندگان این سریال بیشتر باید تقوا پیشه کنند واگر به ما می‌گفتند اطلاعات مربوط به این موضوع را در اختیار آنها قرار می دادیم تا این سریال رنگ واقعیت به خود بگیرد. 
, «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به مضمون این سریال بیان داشت که اصلا تلویزیون نگاه نمی کند. پاسخی که به نوعی فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی بود. پس از آن سخنگوی وزارت خارجه مطرح کرد که سازندگان این سریال بیشتر باید تقوا پیشه کنند واگر به ما می‌گفتند اطلاعات مربوط به این موضوع را در اختیار آنها قرار می دادیم تا این سریال رنگ واقعیت به خود بگیرد. , «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به مضمون این سریال بیان داشت که اصلا تلویزیون نگاه نمی کند. پاسخی که به نوعی فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی بود. پس از آن سخنگوی وزارت خارجه مطرح کرد که سازندگان این سریال بیشتر باید تقوا پیشه کنند واگر به ما می‌گفتند اطلاعات مربوط به این موضوع را در اختیار آنها قرار می دادیم تا این سریال رنگ واقعیت به خود بگیرد. ,
 
,
, ,
 
,
اما واکنش حاکی از عصبانیت را در صفحه توئیتر «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس جمهور می توان دید. وی در تایم لاین توئیتر غوغایی بر سر سریال گاندو برپا کرده است و شاهد تنش و کنکاش میان آشنا و مخاطبان سریال گاندو هستیم.
, اما واکنش حاکی از عصبانیت را در صفحه توئیتر «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس جمهور می توان دید. وی در تایم لاین توئیتر غوغایی بر سر سریال گاندو برپا کرده است و شاهد تنش و کنکاش میان آشنا و مخاطبان سریال گاندو هستیم. , اما واکنش حاکی از عصبانیت را در صفحه توئیتر «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس جمهور می توان دید. وی در تایم لاین توئیتر غوغایی بر سر سریال گاندو برپا کرده است و شاهد تنش و کنکاش میان آشنا و مخاطبان سریال گاندو هستیم. ,
 
,
, ,
 
,
هر چقدر آشنا به سریال گاندو حمله می کند با واکنش و سئوال های بیشتری از سوی کاربران این شبکه اجتماعی مواجه می شود. هر چند هر چقدر آشنا واکنش شدیدتری اتخاذ می کند از آنطرف بیشتر کاربران شبکه مجازی را متوجه اتفاقات این سریال می اندازد. به هر جهت سئوالات درخصوص این سریال و اصل واقعه جیسون رضائیان وجود دارد و به نظر می رسد اگر دولتمردان می‌خواهند ماجرا شفاف تر شود به جای حمله و بدگویی خود درباره واقعه با مدرک و دلیل دست به روشنگری برای افکارعمومی بزنند. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه