اخبار داغ

دبیر کانون جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

اصلی‌ترین دلیل بدحجابی برخوردهای غیرفرهنگی با این مقوله فرهنگی است/ برای ترویج حجاب برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز است

اصلی‌ترین دلیل بدحجابی برخوردهای غیرفرهنگی با این مقوله فرهنگی است/ برای ترویج حجاب برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز است
دبیر کانون جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر ضرورت ریشه یابی دلایل افزایش بدحجابی در جامعه، اصلی‌ترین دلیل را برخوردهای غیرفرهنگی با این مقوله فرهنگی عنوان و اظهار کرد: عفاف و حجاب مسئله ظریف فرهنگی است که نیاز به ریزه‌کاری‌های فرهنگی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، محمدیاسین صمیمی، دانشجوی سال سوم پزشکی و دبیر کانون جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اعتقاد به اینکه عفاف و حیا نسبت به حجاب در اولویت است، گفت: هرچند از چادر به عنوان حجاب کامل و برتر نام می‌برند اما حجاب فقط به داشتن چادر نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
وی تصریح کرد: گره زدن بد‌حجابی به نداشتن عرق ملی و اسلامی اشتباه است و نباید اگر کسی در یک دستور دین کاهلی کرد را به ضد نظام و اسلام بودن متهم کنیم و به شکاف بین غیرچادری‌ها و آرمان‌های فرهنگی انقلاب اسلامی دامن بزنیم.

دبیر کانون جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر ضرورت ریشه یابی دلایل افزایش بدحجابی در جامعه، اصلی‌ترین دلیل را برخوردهای غیرفرهنگی با این مقوله فرهنگی عنوان و اظهار کرد: عفاف و حجاب مسئله ظریف فرهنگی است که نیاز به ریزه‌کاری‌های فرهنگی دارد. برخوردهای بد مسئولین مربوطه و برداشت‌های سوء بدحجاب‌ها باعث شده است اقدامات انجام شده اثرگذار نباشد که نیاز است برنامه‌ریزی مدون و طولانی مدتی داشته باشیم.

صمیمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که دایره بسیجی‌ها و حزب‌اللهی‌ها را بسیار گسترده تعریف می‌کنند، گفت: برخی به اشتباه گمان می‌کنند که چون چادر ندارند پس مسائل انقلاب و نظام هم نباید کاری داشته باشند.

وی برخورد با هنجارشکنان و کسانی که تبرج دارند را به جا دانست و تصریح کرد: باید درب تشکل‌های مختلف دانشجویی از جمله بسیج، انجمن اسلامی، گروه‌های جهادی و غیره به روی همه دانشجویان باز باشد زیرا کسی که کار فرهنگی می‌کند اصول و چارچوب اولیه را رعایت می‌کند و سایر موارد نیز به مرور زمان با تاثیرپذیری از افرادی که حجاب را عاقلانه و عاشقانه انتخاب کرده‌اند و در آن تشکل حضور دارند، اصلاح می‌شود اما ممکن است یک برخورد ناشایست او را از فعالیت جهادی و فرهنگی دلزده و دور کند.

دبیر کانون جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد داد که اساتید و کارشناسان جامعه‌شناسی و روانشناسی با مشاوران و متخصصان علوم دینی یک کمیته تشکیل دهند و تمام مسائل مربوط به عفاف و حجاب زیر نظر آن‌ها تحلیل، بررسی و مشکلات ریشه‌یابی شود و براساس آن یک برنامه‌ریزی دقیق و طولانی مدت برای اصلاح ساختارهای غلط انجام شود.

صمیمی بر لزوم پرهیز از اقدامات ناپخته و غیرکارشناسی در حوزه عفاف و حجاب تاکید و اظهار کرد: باید با برگزاری نشست‌های صمیمی با فضایی دوستانه و برپایی کرسی آزاداندیشی فضای دوقطبی که در این زمینه وجود دارد را تلطیف کرد.

وی که بیش از سه سال است هر ترم حداقل سه اردوی جهادی در مناطق محروم برگزار می‌کند، گفت: اغلب دانشجویان با هرپوشش و سلیقه‌ای مشتاق هستند که به همنوع خود به ویژه در مناطق محروم کمک کنند و اقبال دانشجویان به اردوهای جهادی زیاد است و بسیاری از آنان تاثیرپذیری مثبتی از حضور در مناطق محروم داشته‌اند.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه