اخبار داغ

به بهانه شهادت مروه شربینی؛

اسلام‌ستیزی و خشونت علیه زنان دو راهبرد اصلی غرب علیه بشریت

اسلام‌ستیزی و خشونت علیه زنان دو راهبرد اصلی غرب علیه بشریت
اسلام‌ستیزی و خشونت علیه زنان در کشورهای غربی به امری عادی و هماهنگ تبدیل‌شده است به‌طوری‌که با نگاهی به آمار خشونت علیه زنان در این کشورها می‌توان به عمق فاجعه پی برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  اسلام‌ستیزی در اروپا پروژه‌ای که از دهه‌ها و شاید قرن‌ها قبل در اروپا کلید خورده است و در این میان از هر روزنه‌ای برای برافروخته شدن آن استفاده می‌کنند.

بسیاری از کارشناسان مسائل دینی ریشه‌ای این اقدامات را در جنگ‌های 200 ساله صلیبی بین مسیحیان و مسلمانان عنوان می‌کنند اما در دهه‌های اخیر حلقه‌ای فشار بر مسلمانان هرروز تنگ‌تر شده است.

نمونه بارز اسلام‌ستیزی را می‌توان در تصویب قوانین علیه مسلمانان در سال‌های اخیر مشاهده کرد به‌عنوان‌مثال دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در حکمی منع حجاب زنان را در تاریخ 14 مارس 2017 تصویب کرد، بر اساس این مصوبه، کارفرمایان می‌توانند زنان مسلمانی که محجبه می‌باشند را از کار اخراج کنند. البته بر اساس این حکم، مقررات داخلی شرکت‌ها مبنای تصمیم‌گیری می‌باشند و اخراج و عدم اخراج را به اختیار کارفرمایان گذاشته است.

البته این کشورها به‌صورت نرم و به‌خصوص در فضای رسانه‌ای به دنبال اجرای سیاست‌های اسلام ستیزانه خود بوده‌اند به‌طوری‌که در سال‌های اخیر و باقدرت گرفتن گروهک‌های صهیونیستی آمریکایی مانند داعش، رسانه‌های کشورهای اروپایی در پوشش اخبار این گروهک آمریکایی از عنوان دولت اسلامی بهره می‌بردند تا از این مسیر پروژه‌ای اسلام هراسی خود را نیز تکمیل کنند.

در این میان تبلیغات و مانورهای سیاسی این کشورها علیه مسلمانان موجب شده است که در برخی از مواقع این تبلیغات بر روی جوانان و افراطیون تأثیر گذاشته و آن‌ها را وادار به عملی نابخشودنی علیه مسلمانان کنند.
نمونه این مورد را می‌توان در شهادت مروه شربینی مشاهده کرد که در سال ۲۰۰۹ به دلیل حجابش توسط یک اروپایی مورد اهانت قرار گرفت.

 مروه شربینی دکتر داروساز 32 ساله مصری، ساکن آلمان بود که در تاریخ اول ژوئیه 2009 هنگامی‌که برای رسیدگی به شکایت از الکس دبلیو، مرد 28 ساله روس‌تبار تبعه آلمان در دادگاه استیناف درسدن کشور آلمان رفته بود،‌ مورد ضربات چاقوی این مرد قرار گرفت و به همراه جنین سه‌ماهه‌اش به شهادت رسید.

درواقع اسلام‌ستیزی و خشونت علیه زنان در کشورهای غربی به امری عادی و هماهنگ تبدیل‌شده است به‌طوری‌که با نگاهی به آمار خشونت علیه زنان در این کشورها می‌توان به عمق فاجعه پی برد.

نگاه ابزاری به زن، فاجعه‌ای برای زنان

در این میان به دلیل نگاه ابزاری به زن و عدم حفظ کرامت انسانی زنان در جوامع اروپایی بیشترین خشونتی که علیه زنان در این کشورها رخ‌داده است مربوط به خشونت‌های جنسی و تعرض به حریم خصوصی زنان است.
بر اساس آمارها در کشور آمریکا، از هر 3 زن، یک زن در طول زندگی خودآزار جنسی را تجربه می‌کند.19.3 درصد زنان حداقل یک‌بار مورد تجاوز قرارگرفته و 43.9 درصد آن‌ها نیز در طول زندگی خود سایر آزارهای جنسی را تجربه کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین تجاوز و خشونت جنسی در زنان در بازه زمانی 18 تا 24 سال به وقوع می‌پیوندد، گفتنی است حدود 40 درصد از افراد در آمریکا قبل از اینکه 18 ساله شوند مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

این آمارها نشان می‌دهد که نگاه ابزاری کشورهای غربی به زن موجب شده است که زنان مورد خشونت‌های ویرانگری قرار بگیرند که شاید تاکنون آن را تجربه نکرده بودند.

در مقابل این نوع نگاه می‌توان به نگاه و دستوراتی که اسلام مبین برای زنان در نظر گرفته نیز اشاره کرد که نه‌تنها برای زنان آزادی‌های مشروع اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته است بلکه کرامت و ارزش زنان را به بالاترین حد ممکن رسانده است.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نگاه ابزاری به زن، فاجعه‌ای برای زنان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه